Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




7 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Minoes
BerichtGeplaatst: ma 02 maart 2009, 19:54 
1. Legendary: A Marvel Deck Building Game (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Als je dit spel in je bezit hebt en graag speelt, check dan ook dit even: http://www.999games.nl/assortiment/mino ... zak/errata

Nogal slordig dat die regel weggevallen is! Dat is immers vrij essentieel voor wie uiteindelijk de winst op strijkt... Ik snap eerlijk gezegd niet hoe dit soort zaken in de spelregels kunnen ontbreken.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 05 maart 2009, 23:02 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 358
Woonplaats: Utrecht
Vreemd indeed. Nog vreemder dat ik het spel wel al speelde met die extra regel.................
Kan komen door de recensie op spellengek waarin gewoon de goede regel beschreven werdt, dat die was blijven hangen tussen mijn oren.
Gr ;-)

_________________
Een 7 is een GOED cijfer voor een spel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 maart 2009, 14:12 
Rooster Booster

Berichten: 93
Woonplaats: Oud-Beijerland
Voorin de handleiding staat wel vermeld dat fiches als punten tellen. Het is dus wel vermeld, maar het is wel slordig dat het niet ook achterin bij de eindtelling staat.

_________________
Let's play games!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Minoes
BerichtGeplaatst: vr 06 maart 2009, 14:34 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
Bartjes! schreef:
Nogal slordig dat die regel weggevallen is! Dat is immers vrij essentieel voor wie uiteindelijk de winst op strijkt... Ik snap eerlijk gezegd niet hoe dit soort zaken in de spelregels kunnen ontbreken.


Volgens mijn geheugen was dit een fout in het traject tussen opmaker en drukker. De vertaler heeft de juiste tekst aangeleverd.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Minoes
BerichtGeplaatst: vr 06 maart 2009, 19:07 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6304
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Erwin schreef:
Bartjes! schreef:
Nogal slordig dat die regel weggevallen is! Dat is immers vrij essentieel voor wie uiteindelijk de winst op strijkt... Ik snap eerlijk gezegd niet hoe dit soort zaken in de spelregels kunnen ontbreken.


Volgens mijn geheugen was dit een fout in het traject tussen opmaker en drukker. De vertaler heeft de juiste tekst aangeleverd.


Ken je de vertaler toevallig?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Minoes
BerichtGeplaatst: vr 06 maart 2009, 23:34 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
Bart schreef:
Ken je de vertaler toevallig?


Welnee, ik zuig zoiets gewoon uit m'n duim. :wink:

(Edit - voor het geval je dit bedoelde) Om misverstanden te vermijden: ik heb geen bijdrage aan deze vertaling geleverd.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 maart 2009, 22:51 
3. Pandemic (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Wat ons betreft is het spel leuker met de volgende regelaanpassingen:

1. Muntjes tellen toch niet mee als punten op het einde van het spel. Op deze manier voorkom je dat men vroegtijdig afhaakt met bieden, om op het einde maar flink wat muntjes verzameld te hebben. Het is immers knapper om te winnen met veel punten, dan met veel muntjes.

2. De eerste kaart (die onder de zak ligt) wordt niet voor aanvang van de eerste biedronde al omgedraaid. Nee, deze wordt pas omgedraaid op het moment dat de eerste persoon gepast heeft. Waarom deze regelaanpassing? Op deze wijze hebben alle spelers exact dezelfde info: wanneer de eerste kaart al omgedraaid wordt vóór de eerste biedronde, wordt de kaart van de startspeler al bekend en is die persoon dus eigenlijk in het nadeel; alle andere spelers weten dan al van 2 kaarten wat er zoal ligt. Onze ervaring is dat het spel spannender is, op het moment dat de eerste kaart pas wordt omgedraaid wanneer de eerste persoon heeft gepast.

Eerlijker én spannender.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
7 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Minoes  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Tags

999 Games, Filou - Kat in de Zak, Minoes - Kat in de Zak



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®