Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





92 berichten | Pagina 6 van 7 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Dominion - Basisspel
BerichtGeplaatst: wo 28 aug 2013, 14:13 
Avatar gebruiker

Berichten: 633
Woonplaats: Dordrecht
Je speelt het niet goed Don Corleone.....

Het werkt anders.

Speel Dorp: +2 acties +1 kaart
- Je pakt een kaart
Speel Smidse + 3 kaarten
- Je pakt 3 kaarten
(je hebt eventueel nu nog 1 actie over om nog een actie kaart te spelen)
Nu koop je 1 kaart(want je hebt nergens +1 aanschaf gekregen) en mag dus maar 1 kaart aanschaffen. Jij koopt meerdere dingen dat mag niet. Daar ga je dus de fout in!

Nu heb je bijvoorbeeld genoeg geld om 1 goud te kopen. dan koop je 1 goud en gaat je goud + je overgebleven hand + alle gespeelde kaarten op je aflegstapel. En trek je 5 nieuwe kaarten en is de volgende speler aan de beurt.

Ja het aantal stapels klopt, maar je eigen deck(stapel) wordt veel groter. Omdat alle kaarten die je koopt (1 per beurt, behalve als je +# aanschaf op een kaart hebt) erbij komen. Dus je hebt steeds minder kans om de juiste kaart uit je stapel te pakken. (de goede kaarten dus bijvoorbeeld goud).

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Dominion - Basisspel
BerichtGeplaatst: za 31 aug 2013, 16:07 
3. Dominion (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 16
Woonplaats: Dordrecht
Lol. Snap wat je bedoel maar ik legde t verkeerd uit, ik koop uiteraard niet nog n koper, maar bedoelde: trek dus nog n kaart v mn trekstapel en dat is een koper bijvoorbeeld en heb bij elkaar 8 geld (omdat ik heel veel zilver en goud in mn trekstapel heb liggen) en dan pas koop ik 1 kaart en dat is n provinci....

Nu zag ik op youtube n filmpje: dat mensen t speelde , en als hun beurt voorbij was: en r lagen nog maar 2 of 3 kaarten (minder dan 5) dan pakte ze alleen die kaarten, ipv dat ze de aflegstapel opniwuw schudde en hun hand aanvulde tot 5. En als ze niks konden die ronde( omdat ze maar 2 kaarten hadden (hertogdom en landgoed) dan legde ze die af en kochten 1 koper, vervolgens schudde ze daarna wel de stapel uiteraard...

Verder vind ik er echt weinig aan man ...


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Dominion - Basisspel
BerichtGeplaatst: zo 01 sep 2013, 11:12 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
DonCorleone schreef:
Nu zag ik op youtube n filmpje: dat mensen t speelde , en als hun beurt voorbij was: en r lagen nog maar 2 of 3 kaarten (minder dan 5) dan pakte ze alleen die kaarten, ipv dat ze de aflegstapel opniwuw schudde en hun hand aanvulde tot 5. En als ze niks konden die ronde( omdat ze maar 2 kaarten hadden (hertogdom en landgoed) dan legde ze die af en kochten 1 koper, vervolgens schudde ze daarna wel de stapel uiteraard...

Verder vind ik er echt weinig aan man ...


Dat klopt ook echt niet hoe ze het dan op dat youtube filmpje spelen, je vult altijd je hand aan tot 5 kaarten in de refresh phase.

Maar dominion is niet voor iedereen weggelegd. Het kan idd prima zijn dat je het op de goede manier speelt maar er weinig aan vind. Je zou jezelf nog de vraag kunnen stellen of het het mechanisme is, of het missen van een overkoepelend thema. Omdat er genoeg dominion kopieën zijn met meer thema.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Dominion - Basisspel
BerichtGeplaatst: ma 02 sep 2013, 17:26 
4. Risk (1956)
Avatar gebruiker

Berichten: 16
Woonplaats: Dordrecht
Ik ben bang dat dat t is.... Missch met uitbreidingen , andere combinaties waR je dit nog meer tegen kunt gaan...

Maar denk dat ik eerder wat anders zal proberen dan uitbr kopen... Heb wat tips gekregen hier en daar voor wat uitgebreidere spellen..


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Dominion - Basisspel
BerichtGeplaatst: ma 04 nov 2013, 11:39 

Berichten: 247
Woonplaats: Wieringerwaard
Vraag al een tijdje af ik wil beginnen met dominion wat kan ik beter doen de Engelse versie nemen of de Nederlandse versie (het is mij namelijk om het even en mijn vrouw ook). Speel net een beetje thunderstone en heb ooit super veel magic gespeeld.

Ik lees dat er zelf vertaal fouten zitten in dominion :shock: dat is wel heel slordig. Maar dan neigt het meer naar de engelse versie maar wat is handiger?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Dominion - Basisspel
BerichtGeplaatst: wo 06 nov 2013, 12:48 
Avatar gebruiker

Berichten: 633
Woonplaats: Dordrecht
Engels. Kan je eventueel met buitenlanders spelen. En goedkoper via internet verkrijgbaar.
En uitbreidingen komen eerder uit.

