Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




8 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 04 nov 2014, 22:39 
Avatar gebruiker

Berichten: 641
Woonplaats: Klundert
Hoi allen,

Ik ben aan het rondkijken voor een nieuw bordspel (geloof het of niet maar ik speel niet alleen memoir '44 :P ). Op dit moment spelen we voornamelijk workerplacement spellen of strategisch/tactische spellen tegen het wargamen aan (game of thrones boardgame, imperial 2030)
Coöp spellen zoals Flashpoint en Legendes van andor zijn op zijn tijd ook wel aardig, maar ik wil weer eens wat anders.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op Hoogspanning. Misschien wat laat aangezien het spel al 10 jaar bestaat, maar toch. Rondkijkend kwam ik erachter dat er net een deluxe editie is uitgebracht

Uiteraard heb ik mijn research op het internet al gedaan en zag ik dat de deluxe uitvoering met een andere grondstof word gespeeld (nouja er er is er één weg en er komt er één voor terug) er zijn wat nieuwe centrales en het spel mechanisme is iets aangepast om de speelbaarheid te bevorderen. Daarnaast kan het spel meteen met twee spelers gespeeld worden zonder een losse uitbreiding.
Dit alles brengt mij bij mijn vraag:
Met welke editie kan ik beter uit de voeten? de eerste editie of de deluxe editie?

wat meespeelt is:
is de de luxe editie beter/makkelijker speelbaar?
Kan je met de deluxe editie nog steeds de uibreidingen van het basisspel spelen?

Wat minder belangrijk is:
De ene of de andere versie ziet er beter uit.......
De ene of de andere versie is duurder in totaal.

Alvast bedankt :)

_________________
organisator van Memoir'44 speldagen bij M44Brigade


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 05 nov 2014, 09:35 
Craftsmen
Avatar gebruiker

Berichten: 210
Woonplaats: Enschede (Nederland)
Heb zelf de standaard Hoogspanning (met een paar uitbreidingen) en vind die eigenlijk zeer prima. De originele Hoogspanning is (voorlopig) de enige waarbij de uitbreiding gedaan kan worden omdat in de deluxe volledig 1 van de powerplants vervangen heeft waarvan de spelregels zijn veranderd (maar hoe en wat precies kan ik je niet vertellen), en ook een grondstof heeft vervangen. Mogelijk dat er wel uitbreidingen komen voor de deluxe, maar daar is nog niets over bekend


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 12 dec 2014, 09:17 
Avatar gebruiker

Berichten: 641
Woonplaats: Klundert
purple-one schreef:
Heb zelf de standaard Hoogspanning (met een paar uitbreidingen) en vind die eigenlijk zeer prima. De originele Hoogspanning is (voorlopig) de enige waarbij de uitbreiding gedaan kan worden omdat in de deluxe volledig 1 van de powerplants vervangen heeft waarvan de spelregels zijn veranderd (maar hoe en wat precies kan ik je niet vertellen), en ook een grondstof heeft vervangen. Mogelijk dat er wel uitbreidingen komen voor de deluxe, maar daar is nog niets over bekend


Nog bedankt voor je reactie, al is mijn reactie dan weer aan de late kant...... :wink:

Ik heb ondertussen Hoogspanning deluxe gekocht. aangezien ik nog niets van dit spel had en dus blanco kon beginnen was de keuze waarschijnlijk iets gemakkelijker.
aangezien ik de oude versie nog niet gespeeld heb kan ik helaas geen vergelijking maken, maar de nieuwe editie bevalt prima. Tot nu toe een paar keer met 2 spelers gedaan en met meerdere en het principe werkt goed met verschillende aantallen (al is met meerdere spelers wel leuker).

Ondertussen ben ik wat verder gaan kijken en zoals ik het nu zie zou de Benelux uitbreiding met de deluxe uitbreiding te combineren moeten zijn omdat hier ook nieuwe centrale kaarten bij zitten. je moet dan wel even gas als afval grondstof gebruiken uiteraard. waarschijnlijk kloppen het aantal grondstoffen ook niet helemaal maar ook daar is wel een oplossing voor te vinden.

_________________
organisator van Memoir'44 speldagen bij M44Brigade


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 12 dec 2014, 14:53 
Sojaboon

Berichten: 21
Als het goed is heb je bij de Deluxe versie een extra zakje met grondstoffen gekregen. Hierdoor kan je de "oude" uitbreidingen spelen met de Deluxe versie. Indien je dit zakje niet gekregen hebt kan je ff contact opnemen met de winkelier waar je het gekocht hebt.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 13 dec 2014, 01:15 
Avatar gebruiker

Berichten: 641
Woonplaats: Klundert
Dat schijnt dus een promo geweest te zijn.
Ik heb het nagevraagd bij de winkel waar ik het vandaan had, maar ze hadden die maar beperkt gekregen.

Hoort iedereen die te krijgen?

_________________
organisator van Memoir'44 speldagen bij M44Brigade


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 14 dec 2014, 16:10 
Sojaboon

Berichten: 21
Zoals ik het begrepen heb wordt er 1 bij elk spel geleverd. Anders even contact opnemen met klantenservice van 999 games en vragen of de winkelier dit bij elk spel mee zou geven of dat zij een setje op kunnen sturen omdat je die niet gekregen heb. Ook even de winkel vermelden waar je het gekocht hebt.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 20 dec 2014, 13:06 
Avatar gebruiker

Berichten: 641
Woonplaats: Klundert
Cieron schreef:
Zoals ik het begrepen heb wordt er 1 bij elk spel geleverd. Anders even contact opnemen met klantenservice van 999 games en vragen of de winkelier dit bij elk spel mee zou geven of dat zij een setje op kunnen sturen omdat je die niet gekregen heb. Ook even de winkel vermelden waar je het gekocht hebt.


Bedankt voor de tip. Ik heb van de week 999games gemaild en alles uitgelegd. binnen 4 dagen had ik netjes het zakje met afval grondstoffen en 3 olie.
Een snelle, nette service van 999games!

_________________
organisator van Memoir'44 speldagen bij M44Brigade


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 20 dec 2014, 15:42 
Sojaboon

Berichten: 21
Dat is mooi opgelost!


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
8 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Hoogspanning vs hoogspanning deluxe  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

999 Games, Funkenschlag, Hoogspanning, Hoogspanning Deluxe



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®