Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





25 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Caverna: vraag
BerichtGeplaatst: ma 09 feb 2015, 15:45 
Condottiërre

Berichten: 908
Ik heb het waarschijnlijk gewoon gemist, maar hoe bouw je een stal? Welke actie moet je nemen en en welke resources moet je er voor betalen?


Laatst bijgewerkt door Bart op ma 18 jan 2016, 18:39, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Caverna Vraag
BerichtGeplaatst: ma 09 feb 2015, 19:54 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
Daar zijn 3 manieren voor:

Op de kaart Schapenteelt [1] kun je voor 1 steen 1 stal bouwen.

Op de kaart Ezelfokkerij [2] kun je voor 1 steen 1 stal bouwen.

Als je dwerg een wapen van tenminste 8 draagt, kun je als beloning bij een expeditie voor een gratis stal kiezen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Caverna Vraag
BerichtGeplaatst: wo 18 feb 2015, 22:06 
Condottiërre

Berichten: 908
Ik heb Caverna gisteren voor de eerste keer uitgeprobeerd en alles is me meteen duidelijk geworden. Zeer goed spel, met vrij eenvoudige regels en zeeën van mogelijkheden!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Caverna Vraag
BerichtGeplaatst: zo 22 feb 2015, 16:27 
Condottiërre

Berichten: 908
Nieuwe vraag: Als je de zesde dwerg wil hebben, ben je dan verplicht van ook de woning 'ruimte voor de zesde dwerg' te hebben? Of mag hij in een gewone woning wonen?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Caverna Vraag
BerichtGeplaatst: zo 22 feb 2015, 17:18 
Regenmaker

Berichten: 297
Woonplaats: Amersfoort
eateasse schreef:
Nieuwe vraag: Als je de zesde dwerg wil hebben, ben je dan verplicht van ook de woning 'ruimte voor de zesde dwerg' te hebben? Of mag hij in een gewone woning wonen?

Je moet die extra ruimte hebben. Stel je hebt ruimte voor 3 en je koopt de 'ruimte voor de zesde dwerg', dan mag je daar ook je 4e dwerg in stoppen (het is dus een gewone woon-tegel) maar je 6e dwerg MOET in deze ruimte wonen. Er kan maar één speler de 'ruimte voor de zesde dwerg' bouwen en dus ook maar één speler met 6 dwergen eindigen.

_________________
"The goal of a game is to win, but it is the goal that is important, not the winning". Knizia


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Caverna Vraag
BerichtGeplaatst: ma 01 jun 2015, 13:22 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1350
Woonplaats: Doetinchem
Niet zo zeer een vraag over de spelregels, maar over het spel zelf.
Heeft iemand dit al eens met 7 spelers gespeeld?
Dan mag je toch wel een ruime tafel hebben dunkt me en je krijgt aardig wat downtime.
In de spelregels staat dat er met 6 of 7 spelers twee kampen ontstaan: een vredelievend en een kamp met wapens. Dat klinkt wel interessant, maar met 6 of 7 spelers gebruik je een partyspel en dat is Caverna lijkt me niet.
Ik speel het liever met max. 3 spelers.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Caverna Vraag
BerichtGeplaatst: za 06 jun 2015, 11:54 
Sojaboon

Berichten: 21
Nog nooit geprobeerd met 6-7, max met 4 tot nu toe. Met meer spelers lijkt me de down time inderdaad te hoog worden. Met name keuzes bij op expeditie gaan kosten bij ons veel tijd, juist omdat je zoveel mogelijkheden hebt.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Caverna Vraag
BerichtGeplaatst: ma 08 jun 2015, 09:58 
Uitgever

Berichten: 97
Zelf heb ik dat een paar keer gedaan. Zolang het met ervaren spelers gebeurt is het allemaal prima te doen. Het waren prima potjes met veel variëteit aan strategie.

