Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



13 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 12 jan 2015, 17:00 
Nieuwsreporter
Avatar gebruiker

Berichten: 549
Afbeelding White Goblin Games is gestart met de uitlevering van het nieuwe kaartspel Sushi Go. Dit spel ligt vanaf morgen in de winkels. Bij Sushi Go verzamel je verschillende soorten sushikaarten in drie rondes. Aan het begin van een ronde houdt iedere speler één van zijn handkaarten, legt deze open op tafel en geeft de rest door aan de linkerbuurman. Dit gaat zo meerdere keren rond. Aldus verzamelen de spelers setjes sushikaarten, die aan het einde van de ronde punten opleveren. Sommige kaarten geven punten aan de speler met de meeste sushi in die soort. Andere kaarten geven alleen punten voor een set met de juiste omvang of steeds meer punten voor groeiende sets. Bepaalde sushikaarten scoren goed in combinatie met wasabi. Na drie rondes sushi smikkelen is het vanzelfsprekend tijd voor een toetje. Dat is goed nieuws voor de speler met de meeste toetjes, slecht nieuws voor de speler met de minste. Het regelboekje bevat ook nog een variant voor het draften en een variant voor twee spelers. Ik heb de eerste potjes inmiddels achter de kiezen. Sushi Go is een vreselijk leuk verzamelspelletje met een interactief distributiesysteem.

Afbeelding In de loop van het eerste kwartaal verschijnen nog meer nieuwe titels.
Hands is een nieuw spel van Chislaine van den Bulk. De speelkaarten tonen allerlei handsymbolen. Iedere speler heeft steeds vijf kaarten, waaruit hij een symbool kiest dat hij met een hand uitbeeldt. Vindt hij een partner onder zijn medespelers, dan mogen beiden de desbetreffende kaart op hun scorestapel leggen. De kaarten met een dubbele hand werken anders. Die eindigen als strafpunt op de scorestapel van de langzaamste na-aper. Een luchtig partyspelletje van Chislaine, dat kinderen zal aanspreken.

Afbeelding Kite Fight bestaat uit drie spelletjes in een blikken doosje. In het eerste spelletje verzamel je windkaarten door jouw genummerde vliegerkaarten (20 stuks met tweemaal de waarde 1-10) naast de windstapels uit te spelen. In het tweede spelletje wordt aan het begin een speelveld van windkaarten neergelegd, die de spelers in de loop van het spel bedekken met hun vliegers. Wanneer het speelveld is bedekt, gaat elke windkaart naar de speler met de meeste vliegers erop. In het derde spel ligt een kolom met de windkaarten 1-5 klaar. In deze vijf rijen leggen de spelers hun vliegers af, oplopend naar rechts, aflopend naar links. Ook hier gaat de windkaart naar de sterkste.

Liefhebbers van het bordspel Terra Mystica kunnen hun hart ophalen met de uitbreiding Vuur & IJs, waarin nieuwe volken voor verse uitdagingen zorgen. Deze uitbreiding wordt in de loop van februari verwacht.

In de loop van het eerste kwartaal zou ook nog 1 Nacht: Weerwolven en Waaghalzen moeten uitkomen. In deze vlotte variant op het bekende Weerwolvensysteem kruipt iedere speler in de huid van een dorpeling, een weerwolf of één van de speciale karakters. Om te winnen moet je na één nacht en één dag ontdekken wie de weerwolven zijn en er ten minste één over de kling jagen…..tenzij jij zelf een weerwolf bent!

Ten slotte zit de eerste uitbreiding van het dobbelspel Machi Koro in de pijpleiding. Deze Haven bevat nieuwe gebouwen en bezienswaardigheden en vervangende exemplaren voor het door een drukfout ontsierde Bedrijvencomplex uit het basisspel. Met deze uitbreiding kun je Machi Koro met vijf spelers spelen.


Meer informatie:



Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2015/01/12/white-g ... blik-open/


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 jan 2015, 18:29 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Aanvulling op Suhsi Go: White Goblin Games heeft de winkeliers ook voorzien van de gratis mini-uitbreiding Sojasaus. Vraag ernaar wanneer je het spel koopt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 12 jan 2015, 18:32 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
Het blikken-deel sla ik over :P, maar het tweede deel van dit bericht klinkt mij goed in de oren :)!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 12 jan 2015, 20:16 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
Ah ik had verwacht dat machi koro de haven al bijna klaar stond om verzonden te worden naar de winkels, jammer ik kijk zo uit naar die uitbreiding!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 12 jan 2015, 20:33 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
missiloon schreef:
Ah ik had verwacht dat machi koro de haven al bijna klaar stond om verzonden te worden naar de winkels, jammer ik kijk zo uit naar die uitbreiding!


Dat heb ik ook ja! Leuk tussendoortje is Machi Koro, maar ben wel toe aan wat variatie.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 12 jan 2015, 21:46 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
missiloon schreef:
Ah ik had verwacht dat machi koro de haven al bijna klaar stond om verzonden te worden naar de winkels, jammer ik kijk zo uit naar die uitbreiding!


Het laatste wat ik heb gehoord is 'in de loop van januari', maar de communicatie van White Goblin Games richting mijn nieuwskanaaltje is onregelmatig en vaak onvolledig. Ergo, ik weet ook niet meer dan wat ze mij zo nu en dan melden.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 14 jan 2015, 17:41 
Regenmaker

Berichten: 268
Woonplaats: Meerhout
Ik vraag me af wat de reden is voor de vertragingen van Machi Koro Haven. Had normaal al ergens in 2014 beschikbaar moeten zijn


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 14 jan 2015, 18:13 
2. 7 Wonders (2010)

Berichten: 400
Woonplaats: Amersfoort
Ik ben al lang blij dat hij komt :) En ik hoop snel.

Op BGG staan overigens al meer uitbreidingen o.a. Machi Koro Sharp. Ben benieuwd of die ook naar Nederland komen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 14 jan 2015, 18:19 
Party Animal

Berichten: 427
Woonplaats: Doetinchem
Kreeg vanmorgen te horen dat het nog 2 weken duurt en de adviesprijs €11,95 zal zijn


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 14 jan 2015, 18:34 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Waut schreef:
Ik vraag me af wat de reden is voor de vertragingen van Machi Koro Haven. Had normaal al ergens in 2014 beschikbaar moeten zijn


Hoebedoelu? De uitgever heeft het volgens mij steeds gehad over eind januari 2015.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 14 jan 2015, 18:35 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
Erwin schreef:
Waut schreef:
Ik vraag me af wat de reden is voor de vertragingen van Machi Koro Haven. Had normaal al ergens in 2014 beschikbaar moeten zijn


Hoebedoelu? De uitgever heeft het volgens mij steeds gehad over eind januari 2015.


Ik wou net zeggen, ik dacht ook altijd begin 2015 te hebben gehoord.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 14 jan 2015, 23:27 
Regenmaker

Berichten: 268
Woonplaats: Meerhout
Ah bon, het is omdat op BGG altijd 2014 stond vermeld


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 15 jan 2015, 12:23 
Professor Pimpel

Berichten: 247
Woonplaats: Roosendaal
De uitbreiding van MACHI KORO: HAVEN staat gepland voor februari 2015.
In januari is reeds gestart met de uitlevering van de nieuwe oplage van het basisspel.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
13 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - White Goblin Games trekt een blik open  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Tags

1 Nacht: Weerwolven en Waaghalzen, Bordspeler.nl, Chislaine van den Bulk, Hands, Kite Fight, Machi Koro: Haven, Sushi Go, Terra Mystica, Vuur & IJs, White Goblin Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®