Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




26 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Five Tribes
BerichtGeplaatst: zo 21 sep 2014, 11:15 
Gamer

Berichten: 17
Woonplaats: Kortrijk
De nieuwe hit voor Days of Wonder?
Speelde het spel ondertussen reeds een 3-tal keer en in functie van de medespelers vond ik het een zeer goed spel, dan wel te lang wachten om aan beurt te komen. De keuzes zijn groot en als je medespelers alles willen afwegen kan het wel wat uitlopen. Weet daarom nog niet goed hoe ik het spel moet waarderen. Met snelle beslissers, die niet zonodig alle opties afwegen, is het alvast super
In ieder geval: zeer aanvaardbaar in uitleg en top qua design (hoewel soms wat te druk in gekleurde pionnetjes op het bord)
Benieuwd hoe hoog het zal scoren op boardgamegeek...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Five Tribes
BerichtGeplaatst: zo 21 sep 2014, 20:14 
8. Terraforming Mars (2016)

Berichten: 1440
Woonplaats: Woudenberg
Heb het pas een keer gespeeld, maar dat smaakte goed :) De eerste keer ben je sowieso erg zoekende, maar met spelers die het eerder gespeeld hebben denk ik dat dit best vlot weg zal spelen. Weer eentje voor op de wish list :P

_________________
Afbeelding


Omhoog
Online Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Five Tribes
BerichtGeplaatst: di 23 sep 2014, 23:20 
Meeple

Berichten: 14
Makkelijk geleerd, moeilijk te winnen.
Eerste telling was bij ons bijna fout gelopen. Op het einde krijg je 10 punten voor elke speler die minder "viziers" (gele mannetjes) heeft dan jou. Ook als je niet de meeste hebt.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Five Tribes
BerichtGeplaatst: wo 24 sep 2014, 00:41 
10. Pandemic Legacy: Season 1 (2015)

Berichten: 1440
Woonplaats: Woudenberg
Cali schreef:
Makkelijk geleerd, moeilijk te winnen.
Eerste telling was bij ons bijna fout gelopen. Op het einde krijg je 10 punten voor elke speler die minder "viziers" (gele mannetjes) heeft dan jou. Ook als je niet de meeste hebt.


Dat hebben wij dan al niet goed gedaan.....al denk ik niet dat het had uitgemaakt voor de winnaar, maar nummer 2, 3 en 4 was dan denk ik iets anders. Zo worden die viziers wel erg bepalend.....

_________________
Afbeelding


Omhoog
Online Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Five Tribes
BerichtGeplaatst: wo 24 sep 2014, 09:37 
Garnaal

Berichten: 385
Woonplaats: belgië
Voorbereiding klaar, ik hoop het vanavond voor de eerste keer op de tafel te krijgen tijdens de spellenavond van de club. Ben zeer benieuwd.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Five Tribes
BerichtGeplaatst: wo 24 sep 2014, 09:41 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 210
Woonplaats: Rotterdam
Ik ben op zich wel benieuwd naar dit spel, maar voor 54 euro haak ik af.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Five Tribes
BerichtGeplaatst: wo 24 sep 2014, 10:18 
8. Terra Mystica (2012)

Berichten: 162
Woonplaats: Herent - België
Legolias schreef:
Ik ben op zich wel benieuwd naar dit spel, maar voor 54 euro haak ik af.


in sommige winkels kan je hem al voor minder dan 45 euro vinden. (vb Adriaensen)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Five Tribes
BerichtGeplaatst: wo 24 sep 2014, 10:22 
Condottiërre
Avatar gebruiker

Berichten: 944
Woonplaats: Tielt
tjompe schreef:
Voorbereiding klaar, ik hoop het vanavond voor de eerste keer op de tafel te krijgen tijdens de spellenavond van de club. Ben zeer benieuwd.


Ik zou wel eens durven aanschuiven. :D

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Five Tribes
BerichtGeplaatst: wo 24 sep 2014, 12:48 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Ik heb deze reeds vorige week gespeeld en hij is zeker niet slecht. Je kan hem gerust als familiespel op tafel brengen met mensen die weinig spelen maar evengoed met veelspelers waardoor hij veel tactischer gaat worden.