Een grote tafel helpt wel, dan blijft het wat overzichtelijker.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Caverna Vraag
BerichtGeplaatst: ma 08 jun 2015, 12:25 
Meeple

Berichten: 10
Woonplaats: Halle
Volgens mijn wordt het met 6 of 7 echt een hel, met 3 - 5 is het wel een zalig spel


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Caverna Vraag
BerichtGeplaatst: za 11 jul 2015, 13:32 
Condottiërre

Berichten: 908
Ik ben de laatste dagen weer helemaal into Caverna. Ik heb gisteren een solospel gespeeld om een strategie uit te dokteren om zo veel mogelijk punten te halen. Ik geraak in een meer speler spel wel aan de 60+ punten, in een solo aan de 80+, maar ik lees online dat er spelers zijn die winnen met 100+ punten. Mijn vraag is jullie gemiddelde score bij een spel Caverna?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Caverna Vraag
BerichtGeplaatst: za 11 jul 2015, 21:30 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
Ik haal gemiddeld tussen 60 en 70 punten denk ik.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Caverna Vraag
BerichtGeplaatst: za 11 jul 2015, 21:49 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1361
Woonplaats: Leerdam
Ik heb het nu een paar keer gespeeld, maar ik heb tot nu toe ~70-80 punten gehaald. Heb het spel echter nog geen enkele keer gewonnen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Caverna Vraag
BerichtGeplaatst: ma 18 jan 2016, 15:03 
Joker

Berichten: 5
Woonplaats: Nukerke
nieuwe vraag:

Ik ben onlangs gestart met het lezen van de spelregels van Caverna.

Daarbij zijn er voor mij 2 onduidelijkheden...

1) Als je kiest voor de actie grot inrichten... Mag je dan ook voor een woning kiezen?
Het is maar dat je de keuze hebt bij sommige acties uit: een grot inrichten en bij een andere actie: een grot inrichten met een woning. Ik veronderstel dat je bij de actie: een grot inrichten je mag kiezen uit een inrichtingstegel en een woning en dat je bij de actie: een grot inrichten met een woning je enkel kan kiezen uit een woning en dus geen andere inrichtingstegel...

2) Vanaf een bepaalde ronde moet je fiches omdraaien ivm de oogstfase.

Als je een rode vraagfiche omdraait en je komt in situatie 2 terecht: nl: "in plaats van oogstfase 1 vw per dwerg afgeven": wil dit dus zeggen dat er geen akker en voortplantingsfase is?

als je dan in situatie 3 komt: van akker of voortplantingsfase afzien: wil dit dus zeggen dat er wel een voedingsfase is en dan moet je zelf beslissen of er een akker of een voortplantingsfase komt?

Het zou tof zijn mocht iemand me kunnen helpen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Caverna Vraag
BerichtGeplaatst: ma 18 jan 2016, 15:36 
.

Berichten: 206
Woonplaats: Hoofddorp
liebhen schreef:
nieuwe vraag:

Ik ben onlangs gestart met het lezen van de spelregels van Caverna.

Daarbij zijn er voor mij 2 onduidelijkheden...

1) Als je kiest voor de actie grot inrichten... Mag je dan ook voor een woning kiezen?
Het is maar dat je de keuze hebt bij sommige acties uit: een grot inrichten en bij een andere actie: een grot inrichten met een woning. Ik veronderstel dat je bij de actie: een grot inrichten je mag kiezen uit een inrichtingstegel en een woning en dat je bij de actie: een grot inrichten met een woning je enkel kan kiezen uit een woning en dus geen andere inrichtingstegel...

2) Vanaf een bepaalde ronde moet je fiches omdraaien ivm de oogstfase.

Als je een rode vraagfiche omdraait en je komt in situatie 2 terecht: nl: "in plaats van oogstfase 1 vw per dwerg afgeven": wil dit dus zeggen dat er geen akker en voortplantingsfase is?

als je dan in situatie 3 komt: van akker of voortplantingsfase afzien: wil dit dus zeggen dat er wel een voedingsfase is en dan moet je zelf beslissen of er een akker of een voortplantingsfase komt?

Het zou tof zijn mocht iemand me kunnen helpen.


De veronderstellingen die je doet, zijn eigenlijk al de juiste:
-Woningen zijn inrichtingen, dus een grot inrichten mag ook met een woning.
-In situatie 2 vervalt de oogsttijd (akkers, voeden, voortplanten). In plaats daarvan moet je voor elke dwerg 1VW betalen.
-In situatie 3 moet je kiezen om of de akkerfase of de voortplantingsfase in de oogsttijd te laten vervallen. De overige twee fases (akker/voortplanten en voeden) gaan wel gewoon door.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Caverna Vraag
BerichtGeplaatst: ma 18 jan 2016, 15:51 
Joker

Berichten: 5
Woonplaats: Nukerke
Merci


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
25 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Caverna: vraag  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Tags

999 Games, Caverna



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®