Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





2 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 05 nov 2014, 09:00 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
Hallo bordspelvrienden!

De afgelopen periode zag ik op BGG en BSM regelmatig het spel Star Wars: Imperial Assault langs komen. Qua mechsnismen zou het veel weg hebben van Descent. Nu mijn vraag aan jullie. Als je weet dat ik 1) dol ben op Descent 2.0 maar 2) verder geen reet affiniteit heb met het Star Wars universum, vermoeden jullie dat ik dit spel dan aan mijn neus voorbij kan laten gaan of krijg ik daar spijt van? :)

Ik lees het graag, bedankt voor jullie reacties!

Groetjes van Wendy


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 05 nov 2014, 09:20 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
Heb Imperial Assault 3x gespeeld in de Tafelridder te Leiden (top FLGS), die een Essen kopie Had en demoed in de winkel. IA lijkt erg op Descent 2 (2 acties, move/attack etc), maar opent het spel een beetje. Ik ben overigens wel van de Starwars, mijn favoriete Space thema.

Wat ik de slechtste eigenschappen vind aan D2 Is dat de OL niet kan spawnen, dat kan in IA wel. Ook dat je in D2 units ziet achter dichte deuren vond ik jammer, het scheelt setup maar haalt een hoop drama uit D2 die wel in D1 zat. In IA heb je die drama weer terug. Ook is de kans om een miss te gooien flink gereduceerd in IA en dat werkt opzich lekker. Belangrijkste andere positieve verschil Is de sterkere thematische integratie. Missies heben meer effect op elkaar en het niet/wel halen van een missie leidt tot een andere vervolgquest.

Minder groot fan ben ik van de nieuwe turn structuur. Dat de OL na elke hero activatie activeert maakt het steeds weer anders voor de heroes en krijg je overleg. Dat resulteert denk ik in meer downtime voor de spelers ipv de OL zoals D2 en D1.

Al met al ben ik over IA enthousiaster dan ik ooit geweest ben over D2. Ik vind het een beter spel en door de sterkeer binding met verhaal doet het me echt denken aan een verhaal dat je speelt. Houd thema je tegen het spel leuk te vinden? Dat zou kunnen, maar jij kent jezelf het beste. Je komt iig Han Solo, Darth vader etc tegen gedurende het spel.

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
2 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Star Wars: Imperial Assault  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®