Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





3 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Myth
BerichtGeplaatst: zo 13 jul 2014, 13:02 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
Beste collega-spellenliefhebbers,

Al een tijdje staat Myth bij mij op de radar. Wat me erin aantrekt is de vrijheid voor eigen keuzes met toch ook (voor zo ver ik dat kan inschatten) voldoende regels/structuur, het spelmateriaal, de quests die bepalen hoe lang het spel duurt, de heroes die allen heel anders spelen. Maar ja, het blijft een hele uitgave.

Ik ben dan ook erg benieuwd of er mensen hier zijn die ervaring hebben met het spel. Kunnen jullie je ervaringen delen en de voors en tegens die jullie hebben ervaren, opschrijven? Heel erg bedankt vast!

Groeten van Wendy


Sent from my iPad using Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Myth
BerichtGeplaatst: zo 13 jul 2014, 14:32 
Level 37
Avatar gebruiker

Berichten: 232
Woonplaats: Brugge
Ik zou nog even wachten op de herwerkte spelregels want als ik de verschillende reviews/bloggers mag geloven is het momenteel een soepje. Er zijn nu wel een pak teleurgestelde backers, waardoor je het vaak goedkoop tweedehands op de kop kan tikken.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Myth
BerichtGeplaatst: di 02 sep 2014, 16:52 
Uno

Berichten: 1
Hoi,
Ik heb dit spel nu een tijdje in mijn bezit. Helaas moest ik meer voor de verzend kosten betalen dan voor het spel zelf :(.

Ik vind het zelf een erg leuk spel, op het eerste oog lijkt het een ingewikkeld spel. En het Ik raad je dan ook aan om youtube filmpjes met spel uitleg te kijken. Als je het eenmaal begrijpt speelt het vrij natuurlijk, het kosten mij weinig tijd om het spel aan vrienden uit te leggen omdat het spel verloop vrij eenvoudig is uit te leggen. de moeilijkheid zit hem in het gebruiken van skills de beschrijvingen op de kaartjes zijn niet altijd even duidelijk, ook de opzet van quests zijn niet altijd even eenvoudig te achterhalen, en soms moet je zelf een beetje bepalen hoe je denkt dat het hoort te werken.

Je kan zowel lange als korte speelsessies spelen met dit spel. als je het met z'n tween speelt gaat het sneller dan wanneer je het met z'n vieren speelt omdat je minder hoeft te overleggen per beurt.

pluspunten aan het spel+
-de core regels zijn erg duidelijk en heb je snel onder de knie. (met core regels bedoel ik het spel verloop de acties die je kan dan de manier van vechten en bewegen etc.)
- je hebt de vrijheid om het jezelf moeilijker af makkelijker te maken.
- Het is erg leuk om items te verzamelen en je kracht te zien toenemen
- De verschillende classes zijn erg cool uitgewerkt(naar mijn mening beter als bv wow the board game)
- de bossfights zijn erg spannend
- het spelmateriaal is erg mooi
-het lootbag systeem is erg cool

minpunten aan het spel-
-(ik heb geen quikstart versie) hierdoor heb je maar 2 verschillende monster types dit kan een beetje eentonig worden
- je hebt geen expierience points of iets dergelijks, je kan alleen titels of skilldeck upgrades krijgen als je een story quest complete en dit duurt erg lang. (dit wordt wel enig sinds gecompenseerd doordat je bij elke quest je lootbag verbeterd waardoor je kans op betere items word vergroot).
-de chapter quest opzet is niet altijd even duidelijk(soms moet je een beetje zelf verzinnen).
-sommige regels zijn niet altijd even duidelijk ik heb soms welleens op forums etc. moeten kijken voor verduidelijking


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
3 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Myth  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®