Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





36 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 17 mei 2014, 11:03 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Van pure kaartspellen die je ook met kinderen kan spelen kan ik Beverbende, Kakkerlakkensoep en kakkerlakkensalade en guillotine aanbevelen. Erg simpel uit te leggen, duren niet lang en bij de eerste en de laatste kan je elkaar regelmatig een loer draaien. Ik speel deze spellen als ervaren speler af en toe nog met plezier, zeker met occasionele spelers, die vinden deze spellen meestal helemaal fantastisch.

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 17 mei 2014, 19:25 
kooiker

Berichten: 707
beverbende, guillotine en Loveletter zijn simpel uit te leggen en te spelen maar érg leuk. Voor grotere groepen Take5 en Ratuki voor als je echt lol wilt hebben, of Machiavelli voor het iets serieuzere werk. Geharrewar in de sushi-bar vinden wij leuker dan regenwormen. Snel, leuk en verslavend is het dobbelspel Qwixxx


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 18 mei 2014, 00:04 
Matroos
Avatar gebruiker

Berichten: 43
Woonplaats: Zuid Limburg
Leuk dat dit thema weer een beetje hier is omhoog geklommen. Dobbel-en kaartspelletjes zijn namelijk net de spelletjes, die ik het meest met mijn vrouw speel. Altijd leuk om hier weer een paar titels te lezen en ideetjes op te doen.

Onze favorieten:
Dobbel: We spelen vooral de al genoemde spelletjes, met als favorieten toch wel regenwormen en geharrewar in de sushibar.

Kaartspellen: grote favoriet hier is toch ook wel lost cities, maar we spelen ook nog vaker graantje de voorste, schotten totten, uno, skip bo en de laatste tijd ook love letter, hanabi, phase 10 en koehandel. De twee spellen, die hier het vaakst op tafel komen zijn eigenlijk daarnaast nog varkens pesten (lekker simpel tussendoor, ook met de kinderen te spelen) en koning arthur kaartspel (combinaties maken, beetje bluffen, veel mogelijkheden, maar zeker niet ingewikkeld...en ondanks het fantasy-middeleeuwen thema zelfs populair bij mijn vrouw! Zal zeker niet bij veel mensen tot de favorieten behoren, maar ik vind het wel heel leuk!)

binnenkort komen er bij ons zeker de volgende spellen nog op tafel
Dominion en King of Tokyo

Volgens mij kunnen we met dobbel-en kaartspelletjes nog wel jaren vooruit!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 18 mei 2014, 08:08 
Geheim Genootschap

Berichten: 1046
Woonplaats: Den haag
marcaronie schreef:
Leuk dat dit thema weer een beetje hier is omhoog geklommen. Dobbel-en kaartspelletjes zijn namelijk net de spelletjes, die ik het meest met mijn vrouw speel. Altijd leuk om hier weer een paar titels te lezen en ideetjes op te doen.

Onze favorieten:
Dobbel: We spelen vooral de al genoemde spelletjes, met als favorieten toch wel regenwormen en geharrewar in de sushibar.

Kaartspellen: grote favoriet hier is toch ook wel lost cities, maar we spelen ook nog vaker graantje de voorste, schotten totten, uno, skip bo en de laatste tijd ook love letter, hanabi, phase 10 en koehandel. De twee spellen, die hier het vaakst op tafel komen zijn eigenlijk daarnaast nog varkens pesten (lekker simpel tussendoor, ook met de kinderen te spelen) en koning arthur kaartspel (combinaties maken, beetje bluffen, veel mogelijkheden, maar zeker niet ingewikkeld...en ondanks het fantasy-middeleeuwen thema zelfs populair bij mijn vrouw! Zal zeker niet bij veel mensen tot de favorieten behoren, maar ik vind het wel heel leuk!)

binnenkort komen er bij ons zeker de volgende spellen nog op tafel
Dominion en King of Tokyo

Volgens mij kunnen we met dobbel-en kaartspelletjes nog wel jaren vooruit!


Skip-bo.....helemaal vergeten!!!!! Ook een topper hier.

Gister voor het eerst online Seasons gespeeld......leuke combi van buiten en erg tof...staat nu absoluut op mijn wishlist:)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 18 mei 2014, 11:51 
Garnaal

Berichten: 385
Woonplaats: belgië
Slagenspellen die mij enorm kunnen bekoren: Tichu, Wizard, Stichlen, Bokken schieten, Manillen.

Dobbelspellen: Perudo, Roll through the ages, Steampark.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 21 mei 2014, 11:41 
Veenboer

Berichten: 186
moos schreef:
hoi ik ben op zoek naar een kaartspel voor jongeren/gamers en ook voor ons als ouders,
waar gezelligheid, spannend en pest in zit , maar ik zou ook jullie favo willen weten en waarom en dat teld ook voor dobbelsteen spelletjes

Dit zou in mijn ogen een perfecte beschrijving van Aquarius van Loony Labs zijn. Het is wel een ouder spel en mogelijk lastig te vinden, maar er is nog 1 kopietje op amazon.co.uk voor een heel schappelijke prijs.

Het idee is dat iedereen begint met een goal. Je goal haal je als 7 kaarten met het element dat jouw goal is verbonden zijn (bv sterren of wolken) en dit bereik je door kaarten te spelen met tussen 1 en 4 elementen die je aan elkaar legt waarbij minstens 1 element verbonden moet zijn aan een andere kaart met hetzelfde element. Verder zijn er actiekaarten die kaarten verplaatsen, goals veranderen, etc., de pestkaarten... Ik ben nog niemand tegen gekomen die het spel niet leuk vindt en de meesten willen het gelijk weer spelen, zowel jong als oud. Zie ook BGG. Het spel is in 10 minuten uit te leggen en potjes duren tussen 10 en 30 minuten in mijn ervaring.

Als dobbelspel zou ik Regenwormen adviseren en als de groep groot genoeg is, 5-8 spelers, Bang! (the dicegame). Beide waren geloof ik al eerder genoemd.

Als je graag uit zou willen proberen hebben we aardig wat van de in het topic genoemde spellen aanwezig bij de spelletjesmiddag die ik mede organiseer (zie de link in mijn onderschrift).

_________________
Spellenclub Vrij & Blij


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
36 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - wat zijn jullie leukste kaart- en dobbelsteenspelletjes  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®