Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





29 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 31 okt 2008, 08:09 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 867
Woonplaats: Bollenstreek
Op Spiel zijn spellen ook goedkoper dan de normale Duitse winkelprijzen dus het is geen eerlijke vergelijking om Nederlandse winkelprijzen te vergelijken met Duitse beursprijzen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 31 okt 2008, 11:04 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 365
Woonplaats: Zevenaar
Klopt allemaal (zie vorige pagina) maar ben och blij de nederlandse versie te hebben: Krijg nu meer mensen aan tafel om het spel te spelen! Is me die 40 euro dubbel en dwars waard. Van telkens uitleggen wat er op de kaart staat krijg ik ook een sik. (komt qua profiel dan wel weer goed uit... :P )


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 31 okt 2008, 12:45 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Wow. Veel geld, idd. Voor 2 kilo hout en karton (Agricola), snap ik dat je €43 betaald, maar voor een kaartspel...

Anderzijds: als het spel goed genoeg is, vind je die hogere prijs ook geen probleem.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 31 okt 2008, 17:55 
spellengek
Avatar gebruiker

Berichten: 1050
Woonplaats: Amersfoort
40 euro is even schrikken voor een kaartspel, maar uiteindelijk gaat het er natuurlijk om hoe vaak je het speelt.
Liever 40 euro betalen voor een spel dat je eindeloos weer speelt dan een tientje voor een spel dat je na een keer wel gezien hebt.

Op Spiel kostten de Duitse en Engelse versies ook meestal 30 euro, en ik verwacht dat je in Duitsland in de winkels ook al gauw richting de 35 mag betalen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 31 okt 2008, 20:25 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 241
Woonplaats: Rotselaar (B)
bij allgames kost dominion nu 23,99. Een mooie prijs vind ik!!!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 31 okt 2008, 20:29 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Peter Hein schreef:
Op Spiel kostten de Duitse en Engelse versies ook meestal 30 euro, en ik verwacht dat je in Duitsland in de winkels ook al gauw richting de 35 mag betalen.


Volgend jaar op Spiel met de oogjes open rondwandelen, dan zie je veel lagere prijzen..... :wink:


De Nederlandse adviesprijs is ong. 10 euro hoger dan de Duitse. Dit vind ik een te fors prijsverschil. In combinatie met de ronduit onaantrekkelijke cover (bruine derrie en een lelijk lettertype) zal dit van Dominion vermoedelijk geen commercieel succes maken. Zou ik jammer vinden, want dit is een vreselijk leuk spel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 31 okt 2008, 20:35 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Maar dan moet je wel een jaar lang met het exemplaar van iemand anders spelen... Overigens mogen jullie ook 'mijn' Dominion hebben; het spelconcept is totaal niet mijn ding.


Laatst bijgewerkt door cymric op vr 31 okt 2008, 20:55, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 31 okt 2008, 20:37 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
BaSL schreef:
Wow. Veel geld, idd. Voor 2 kilo hout en karton (Agricola), snap ik dat je €43 betaald, maar voor een kaartspel...


Dit is overigens wel een kaartspel met het materiaal van ong. 8 andere kaartspellen. Als je Dominion met de winkelprijs van 8 kaartspelletjes vergelijkt, valt het nog mee. :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 01 nov 2008, 12:24 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Erwin schreef:
BaSL schreef:
Wow. Veel geld, idd. Voor 2 kilo hout en karton (Agricola), snap ik dat je €43 betaald, maar voor een kaartspel...


Dit is overigens wel een kaartspel met het materiaal van ong. 8 andere kaartspellen. Als je Dominion met de winkelprijs van 8 kaartspelletjes vergelijkt, valt het nog mee. :wink:



Zeker, maar dan heb je ook 8 doosjes erbij. :P


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 01 nov 2008, 21:02 
spellengek
Avatar gebruiker

Berichten: 1050
Woonplaats: Amersfoort
Erwin schreef:
Volgend jaar op Spiel met de oogjes open rondwandelen, dan zie je veel lagere prijzen..... :wink:


Ah, ok. Ik was er alleen op donderdag en zag toen nergens een lagere prijs dan 29 euro. Maar ik was ook niet van plan het daar aan te schaffen, dus echt actief opgelet heb ik niet.

Ik vrees dat je wel eens gelijk kon hebben over het mogelijke gebrek aan succes als gevolg van de hoge adviesprijs. :(

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 01 nov 2008, 21:52 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
EDIT: (mijn reactie op het voorgaande heb ik in een nieuw onderwerp gestoken: http://speel.spellenspektakel.nl/forum/ ... php?t=2333 )


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 01 nov 2008, 22:58 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 867
Woonplaats: Bollenstreek
Dominion zit wel in het formaat doos waarin doorgaans grotere spellen zitten en daar betaal je altijd meer voor dan voor een kaartspelletje. Ik denk dat het dus niet meteen afschrikt. Het is ook zeker geen doos met lucht!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 maart 2009, 23:13 
4. Ghost Stories (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Dat het geen doos met lucht is, heb ik inmiddels ervaren.

Dominion viel mij op het Spellenspektakel enorm tegen, maar dat komt waarschijnlijk omdat iemand er in geslaagd was om de supersimpele spelregels enorm ingewikkeld te maken.

Ik ben sinds een paar dagen (ik heb het ondanks mijn tegenvallende ervaring op het SpSp op de Mega Sale van 999 tóch gekocht) helemaal fan van dit spel. In de Spellendatabase omschrijft Francobollus wat mij betreft heel duidelijk de voors en tegens van dit spel:

Citaat:
Plus:
- Zeer eenvoudige regels
- Makkelijk op te zetten
- Korte, vinnige, partijtjes
- zeer goed speelbaar met twee
- je "groeit" in je eigen deck
- elke gebruikte set van actiekaarten (je gebruikt er tien van de aanwezige 25) geeft weer een heel ander, maar altijd weer onderhoudend, speelgevoel
- zie punt hierboven: een lange levensduur
- veel verschillende tekenaars van de kaarten, variatie ++

Min:
- voorzijde doos en gebruikt lettertype op de voorzijde niet bepaald aansprekend
- helaas is het artwork van de hoofdtekenaar, die voorzijde en de meeste kaarten tekende, ook gelijk het minste artwork (nou ja, op de geheel uit de toon vallende kaart "Festival" na dan)
- het speelplezier en de variatie zijn de prijs meer dan waard, maar toch kriebelt het: een kaartspel? voor deze prijs? (Bartjes: jazeker! En of dit spel zijn geld waard is!)
- het is kaarten schudden, schudden en nog eens schudden in dit spel (Bartjes: Inderdaad, maar dat doe je lekker in de beurt van de tegenstander, zodat het niet stoort)
- het spel gaat zo snel en vloeiend dat je eigenlijk nauwelijks bezig bent met de verrichtingen van je tegenstanders (zeker bij 2 spelers)
- er bouwt zich niets op op de speeltafel, geen speelbord, markertjes, scorelijsten (Bartjes: wat te denken van je eigen deck? Je bouwt een eigen deck van kaarten)
- ervaren spelers verslaan groentjes, zeker met de vast decks (Bartjes: dat zie ik als een pluspunt: dat vraagt immers om nóg een partijtje! :wink:)


De minpunten wegen wat mij betreft totaal niet op tegen de pluspunten. Dit is een topspel!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 jun 2009, 18:53 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Afbeelding

Op 29/6/2009 won Dominion de titel van Spiel des Jahres 2009.

Meer info in ander draadje: Spellenspektakel forum


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
29 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Dominion  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 19 gasten


Tags

999 Games, Dominion



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®