Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





20 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 13 okt 2014, 20:10 
PIONier

Berichten: 4
Hartstikke bedankt voor het meedenken allemaal. Altijd lastig, zoveel mensen zoveel smaken, dus veel verschillende adviezen. Al kan iedereen zich geloof ik vinden in dat Ticket to Ride een goed idee voor ons is. Die gaat dus sowieso op de verlanglijst voor de goedheiligman (die ik uit eigen zak sponsor, maar dan heb ik een goed excuus voor een aantal grote uitgaven ;)). De rest ga ik doornemen en kijken wat leuk lijkt.. Als er nog meer tips zijn, graag!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 17 okt 2014, 20:37 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Small World lijkt me ook een goede optie. Iedereen waarmee ik speelde vond het een leuk spel, behalve mensen die niet met elven en trollen willen spelen in een spel.

-Snel te leren en iedereen kan goed meekomen.
-Kingsburg is ook een persoonlijke favoriet. Met name voor 2-4 spelers.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 14 dec 2014, 00:08 
PIONier

Berichten: 4
Nou, door Sinterklaas, verjaardag van man en het idee dat we onszelf mochten trakteren zijn we inmiddels 4 spellen rijker: Agricola (en hoe spreek je het nou toch uit? Agricola, Agricola, Agricola, Agricola?), Ticket to Ride Europe, Machi Koro en Port Royal. Allemaal hartstikke leuk! Voorlopig even geen nieuwe spellen meer voor ons, maar als ik opnieuw advies nodig heb weet ik jullie weer te vinden ;) Bedankt!

(Als iemand nog tips heeft voor kasten om de spellen in te bewaren... ;) Onze oude spellenkast puilt aan alle kanten uit!)

Oh ja en Jungle Speed, voor in grote groep vrienden! Jeetje, we hebben ons echt laten gaan...


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 14 dec 2014, 10:33 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Tof om te horen dat ze allemaal meevallen! Altijd moeilijk om goede tips te geven aangezien smaken wel degelijk heel erg verschillen, zo vind ik zelf ook helemaal niets aan Agricola, Ticket to Ride en Smallworld terwijl die door anderen steeds de hemel in geprezen worden. Erg vreemd vind ik het dat ik daar dan dus niets leuks aan vind. :problem:

Citaat:
Het zou soms zo mooi zijn als je een spel een aantal keer kan spelen voor je 't koopt, zodat je zeker weet dat je het leuk vindt!

Ben je al op de hoogte van het bestaan van spellenclubs? Ik denk dat er bij iedereen wel een spellenclub in de buurt moet te vinden zijn. In tegenstelling tot sportclubs kan je bij bijna alle spellenclubs gewoon binnenvallen zonder lid te moeten zijn of iets anders en kan je gewoon aanschuiven voor een spelletje. De meeste clubs zullen het zelfs leuk vinden als je op een verzoekje doormailt dan zullen ze dat zeker meenemen die avond en de regels desnoods nog eens doornemen.
meer info: http://www.spellenclubs.be (voor Belgiƫ en Nederland).

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 14 dec 2014, 12:40 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Lokale spellenwinkels hebben soms ook spellen open om te spelen of organiseren zelf spelmiddagen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
20 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Advies over nieuw spel gewenst!  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®