Weliswaar 4 grote minpunten voor mij :

- Je kan absoluut niets plannen aangezien elke speler het spelbord zodanig verandert tijdens zijn beurt wat dus resulteert in vrij veel downtime zeker met 4 spelers. Als daar dan ook nog eens AP spelers bij zijn zal dit resulteren in een zeer langdradig spel. Ik heb het met drie vlotte spelers gespeeld en vond dat de downtime nog net te doen was, ik zou het al zeker niet spelen met 4 spelers, vlot of niet.

- Er zijn twee manieren om punten te sprokkelen die je zeker niet uit het oog mag verliezen en die volgens mij licht overpowered zijn en dat zijn de viziers (gele pionnetjes) waarbij je 10 punten krijgt per speler dat er minder bezit dan jij en dat zijn de goederenkaarten waar je je vooral in het begin op moet focussen om er zoveel mogelijk verschillende van te pakken te krijgen.

- Ook stel ik me vragen over de herspeelbaarheid van Five tribes aangezien je altijd een beetje hetzelfde gaat doen.

- En last but not least, de veel te dure aankoopprijs (ca. 50€). Dit zou in mijn ogen veel goedkoper mogen zijn. Nu is de prijs van bordspellen de laatste jaren wel serieus aan het boomen maar 50€ voor deze is wel wat met de haren getrokken. Het is niet zo dat er zoveel prachtig of speciaal materiaal bijzit behalve dan misschien de palmbomen en paleizen.

Dus kortom, een goed spel dat ik persoonlijk niet zal afslagen als het op tafel komt maar een aanschaf zit er voor mij niet in (of de prijs moest richting 30€ zakken :crazy: )

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Five Tribes
BerichtGeplaatst: wo 24 sep 2014, 13:38 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Ik heb deze op Ducosim in Amersfoort gespeeld afgelopen zaterdag en was aangenaam verrast door dit spel. Mooi uitgevoerde familietitel, waarbij lange termijnplanning niet echt mogelijk is maar dat vind ik zelf geen bezwaar. Voor een prijs van rond de EUR 40,00 zal ik waarschijnlijk wel toehappen. Wie weet op SPIEL. :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Five Tribes
BerichtGeplaatst: do 25 sep 2014, 12:33 
Condottiërre
Avatar gebruiker

Berichten: 944
Woonplaats: Tielt
Ik vond hem zeer leuk. De goederenkaarten kunnen idd flink aandikken. Maar er zijn genoeg andere manieren ook om punten te sprokkelen. Gisteren lagen de punten van nummer 1 en 2 toch dicht bij elkaar. Nummer 3 hinkte wat meer achterop.

Het enige wat ook ik wat minder vind is de downtime. Maar echt storend vind ik dat nu ook weer niet als het gezelschap aangenaam is :D

Ik wil deze zeker nog eens spelen vooraleer ik er een definitief oordeel over vel.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Five Tribes
BerichtGeplaatst: do 25 sep 2014, 20:06 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
Legolias schreef:
Ik ben op zich wel benieuwd naar dit spel, maar voor 54 euro haak ik af.


Das inderdaad te duur, in webshops hier zie je hem voor 45 eu. opduiken ong. Maar voor onder de 40 euro kopen nog zat mensen hem niet. Wtf is er met die spellenprijs inflatie!!? :D


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Five Tribes
BerichtGeplaatst: vr 17 okt 2014, 20:08 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2666
Woonplaats: Etten-Leur
Dit spel heeft zeker mijn aandacht getrokken.

Zou deze speelbaar zijn op spellenspektakel?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Five Tribes
BerichtGeplaatst: za 18 okt 2014, 18:04 
3. Puerto Rico (2002)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
Op Spellenspektakel is deze zeker speelbaar, want er is een Nederlandse distributeur van Day of Wonders. Ook heeft Roll the Dice hem al in de collectie zitten. Grote kans dat die op die stand ook te spelen is.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Five Tribes
BerichtGeplaatst: za 18 okt 2014, 20:22 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2666
Woonplaats: Etten-Leur
Dan wil ik een potje spelen en bij positieve ervaring van mij en mn vriendin gelijk kopen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
26 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Five Tribes  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®