Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




24 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 01 feb 2014, 15:21 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
Het 'oude' kaartspel vond ik juist door al die ongebalanceerde pest- en toevalskaarten niet zo leuk dus heb ik weer verkocht. Ik had alle uitbreidingen maar dit was een grote chaos geworden door allerlei revisie stickers en herziene edities door elkaar... Het nieuwe kaartspel trekt mij een stuk meer na het lezen van de blog van Dagmar dus hier ga ik dan ook naar op zoek.

Nog wel een vraagje: weet iemand inmiddels of de uitbreidingen voor dit kaartspel ook op de planning staan bij 999 Games?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 19 feb 2014, 12:54 
Wereldkampioen Kolonisten 2011

Berichten: 167
maxitaxi777 schreef:

Nog wel een vraagje: weet iemand inmiddels of de uitbreidingen voor dit kaartspel ook op de planning staan bij 999 Games?


Ja, deze komen allebei ook in het Nederlands uit. We zijn op dit moment bezig met het redigeren van de vertalingen. Binnen enkele maanden zullen ze verkrijgbaar zijn.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 19 feb 2014, 12:57 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
kolonist schreef:
maxitaxi777 schreef:

Nog wel een vraagje: weet iemand inmiddels of de uitbreidingen voor dit kaartspel ook op de planning staan bij 999 Games?


Ja, deze komen allebei ook in het Nederlands uit. We zijn op dit moment bezig met het redigeren van de vertalingen. Binnen enkele maanden zullen ze verkrijgbaar zijn.


Super, dat is goed nieuws! Onlangs Vorsten aangeschaft en deze vind ik een stuk beter dan het oude kaartspel. Al die toevalskaarten zijn eruit en de meer geavanceerde kaarten (vooral rode gebouwen) horen bij de al in de doos aanwezige uitbreidingen waardoor er ook een "instapspel" bestaat zonder deze kaarten. Met andere woorden; nu kunnen mijn ouders ook meedoen zonder gelijk bedolven te worden onder 100 verschillende kaarten :lol:.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 19 feb 2014, 13:43 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 865
Woonplaats: Bollenstreek
kolonist schreef:
maxitaxi777 schreef:

Nog wel een vraagje: weet iemand inmiddels of de uitbreidingen voor dit kaartspel ook op de planning staan bij 999 Games?


Ja, deze komen allebei ook in het Nederlands uit. We zijn op dit moment bezig met het redigeren van de vertalingen. Binnen enkele maanden zullen ze verkrijgbaar zijn.


Super! Daar ben ik blij mee.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 13 jun 2014, 11:38 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
Ik ben heel erg aan het twijfelen over dit de nieuwe versie van dit kaartspel.

Ik heb mijn oude kaartspel in blik (met die mooie punten bijhouder) met pijn in mijn hart verkocht, maar dat heb ik gedaan omdat om een of andere vage reden altijd de speler met de blauwe kaartjes won. Ik weet dat dit niet zou moeten kunnen wat betreft geluk met de dobbelsteen, maar die speler kreeg altijd de goede grondstoffen. Dit is in vele potjes gebeurd waardoor je het op den duur weet en door hebt, het is dus niet van 1 of 2 potjes... eerder van 10 tot 15 potjes. Ik heb nog geprobeerd of het hielp om de houten dobbelsteen te vervangen door een andere, dat mijne misschien niet helemaal in balans was, maar gekke was dat toen nog altijd blauw won.

Ik hoor weinig andere mensen over bovenstaande euvel, maar ik vraag me af of ik niet weer hetzelfde euvel zal tegen komen in de nieuwe editie...

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 13 jun 2014, 11:46 
Avatar gebruiker
missiloon schreef:
Ik ben heel erg aan het twijfelen over dit de nieuwe versie van dit kaartspel.

Ik heb mijn oude kaartspel in blik (met die mooie punten bijhouder) met pijn in mijn hart verkocht, maar dat heb ik gedaan omdat om een of andere vage reden altijd de speler met de blauwe kaartjes won. Ik weet dat dit niet zou moeten kunnen wat betreft geluk met de dobbelsteen, maar die speler kreeg altijd de goede grondstoffen. Dit is in vele potjes gebeurd waardoor je het op den duur weet en door hebt, het is dus niet van 1 of 2 potjes... eerder van 10 tot 15 potjes. Ik heb nog geprobeerd of het hielp om de houten dobbelsteen te vervangen door een andere, dat mijne misschien niet helemaal in balans was, maar gekke was dat toen nog altijd blauw won.

Ik hoor weinig andere mensen over bovenstaande euvel, maar ik vraag me af of ik niet weer hetzelfde euvel zal tegen komen in de nieuwe editie...

