Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





12 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 22 mei 2014, 19:28 
Locomotief

Berichten: 34
Hoi allemaal,

bij deze een vraag naar welke lcg absoluut niet mag ontbreken in je spellenkast.
Ik ben zelf namelijk op zoek naar een leuke lcg en hoop dat jullie mij erbij kunnen helpen :)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 23 mei 2014, 07:29 
7. Pronken met Andermans Veren (2012)

Berichten: 16
Woonplaats: Leeuwarden
Android netrunner !

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 23 mei 2014, 08:00 
2. Hanabi (2010)

Berichten: 433
Woonplaats: Veldhoven
Ik zou toch gaan voor The Lord of the Rings. Goede scripts, mooi artwork, fijn spel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 23 mei 2014, 08:33 
Gamer-geek
Avatar gebruiker

Berichten: 430
Woonplaats: Roermond, NL
Mijn voorkeur gaat uit naar de star wars LCG. Ik heb alleen Call of Cthulhu nog nooit gespeeld. Warhammer invasion vind ik persoonlijk de minste (en ook die is nog best leuk).

mvg,

Danny

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 23 mei 2014, 09:23 
Locomotief

Berichten: 34
Eigenlijk mogen ze alledrie dus niet ontbreken :wink:
En iemand al gespeeld met a games of thrones?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 23 mei 2014, 09:41 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
Mocht je willen, ik heb hier van Lord ot Rings LCG de basisset, Shadows of Mirkwood uitbreidingen (6 stuks) en de The Massing at Osgiliath uitbreiding liggen.

Omdat ik net als sologame Mage Knight heb aangeschaft ben ik bang dat ik niet meer veel aan LotR toe ga komen.

Mogelijk wil ik hem wel verkopen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 23 mei 2014, 12:46 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 192
Woonplaats: Gent
Mijn top is:

1. Android Netrunner is met voorsprong de beste LCG.
Het is het kaartspel met het meeste diepgang. Je speelt niet zomaar de kaarten in je hand omdat je ze trekt. Jij bespeelt het deck en niet omgekeerd. De spelmechanismen zijn de origineelste onder de kaartspellen. Het gebruik van acties om alles aan te drijven, maakt dat het de lcg is die het dichtst aanleunt bij een bordspel. Ook uniek is dat er geen echte counterkaarten/interrupts zijn die jouw beurt onderbreken, wat toch wel een uniek gegeven is onder de collectable cardgames. En toch is er zeer veel interactie tussen runner en corp.

De designers gaan voorlopig echt heel goed om met de balans in het spel. Als er erg sterke kaarten zijn die de meta bepalen, worden originele manieren bedacht om die terug in balans te brengen.

2. Star Wars LCG
Zeer toegankelijk en eenvoudige deckbuilding. Ik vind de spelmechanismen goed gevonden en lekker vlot spelen. Heel goed op tactisch gebied en ook een beetje bluffen met de fate kaarten/edge battle mechaniek. Verder pluspunt is de variant waarbij je 2 vs 2 speelt.

Het deckbuilden is een groot pluspunt voor mij, omdat ik al veel energie steek in het deckbuilden met de andere lcg’s. Snel 10 sets bij elkaar smijten en je bent vertrokken. En ook de minder goede kaarten worden dan gespeeld, terwijl die bij andere spellen zielig in de doos blijven zitten.

3. Lord of the Rings
Voornamelijk als je minder competitief bent ingesteld en van cooperatief spelen houdt. Deze is ook erg goed om solo te spelen. De scenario’s zijn divers, creatief uitgewerkt en veelal ook zeer uitdagend. Er zijn belangrijke beslissingen die je elke beurt moet nemen. Veel meer diepgang dan in Pathfinder dat er een beetje op lijkt.

Het thema is ongeloofelijk goed verwerkt in dit spel. Als je kijkt naar de character abilities dan kun je niet anders dan zeggen: chapeau hoe ze het karakter uit het boek perfect hebben kunnen vertalen naar een spelmechanisme. Perfecte voorbeelden hiervan: Galadriel, Grima, Boromir, Bombur.

4. A game of thrones Lcg
Deze omwille van de goede en unieke multiplayer. Voor de beste game of thrones ervaring grijp ik liever terug naar de lcg dan naar het bordspel.

5. Warhammer Invasion
Leunt het dichtste aan bij Magic volgens mij. Je hebt wel meer controle over je resources en carddraw dan in Magic. Het combo en synergie gehalte van de kaarten is erg hoog, en ik ben persoonlijk minder te vinden voor combodecks. Ik probeer het te spelen met voornamelijk puur thematische fundecks omdat ik een paar warhammer fanaten in mijn bordspelgroep heb.

Nog niet gespeeld: Call of Cthulhu
Uitkijken naar: Warhammer 40k LCG


Laatst bijgewerkt door Skallagrim op vr 23 mei 2014, 13:02, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 23 mei 2014, 12:57 
Locomotief

Berichten: 34
Dat is nog eens een mooie uitleg skallagrim :) daar kan ik zeker wel wat mee!

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 23 mei 2014, 15:34 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
Skallagrim heeft een goede samenvatting gegeven!

Zelf vind ik Starwars LCG leuker dan Android Netrunner, voornamelijk vanwege het snel spelen, minder analyses tijdens het spel en de mindere complexiteit. Toen ik Magic speelde, speelde ik dat spel 100% van de tijd en kon ik combo-decks verzinnen. Nu ik werk en ook andere bordspellen wil spelen heb ik zelf geen tijd om het optimale uit Netrunner te halen. Het is een fantastisch spel, maar een spel waarbij ik nooit het optimale eruit ga halen. Bij Starwars is die complexiteit een stuk lager en heb ik veel meer het gevoel dat het aansluit bij de hoeveelheid tijd die ik er voor over heb..

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 24 mei 2014, 23:23 
Locomotief

Berichten: 34
Ondertussen lord of the rings en star wars besteld! Android staat op het verlanglijstje :)

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 24 mei 2014, 23:27 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
MisterM schreef:
Ondertussen lord of the rings en star wars besteld! Android staat op het verlanglijstje :)

Hoop dat je Mage Knight ook nog kunt scoren.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 24 mei 2014, 23:42 
Locomotief

Berichten: 34
Haha, dat hoop ik ook!

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
12 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - welke lcg mag niet ontbreken?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®