Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




11 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Fortune and Glory
BerichtGeplaatst: za 05 okt 2013, 11:27 
Condottiërre

Berichten: 908
Heeft iemand ervaring met dit spel, zowel als solo play als met meerdere speler?

Het spreekt me aan, maar het is niet echt goedkoop, dus wil me eerst goed informeren voordat ik een aankoop overweeg.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Fortune and Glory
BerichtGeplaatst: do 10 okt 2013, 23:52 
Joker

Berichten: 5
Woonplaats: Borsbeek
Hoi,

Ik heb het spel thuis liggen. Helaas heb ik nog niet de gelegenheid gehad om met anderen te spelen, maar solo ken ik het spel wel.

Dit is een spel dat het helemaal moet hebben van thema. En verbeelding. Ben je iemand die graag alles tot in de puntjes controleert en analyseert, dan is dit niets voor jou. Laat je je graag leiden door de worp van een dobbelsteen en het trekken van kaarten, dan is dit je ding. De geluksfactor is heel hoog. Maar wat geeft dat als je al springend uit een vliegtuig, vechtend met een bende gangsters en eeuwenoude vallen ontwijkend het Zwaard van Zeus kan vinden?

Het materiaal vind ik heel goed, maar daar zal je zelf al wel info over opgezocht hebben.

Er zijn helaas wel wat minpunten:
- Op de artifact kaarten staat er af en toe onderaan een tekst die bijvoorbeeld zegt dat als je bezig bent met het adventure, je een bepaalde beperking hebt. Deze tekst is zo klein dat je al goed moet kijken om hem te kunnen lezen. Het is dan ook nog eens gedrukt in zwarte letters op een donkere achtergrond. Grote kans dat je dit gaat vergeten.

- Goede raad: lees de tekst op de kaartjes en laat je verbeelding werken, anders is de lol ver te zoeken. Als speler doe je in het spel niets anders dan gooien met de dobbelstenen en hopen op een goed resultaat. Zoals ik al zei, zonder verbeelding kom je er niet.

- Er komen zoveel kaarten aan bod dat je op den duur het bos niet meer door de bomen ziet. De Villain Event kaarten geven bepaalde voordelen aan de bad guys, maar als je er zo al een pak op tafel hebt liggen wordt het wel heel moeilijk om te weten waar je mee rekening moet houden. Geloof me vrij als ik je zeg dat je op het einde van het spel zal merken dat je iets vergeten bent.

- En het ergste minpunt van alle: de handleiding. Ga naar BGG en zoek alle player aids die je kan vinden. Bij het spelen van dit spel is de handleiding nooit ver weg. Eigenlijk kan je moeilijk van een handleiding spreken, het is een samenraapsel van regels die ongestructureerd in een mooi boekje werden gedropt. Je kan soms lang zoeken naar wat basisinfo.

Omwille van de rampzalige handleiding en de overdaad aan regeltjes en kaartjes heb ik er al aan gedacht mijn exemplaar te verkopen, maar dan moet ik weer denken aan Indiana Jones. En vergeet dan maar de verkoop, ik wil nog eens spelen! Zou ik het spel weer kopen moest ik geweten hebben wat ik nu weet? Ja, ik denk van wel. Alhoewel je voor die prijs enkele andere toppers kunt kopen.

Veel succes met je beslissing!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Fortune and Glory
BerichtGeplaatst: vr 11 okt 2013, 09:59 
Condottiërre

Berichten: 908
Bedankt voor je uitgebreide uitleg!

Ik ga het nog even in beraad houden, maar ik begin te vermoeden dat ik het niet ga kopen. Het lijkt me op zich leuk, maar de geluksfactor lijkt me te hoog om er voldoende plezier uit te halen. Zeker voor die prijs.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Fortune and Glory
BerichtGeplaatst: zo 10 aug 2014, 09:34 
Condottiërre

Berichten: 908
Bijna een jaar later is het spel dan toch in huis gekomen. Mijn vrouw interesseert zich ook hoe langer hoe meer in games en had haar een review laten zien. Zij houdt wel van de hoge random en geluksfactor. Ik heb zelf Eldritch horror, wat ik een geweldig spel vindt en daar is de push your luck factor ook vrij groot. Daarmee zijn we tot aankoop overgegaan zijn. Gisteren de doos open gedaan de speelstukken bestudeerd en de regels goed doorgenomen. Ik denk dat ik klaar ben om mijn eerste spel te spelen!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Fortune and Glory
BerichtGeplaatst: zo 10 aug 2014, 12:13 
BGG Admin
Avatar gebruiker

