Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





4 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Tash-Kalar
BerichtGeplaatst: ma 29 dec 2014, 23:34 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 147
Woonplaats: Deerlijk
Vandaag heb ik Tash-Kalar: Arena of Legends leren kennen via Board Game Arena. Ik was meteen verkocht. De kans is groot dat ik me een exemplaar zal aanschaffen in de nabije toekomst. Alvorens ik dat doe, wil ik graag jullie mening eens horen.

1. Wat vinden jullie van het spel?
2. Is de uitbreiding Everfrost de moeite?
3. Welke versie moet ik kopen? Na kort opzoekwerk heb ik begrepen dat er meerdere zijn.
4. Waar koop ik dit spel het best? De prijzen verschillen behoorlijk veel van site tot site.

http://boardgamegeek.com/boardgame/1462 ... na-legends
http://boardgamegeek.com/boardgameexpan ... -everfrost

Alvast bedankt!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Tash-Kalar
BerichtGeplaatst: ma 29 dec 2014, 23:47 
Matroos
Avatar gebruiker

Berichten: 40
Devos schreef:
Vandaag heb ik Tash-Kalar: Arena of Legends leren kennen via Board Game Arena. Ik was meteen verkocht. De kans is groot dat ik me een exemplaar zal aanschaffen in de nabije toekomst. Alvorens ik dat doe, wil ik graag jullie mening eens horen.

1. Wat vinden jullie van het spel?
2. Is de uitbreiding Everfrost de moeite?
3. Welke versie moet ik kopen? Na kort opzoekwerk heb ik begrepen dat er meerdere zijn.
4. Waar koop ik dit spel het best? De prijzen verschillen behoorlijk veel van site tot site.

http://boardgamegeek.com/boardgame/1462 ... na-legends
http://boardgamegeek.com/boardgameexpan ... -everfrost

Alvast bedankt!


1. Ik heb alleen de 2p high form versie gespeeld (je kunt ook met meer spelen en free for all is ook een optie), en die vind ik erg goed. Het is wel een vrij abstract spel, maar dat stoort mij (ons) helemaal niet.
2. Ook die is erg leuk, en speelt ook echt anders dan de andere facties (na 1x uitproberen).
3. De laatste, deze heeft betere kwaliteit componenten (dikker karton voor de tokens en het bord, mooiere artwork op de kaarten). Bovendien heeft de uitbreiding die kwaliteit, dus als je de oude versie haalt, hou je dat verschil, tenzij je de upgrade pack erbij krijgt.

_________________
"The only reason there's such a thing like morning in the first place is to keep night and afternoon from bumping into each other."


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Tash-Kalar
BerichtGeplaatst: di 30 dec 2014, 11:51 
Joker

Berichten: 6
Ik heb het spel zelf en vind het een echte aanrader. Zelfs voor mensen die minder te vinden zijn voor het fantasy-thema, want het is vooral veel puzzelwerk. Ik heb enkel nog maar de free-for-all versie gespeeld met 4 personen, omdat die mij het ook meest aanspreekt. De anderen zo veel mogelijk in de verdoemenis spelen en zo gelijk mogelijk de schade verdelen.

Everfrost heb ik nog niet gespeeld. Ik koop slechts zelden een uitbreiding en als ik er een koop, moet die er eigenlijk voor zorgen dat het spel een volledig nieuwe feel krijgt.

Ik heb zelf de oude versie en zou je ook aanraden om nieuwe versie te kopen. De kwaliteit is een heel stuk beter.

En waar je hem moet aankopen. Ik heb de mijne bij Adriaensen gekocht, maar ik denk dat het logisch dat je hem koopt waar hij goedkoopst is :p


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Tash-Kalar
BerichtGeplaatst: di 30 dec 2014, 14:10 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 147
Woonplaats: Deerlijk
Alvast bedankt voor de reacties.

Enkele zaken waarvoor ik schrik heb:
- Soms heb je echt veel tijd nodig om alle mogelijke zetten te overlopen. Dit zou misschien vervelend kunnen zijn voor de andere spelers. Hoe lossen jullie dit op?
- De tekst op de kaarten is niet altijd even gemakkelijk te begrijpen. Op BGA gaat alles automatisch en kan je geen verkeerde zetten uitvoeren. Als je het allemaal zelf moet doen, lijkt het misschien wat moeilijk. Staat er extra uitleg in de handleiding?
- Het lijkt me goed mogelijk dat je bij het uitproberen van zetten, de startposities van de pionnen vergeet. Hoe lossen jullie dit op? Foto nemen voor elke beurt lijkt me nogal omslachtig.

Jullie bedenkingen? :-)

Een Nederlandstalige versie bestaat toch niet hé?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
4 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Tash-Kalar  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Tags

Tash-Kalar: Arena of Legends



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®