Geen voordeel voor de NL versie als jou de taal niet uit maakt.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Dominion - Basisspel
BerichtGeplaatst: wo 06 nov 2013, 13:18 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
larsje86 schreef:
Engels. Kan je eventueel met buitenlanders spelen.

Ja, maar juist minder goed met eventuele andere Nederlanders/Belgen die niet zo goed in Engels zijn...

Citaat:
En uitbreidingen komen eerder uit.

Er worden in de toekomst geen nieuwe uitbreidingen meer verwacht, dus dit is ook geen argument.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Dominion - Basisspel
BerichtGeplaatst: wo 06 nov 2013, 23:29 
Meeple

Berichten: 10
Ikzelf heb alles in het Nederlands en vind dat wel fijn als je met mensen speelt die het spel wat minder goed kennen. Sommige kaarten hebben aardig wat tekst en dat klikt toch wat sneller in je moedertaal. Zoals je in mijn andere post hebt kunnen lezen zitten er inderdaad een aantal fouten in, maar dat zou voor mij niet direct een reden zijn om Dominion in het Engels te kopen.

Het belangrijkste argument voor de Engelse versie is dat twee uitbreidingen in het Nederlands niet meer te krijgen zijn. De ene is Welvaart (Prosperity) en de andere De Alchemisten (Alchemy). Deze kan je nog wel gewoon in het Engels krijgen. Dus als je een completist bent, dan is Engels de beste versie.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Dominion - Basisspel
BerichtGeplaatst: do 07 nov 2013, 12:46 

Berichten: 247
Woonplaats: Wieringerwaard
Ok cool duidelijk engels it is. :)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Dominion - Basisspel
BerichtGeplaatst: vr 27 dec 2013, 17:20 
Rooster Booster

Berichten: 75
Waarom zijn die uitbreidingen niet meer verkrijgbaar in het Nederlands? Gaan ze het opnieuw drukken (fouten eruit enz.) oid?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Dominion - Basisspel
BerichtGeplaatst: do 09 jan 2014, 22:24 
Meeple

Berichten: 10
Ik zou het niet weten, ik heb bij 999 games navraag gedaan en ze waren niet op korte termijn van plan om Welvaart of de Alchemisten weer te gaan drukken (daarna ben ik flink op zoek gegaan en gelukkig beide nog gevonden, maar dat zouden wel eens de laatsten geweest kunnen zijn). De Alchemisten staat bekend als de minst populaire uitbreiding maar Welvaart als de beste, dus dat is ook geen echte reden. Het heeft in ieder geval niets te maken met de fouten maken want er zit er maar eentje in Welvaart en nul in de Alchemisten.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Dominion - Basisspel
BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2015, 13:47 
Locomotief

Berichten: 34
Woonplaats: Apeldoorn
De uitbreidingen zijn toch eigenlijk wel prima te krijgen (zowel Nederlands als Engels). Heb ze volgens mij allemaal zien liggen bij de Dondersteen (Hengelo), de Wammes (Apeldoorn) en bij Koning Willem (Deventer).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Dominion - Basisspel
BerichtGeplaatst: ma 12 jan 2015, 01:05 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
rth83 schreef:
De uitbreidingen zijn toch eigenlijk wel prima te krijgen (zowel Nederlands als Engels). Heb ze volgens mij allemaal zien liggen bij de Dondersteen (Hengelo), de Wammes (Apeldoorn) en bij Koning Willem (Deventer).


Ze zijn in de afgelopen maanden weer opnieuw uitgekomen, daarvoor waren ze allemaal moeilijk te krijgen. Ik twijfel nog steeds of ik alchemisten aan mijn collectie zou moeten toevoegen, ergens leuke kaartjes, maar vele zijn ook "gedoe" zoals die geldkaart waarbij je je deck moet tellen enzo.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Dominion - Basisspel
BerichtGeplaatst: ma 12 jan 2015, 01:55 
Professor Pimpel

Berichten: 247
Woonplaats: Roosendaal
Mac-S schreef:
Citaat:
En uitbreidingen komen eerder uit.

Er worden in de toekomst geen nieuwe uitbreidingen meer verwacht, dus dit is ook geen argument.


In 2015 wordt er toch een big expansion verwacht voor Dominion
https://www.boardgamegeek.com/thread/1254910/another-dominion-expansion


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Dominion - Basisspel
BerichtGeplaatst: wo 30 dec 2015, 22:02 
Locomotief

Berichten: 30
Op het basisspel wat is de best mogelijke uitbreiding volgens jullie ervaring?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
92 berichten | Pagina 6 van 7 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 5, 6, 7  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Dominion - Basisspel  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Tags

999 Games, Dominion



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®