Berichten: 241
Woonplaats: De Haan
Veel plezier ermee. Ik heb het spel ondertussen ook in huis en speel het graag. Ik heb het ondertussen een viertal keer gespeeld. Het is een leuk spel maar in de basisrules die ik tot nu toe heb gespeeld nogal random. Ik moet de advanced rules en co op wel nog doornemen om te zien of die beter zijn. Sommige spelletjes zijn enorm snel gedaan puur vanwege het geluk van de hoge waarden van de treasures, het aantal zetten en opdrachten die je moet vervullen. Mijn vrouw heeft deze week nog gewonnen met maar 2 treasures en nog wat fortune van nazi gold.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Fortune and Glory
BerichtGeplaatst: zo 10 aug 2014, 13:10 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
Als ik de blije recensies hier lees ben ik blij dat ik het over een paar weken in de VS voor 68 dollar (!) kan kopen. Soms kun je gewoon zin hebben in spellen die wat minder je hersens laten kraken maar barsten van thema. Dit is er zo een, kan niet wachten om mijn extra grote tas voor handbagage die nog net mee mag in de cabine, te vullen met deze fijne doos voor goodies :clap:


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Fortune and Glory
BerichtGeplaatst: ma 11 aug 2014, 09:31 
Lord of Complaints
Avatar gebruiker

Berichten: 629
Woonplaats: Hoofddorp
wennepen schreef:
Als ik de blije recensies hier lees ben ik blij dat ik het over een paar weken in de VS voor 68 dollar (!) kan kopen. Soms kun je gewoon zin hebben in spellen die wat minder je hersens laten kraken maar barsten van thema. Dit is er zo een, kan niet wachten om mijn extra grote tas voor handbagage die nog net mee mag in de cabine, te vullen met deze fijne doos voor goodies :clap:


Weet je ZEKER dat hij in je tas past, die ook nog eens als handbagage mee mag?? De doos is echt ENORM! Ik heb hem ook destijds uit de VS meegenomen en bij mij paste hij qua lengte maar net in mijn behoorlijk grote koffer.

_________________
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Fortune and Glory
BerichtGeplaatst: ma 11 aug 2014, 11:17 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
Ugur schreef:
wennepen schreef:
Als ik de blije recensies hier lees ben ik blij dat ik het over een paar weken in de VS voor 68 dollar (!) kan kopen. Soms kun je gewoon zin hebben in spellen die wat minder je hersens laten kraken maar barsten van thema. Dit is er zo een, kan niet wachten om mijn extra grote tas voor handbagage die nog net mee mag in de cabine, te vullen met deze fijne doos voor goodies :clap:


Weet je ZEKER dat hij in je tas past, die ook nog eens als handbagage mee mag?? De doos is echt ENORM! Ik heb hem ook destijds uit de VS meegenomen en bij mij paste hij qua lengte maar net in mijn behoorlijk grote koffer.


Zou moeten kunnen als ik de maataanduidingen op BGG en mijn rolmaat mag geloven :crazy:


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Fortune and Glory
BerichtGeplaatst: ma 11 aug 2014, 20:40 
BGG Admin
Avatar gebruiker

Berichten: 241
Woonplaats: De Haan
Het is idd een zeer grote doos. Ik had hem al in de winkel zien staan maar toen ik hem tweedehands heb gekocht had ik echt wel iets van: zo groot?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Fortune and Glory
BerichtGeplaatst: ma 11 aug 2014, 23:26 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
Ik vind dit spel echt helemaal niets.. het is gewoon echt niet veel meer dan flip-a-card and role-a-die, see what happens. Niets voor mij. Het is meer een activiteit dan een spel. Maar goed, als je opzoek bent naar een leuk verhaal waarbij je af en toe een dobbelsteen rolt is het geinige en prima uitgevoerde ervaring.

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Fortune and Glory
BerichtGeplaatst: ma 09 feb 2015, 14:22 
Uno

Berichten: 1
Woonplaats: Aalter
Iemand die van het spel af wil?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
11 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Fortune and Glory  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

Fortune and Glory



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®