Dat hadden wij ook, maar door een andere dobbelsteen te gebruiken was dat euvel wel verholpen. Misschien speelt gewoon de betere speler altijd met blauw?


Omhoog
     
 
BerichtGeplaatst: vr 13 jun 2014, 11:49 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
Filosoof schreef:
missiloon schreef:
Ik ben heel erg aan het twijfelen over dit de nieuwe versie van dit kaartspel.

Ik heb mijn oude kaartspel in blik (met die mooie punten bijhouder) met pijn in mijn hart verkocht, maar dat heb ik gedaan omdat om een of andere vage reden altijd de speler met de blauwe kaartjes won. Ik weet dat dit niet zou moeten kunnen wat betreft geluk met de dobbelsteen, maar die speler kreeg altijd de goede grondstoffen. Dit is in vele potjes gebeurd waardoor je het op den duur weet en door hebt, het is dus niet van 1 of 2 potjes... eerder van 10 tot 15 potjes. Ik heb nog geprobeerd of het hielp om de houten dobbelsteen te vervangen door een andere, dat mijne misschien niet helemaal in balans was, maar gekke was dat toen nog altijd blauw won.

Ik hoor weinig andere mensen over bovenstaande euvel, maar ik vraag me af of ik niet weer hetzelfde euvel zal tegen komen in de nieuwe editie...

Dat hadden wij ook, maar door een andere dobbelsteen te gebruiken was dat euvel wel verholpen. Misschien speelt gewoon de betere speler altijd met blauw?


goed om eindelijk iemand te horen die dit euvel ook had! En tja met de originele dobbelsteen wisselde we juist vaak af qua kleur. Maar ik weet niet zeker of ik het spel nog genoeg kansen heb gegeven met een andere dobbelsteen... ik baalde toen al wel redelijk van het probleem dat blauw altijd won.

Mogelijk scheelt het bij dit spel ook minder omdat je niet meer al die sterke kaarten hebt die je pas kon bouwen als je een stad had? Het is te lang geleden, maar dat maakte blauw mogelijk ook sterker.

Ik neig er op dit moment naar om het spel gewoon te kopen, want ik vond het wel een erg leuk spel en een vriendin van me roept nog altijd hoe er ze dit spel mist. (al was ze het eens met dat het irritant werd dat blauw altijd won).

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 13 jun 2014, 12:41 
Board Game Stats
Avatar gebruiker

Berichten: 524
Woonplaats: Enschede
Bij ons wint blauw ook (bijna) altijd. Terwijl we wel altijd afwisselen wie met blauw mag.
De Vorsten heb ik digitaal, vond het minder dan het origineel, dus ik hou het daar maar bij.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 27 sep 2014, 01:53 
Schaar, steen papier

Berichten: 3
Woonplaats: Willebroek
Ben het origineel spel verloren in een verhuis, had de complete set dus dit was wel even zuur, nu het probleem van de blauwe speler die steeds won heeft bij ons niet zo zeer van tel geweest, ondanks we enkel het origineel spel materiaal gebruikte, we hebben het spel gewoon kapot gespeeld. ik denk dat ik wel 100'den rondjes hebben gespeeld, tegen verschillende spelers en de kleur van de speler deed daar niet altijd iets toe, Uiteindelijk is de kans even groot om 6 of 1 te gooien.

Dit gezegd zijnde,
Onlangs navraag gedaan naar de vorsten van Catan bij een officiƫle verdeler van 999 en deze wist mij te bevestigen dat ze waarschijnlijk er ook weer een hele reeks van gaan maken maar dat dit eigenlijk in hoofdzaak een gewone remake is van de vorige versie, met inderdaad nieuwe kaarten en dergelijke...
Maar dat in weze het verschil in spel niet zo groot is.

Momenteel ben ik er zelf nog niet over uit of ik ga wachten om de hele reeks in een maal in huis te halen of om deze kelk aan mij te laten voorbij gaan.
1 van de redenen die mij persoonlijk kunnen tegen houden is het volgende: Als je de basis set van het kaartspel kocht en dan nadien al de uitbreidingen zat je dus met een doos die te klein was, gevolg: elastiekjes rond de doos en al de kaartjes er maar inproppen, elke keer we dus gingen spelen waar we eerst ff zoet om alle kaartjes te sorteren...

Dus geen doos waar ze allemaal in kunnen zonder foefelen = al zeker geen aankoop
Is de doos er wel dan wil ik hem wel eens testen om te zien hoe het speelt.
Voor mij krijgt het spel momenteel het voor/nadeel van de twijfel

_________________
Schaar, steen papier, shit weer verloren :s


Omhoog
Offline Profiel    Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
24 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - catan kaartspel (origineel) vs de vorsten van catan  

Gebruikers die deze topic waarderen

GRDavies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®