Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





26 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Five Tribes
BerichtGeplaatst: di 24 maart 2015, 11:50 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
Heeft er niemand geen zin om een NL handleiding te maken van dit spel.
Op boardgamegeek heb ik al wel samenvattende spelregels gevonden, de persoon die dat geschreven had wilde geen uitgebreide regels maken.
Spijtig, maar dat is wat me tegenhoudt om het spel te kopen ... mijn engels is niet slecht maar heb ondervonden dat het soms toch niet helemaal je dat is ivm spelletjes.

Daarom mijn vraag of iemand dit kan vertalen of reeds heeft vertaald?

_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Five Tribes
BerichtGeplaatst: di 07 apr 2015, 09:15 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
Nederlandse spelregels schrijven is niet meer nodig ... we hebben het spel kunnen spelen dankzij de bereidwillige medewerking van Seb (Spellenwinkel De Kolonisten in Turnhout). We hebben de demoversie mee naar huis mogen nemen ... we hebben er ruim onze tijd voor uitgetrokken maar uiteindelijk is het makkelijker dan we hadden verwacht.
Enkel het maken van keuzes is moeilijk en kan soms bij spelers die lang nadenken wel frustrerend zijn.

Het is wel een spel dat regelmatig op de tafel zou kunnen verschijnen.
Wel een recensie gelezen dat er interactie is bij dit spel, dat was bij ons totaal niet. Iedereen zit in zijn eigen wereldje na te denken om te nemen stappen en te maken keuzes. Dat er eigenlijk bitter weinig werd gepraat. Dat vond ik dan wederom weer spijtig ... daar het voor mij in de eerste plaats een "gezelschap"sspel is.

_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Five Tribes
BerichtGeplaatst: di 07 apr 2015, 09:56 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1977
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Mee eens met (bijna) al het bovenstaande:

Eenvoudig spel, regels zijn goed uit te leggen. Maar met spelers die lang nadenken over het bieden en de stappen die ze gaan nemen kan het een erg lang spel worden...
alleen met goed gezelschap en een drankje erbij is dat ook weer goed te doen en dus een echt Gezelschap spel en geen doorsnee spelletje.

Gele viziers zijn erg veel punten waard, maar je focussen op goederenkaarten kan ook aardig oplopen. En een goede Djinn die veel punten oplevert kan ook goed scoren.

Te duur, maar ik heb het geluk dit spel al vaak gespeeld te hebben bij vereniging en vrienden.

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Five Tribes
BerichtGeplaatst: zo 26 feb 2017, 14:04 
1. Terra Mystica (2012)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
Korte regelvraag:
Krijgt de speler die de meerderheid aan gele meeples heeft aan het einde van spel 10 punten in totaal of 10 punten per speler die minder gele meeples heeft dan hem/haar (dus 0, 10, 20 of 30 punten)?
In de spelregels staat duidelijk 10 punten per speler met minder gele meeples, maar in het overzicht komt het precies over als 10 punten in totaal. Vandaar even een double check.

Alvast bedankt!

PS: Wat een leuk spel toch!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Five Tribes
BerichtGeplaatst: zo 26 feb 2017, 14:13 
Locomotief

Berichten: 31
Woonplaats: Kampen
Kevin schreef:
Korte regelvraag:
Krijgt de speler die de meerderheid aan gele meeples heeft aan het einde van spel 10 punten in totaal of 10 punten per speler die minder gele meeples heeft dan hem/haar (dus 0, 10, 20 of 30 punten)?
In de spelregels staat duidelijk 10 punten per speler met minder gele meeples, maar in het overzicht komt het precies over als 10 punten in totaal. Vandaar even een double check.

Alvast bedankt!

PS: Wat een leuk spel toch!


10 punten per speler die er minder heeft. Bonus kan in een 4p spel dus oplopen tot 30 punten


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Five Tribes
BerichtGeplaatst: zo 26 feb 2017, 15:00 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Vond ik een mindere regel voor 2 personen.

Wij deden dat je met 2 personen dan 20 punten kreeg. Omdat je ook 2 biedmarkers hebt.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Five Tribes
BerichtGeplaatst: zo 07 feb 2021, 00:43 
9. Tzolk'in: The Mayan Calendar (2012)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
Mag je met rode meeples ook een meeple op dezelfde tegel vermoorden om die tegel zo leeg te maken en te claimen?

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Five Tribes
BerichtGeplaatst: zo 07 feb 2021, 12:30 
Matroos
Avatar gebruiker

Berichten: 41
Misschien vijgen na Pasen,
maar Steven De Tavernier heeft ooit een volledige vertaling van het spelreglement gemaakt!

Speelse groeten,

Het Spelerke


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Five Tribes
BerichtGeplaatst: zo 07 feb 2021, 21:49 
Veenboer

Berichten: 161
Woonplaats: Nijmegen
Kevin schreef:
Mag je met rode meeples ook een meeple op dezelfde tegel vermoorden om die tegel zo leeg te maken en te claimen?

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk


Als ik het goed heb moet je een Meeple x aantal stappen van jouw tegel vermoorden. Daarbij is x het aantal rode meeples waarmee je geëindigd bent. Dat kan dus in principe dezelfde tegel zijn als je bijvoorbeeld met 4 rode meeples bent geëindigd (of een ander aantal waarmee je een rondje vol kunt maken ;))


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Five Tribes
BerichtGeplaatst: zo 07 feb 2021, 23:10 
Grote Dienaar

Berichten: 102
Woonplaats: Rotterdam
Jehnnycash schreef:
Kevin schreef:
Mag je met rode meeples ook een meeple op dezelfde tegel vermoorden om die tegel zo leeg te maken en te claimen?

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk


Als ik het goed heb moet je een Meeple x aantal stappen van jouw tegel vermoorden. Daarbij is x het aantal rode meeples waarmee je geëindigd bent. Dat kan dus in principe dezelfde tegel zijn als je bijvoorbeeld met 4 rode meeples bent geëindigd (of een ander aantal waarmee je een rondje vol kunt maken ;))


Als ik het me goed herinner geeft het aantal rode meeples dat je oppakt een maximumbereik aan. Als je er drie oppakt, mag je dus een andere meeple op één, twee of drie tegels afstand doden (zonder schuin te tellen). De tegel waar je de rode meeples oppakt valt altijd in dat bereik (nul tegels afstand, kan je zeggen).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Five Tribes
BerichtGeplaatst: di 09 feb 2021, 10:44 
Veenboer

Berichten: 161
Woonplaats: Nijmegen
ThaHugeO schreef:
Als ik het me goed herinner geeft het aantal rode meeples dat je oppakt een maximumbereik aan. Als je er drie oppakt, mag je dus een andere meeple op één, twee of drie tegels afstand doden (zonder schuin te tellen). De tegel waar je de rode meeples oppakt valt altijd in dat bereik (nul tegels afstand, kan je zeggen).

Ah, naar mijn mening zijn de regels hier niet duidelijk in, maar je hebt gelijk... Altijd 'verkeerd' gespeeld dus. https://www.boardgamegeek.com/thread/12 ... in-questin

Als ik er nu aan denk lijkt het dan opeens wel een overpowered meeple in vergelijking met de andere tribes... Ben benieuwd het volgende potje ;)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
26 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Five Tribes  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®