Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





13 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 28 jan 2015, 02:19 
Party Animal

Berichten: 458
Woonplaats: Leidschendam
Hallo allemaal,

Seasons vandaag binnen gehad en er moet natuurlijk een potje worden gespeeld. 2 uur bezig gespeeld met de uitleg van de kaarten ernaast maar we hebben toch nog wat vragen:

Kaart 10 Syllas the Faithfull: is het de keuze van de speler die deze kaart speelt of de speler waarvan je de kaart afpikt welke kaart er weggegeven moet worden?

Kaart 20 Hand of Fortune: is deze in de huidige ronde in werking of pas na de volgende?

Kaart 30 Yjang's Forgotten Vase: wat wordt precies bedoeld met "summon"? Het spelen van een kaart of activeren van een kaart? En eigenlijk ook het verschil tussen kaart 20 en 30 Summon a card and summoning cost.

In deze situatie had ik kaarten 20/30/24(potion of dreams) Betekent dit dus eigenlijk dat maar 1 veertje hoeft te betalen om deze kaart te activeren en vervolgens nog 1 energy token mag uitkiezen?

Er zullen komende dagen vast nog wel meer vragen komen over de kaarten zelf dus hoop dat jullie ons een beetje wegwijs kunnen maken.

Alvast bedankt voor de reacties!

Nog even toegevoegd een pdfje met alle kaarten in het NL


Bijlagen:
Seasons_tekst_NL.pdf [424.75 KiB]
155 keer gedownload

_________________
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door kersje86 op wo 28 jan 2015, 10:43, in totaal 1 keer bewerkt.
Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 28 jan 2015, 03:23 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
kersje86 schreef:

Kaart 30 Yjang's Forgotten Vase: wat wordt precies bedoeld met "summon"? Het spelen van een kaart of activeren van een kaart? En eigenlijk ook het verschil tussen kaart 20 en 30 Summon a card and summoning cost.


Ik ken de kaarten niet uit mijn hoofd, misschien is het makkelijker als je erbij schrijft wat er op de kaart staat. Maar ik kan wel aangeven dat summonen betekend een kaart spelen, en de summoning costs zijn dus de tokens of crystals die je betaalt om de kaart te mogen spelen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 28 jan 2015, 10:32 
Caballero
Avatar gebruiker

Berichten: 758
Woonplaats: Haasrode (B)
aaahhh. Seasons. 1 van de toppers in mijn spelkast voor 2 personen. Met 3 nog goed te doen en met 4 een draak van een spel wegens veeeeeel te lang duren en wachten op je beurt.

De spelregels zijn slecht geschreven en voor sommige items moet je gaan zoeken op een onlogische plaats voor de juiste uitleg. En geef toe, als je de uitleg van de prelude leest dan heb je al zin om het spel weg te leggen. En het is maar gewoon draften a la 7 wonders...

Kaart 10: Wij spelen steeds dat de tegenspeler mag kiezen. Jij speelt deze kaart en je doet hem pijn. Hij kan kiezen hoe groot de wonde is ;-) OPgelet: Pijl wil zeggen onmiddelijk!

Kaart 20 en 30. Ze zijn steeds van toepassing zodra je ze hebt. Dus als je Hand of fortune voor je hebt liggen (en dus betaald) dan zal hij ervoor zorgen dat al de kaarten die je nu nog wil kopen en afspelen 1 energy goedkoper is.

Wel opletten dat je niet meer kaarten voor je hebt liggen als je mag en dat er voor een kaart met een tandwiel moet worden betaald om hem te activeren

Het is een prachtspel met heel wat combo's en leuk spelmateriaal. Ik heb net mijn uitbreiding in de folie verkocht want het kwam er niet van. We vonden het spel al goed genoeg zo en als we met 4 zijn kwam het spel niet op tafel.

_________________
derodehazen.be
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 28 jan 2015, 10:43 
Party Animal

Berichten: 458
Woonplaats: Leidschendam
Ik heb in mijn begin post een PDF toegevoegd waar alle kaarten in het NL in staan.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 28 jan 2015, 10:48 
Party Animal

Berichten: 458
Woonplaats: Leidschendam
Bedankt Joverova, het is inderdaad even zoeken maar dat mocht de pret niet drukken. De spelregels uit het boekje zelf heb ik nog niet eens echt gelezen. Onze enthousiasme is geraakt door de video uitleg van Dharquen. Even nog een paar keer spelen en ik weet zeker dat we er helemaal weg van worden. Even de weg vinden om straks de juiste deck voor jezelf op te stellen en wat er precies wordt bedoeld met deze kaarten.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 28 jan 2015, 12:28 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1613
Woonplaats: Weert
In de BGG store zijn 3 promo's te koop :mrgreen:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 28 jan 2015, 17:59 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
Xildur schreef:
In de BGG store zijn 3 promo's te koop :mrgreen:


Alleen wel heel jammer dat de derde precies dezelfde kaart is als al in het basisspel zit alleen dan met een ander (wel veel toffer) plaatje.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 29 jan 2015, 01:06 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
missiloon schreef:
Xildur schreef:
In de BGG store zijn 3 promo's te koop :mrgreen:


Alleen wel heel jammer dat de derde precies dezelfde kaart is als al in het basisspel zit alleen dan met een ander (wel veel toffer) plaatje.


Welke kaart zie je als 'de derde' en welke soortgelijke kaart zit hiervan in het basisspel? Dan kan ik deze opzoeken in het basisspel en bedenken of ik die derde promokaart wel wil.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 29 jan 2015, 03:06 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
maxitaxi777 schreef:
missiloon schreef:
Xildur schreef:
In de BGG store zijn 3 promo's te koop :mrgreen:


Alleen wel heel jammer dat de derde precies dezelfde kaart is als al in het basisspel zit alleen dan met een ander (wel veel toffer) plaatje.


Welke kaart zie je als 'de derde' en welke soortgelijke kaart zit hiervan in het basisspel? Dan kan ik deze opzoeken in het basisspel en bedenken of ik die derde promokaart wel wil.


Air Elemental zo heten ze allebei, in het basisspel is het 40/50

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 18 maart 2015, 00:40 
Party Animal

Berichten: 458
Woonplaats: Leidschendam
Weer eens een potje gespeeld. Zijn de energy tokens nog wat waard aan het einde van het spel? Kan nergens hier iets over vinden in de regels.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 18 maart 2015, 15:54 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
kersje86 schreef:
Weer eens een potje gespeeld. Zijn de energy tokens nog wat waard aan het einde van het spel? Kan nergens hier iets over vinden in de regels.


Alleen door een bepaalde kaart die 24 punten opleverd en 2 gele en 3 groenen energie kost (of 2 groene, 3 gele). Maar zonder die kaart zijn het geen punten.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 18 maart 2015, 16:29 
Party Animal

Berichten: 458
Woonplaats: Leidschendam
Dank je weer!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 20 dec 2015, 15:27 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
Ik ben de regels aan het door spitten. Ik speel daarbij een fictief spelletje met 3 in mijn eentje haha. Maar ik snap geen snars van de amsug longneck. Ik snap wat de magical items zijn. Maar 1 van de 4 spelers heeft een amulet of water met 4 water tokens er nog op. Stel dat nou het enige magical items is is die speler dan zijn 4 water tokens kwijt?

Ik ga weer even verder. Ik vraag me af of het lukt om al je kaart uit te spelen. "we" dobbelen nog weinig sterretjes tot nu toe

_________________
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
13 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Seasons kaarten/spelregels vragen  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®