Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




44 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 26 feb 2015, 23:12 
Party Animal

Berichten: 425
Woonplaats: Doetinchem
Even een vraag over de uitgeverij. Nummer 7 is dat. Ontvang 1 munt van iedere speler voor elke (kopje) en (brood) kaart in hun bezit als het jouw beurt is. Als je nu de bezienswaardigheid hebt waarbij je er 1 bij op mag tellen voor deze kaarten betekend dit dan dat je alles moet verdubbelen of alles gewoon als 1 en aan het eind er eentje bij?

Wij hebben vandaag de 1e variant gedaan. Ik was dus 16 munten lichter. En mijn zoontjes maar lachen ;-(


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2015, 11:16 
Garnaal

Berichten: 323
Woonplaats: Kortrijk
mezzamorphis schreef:
Even een vraag over de uitgeverij. Nummer 7 is dat. Ontvang 1 munt van iedere speler voor elke (kopje) en (brood) kaart in hun bezit als het jouw beurt is. Als je nu de bezienswaardigheid hebt waarbij je er 1 bij op mag tellen voor deze kaarten betekend dit dan dat je alles moet verdubbelen of alles gewoon als 1 en aan het eind er eentje bij?

Wij hebben vandaag de 1e variant gedaan. Ik was dus 16 munten lichter. En mijn zoontjes maar lachen ;-(


Volgens mij niet.

Op de kaart Winkelcentrum staat duidelijk dat je dit enkel krijgt voor kaarten met het koffiekopje en winkeltje.
De kaart uitgeverij heeft een toren als symbool. Dus krijg je gewoon 1 munt per kaart met een kopje en winkel.

Kortom, het winkelcentrum is enkel van tel als je effectief een getal dobbelt van een kaart waar het symbool naast de titel staat.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2015, 14:47 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4131
Woonplaats: Geldrop/NL
Spelmaecker Davy schreef:
mezzamorphis schreef:
Even een vraag over de uitgeverij. Nummer 7 is dat. Ontvang 1 munt van iedere speler voor elke (kopje) en (brood) kaart in hun bezit als het jouw beurt is. Als je nu de bezienswaardigheid hebt waarbij je er 1 bij op mag tellen voor deze kaarten betekend dit dan dat je alles moet verdubbelen of alles gewoon als 1 en aan het eind er eentje bij?

Wij hebben vandaag de 1e variant gedaan. Ik was dus 16 munten lichter. En mijn zoontjes maar lachen ;-(


Volgens mij niet.

Op de kaart Winkelcentrum staat duidelijk dat je dit enkel krijgt voor kaarten met het koffiekopje en winkeltje.
De kaart uitgeverij heeft een toren als symbool. Dus krijg je gewoon 1 munt per kaart met een kopje en winkel.

Kortom, het winkelcentrum is enkel van tel als je effectief een getal dobbelt van een kaart waar het symbool naast de titel staat.

Helemaal correct en tevens juist. :thumbup:

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2015, 14:54 
Party Animal

Berichten: 425
Woonplaats: Doetinchem
Ok bedankt :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 26 maart 2015, 18:49 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
Wat wij apart vonden bij het eerste potje met de uitbreiding de Haven is waarom er bij de tonijnvissersboot 12-14 staat. Waarom zou jij bij 2 x 6 nog eens 2 op tellen als je de haven kaart gebouwd hebt? Dus je zou alleen 2 op tellen in geval van een 5 en 6 en dan kom je op 13. Dus ik vraag mij af waarom er niet 12-13 staat en niet 12-14. :roll:

_________________
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 26 maart 2015, 19:11 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
misschien gewoon omdat je de mogelijkheid hebt om 12 met 2 op te hogen?

Misschien komen er in de toekomst nog blauwe 12 kaarten en als je tegenstander die heeft kan ik me voorstellen dat je 12 naar 14 wil ophogen. Maar dit weet ik niet of dat er ooit komt, maar kan het me voorstellen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 26 maart 2015, 19:14 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1066
Woonplaats: Nijmegen
Dat is omdat je 11 kan gooien en dan 2 erbij hem op 13 af laat gaan. Verder is het ook pest optie zodat andere niets krijgen als ze wel bijv. Een 12 hebben.


Verzonden vanaf mijn iPhone 5S
met behulp van Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2015, 09:20 
1. Everdell (2018)
Avatar gebruiker

Berichten: 225
Woonplaats: Assen
maxitaxi777 schreef:
Suzan schreef:
We hebben vandaag de Haven uitbreiding gekregen en ik had een vraagje/opmerking over het Vliegveld. De voor en achterkant van de kaart zijn niet gelijk. Welke kant is correct?


Ojee, ik voel een reprint aankomen voor in de tweede uitbreiding :P (althans, laten we dat hopen als het een fout is). Logisch beredeneerd zou ik zeggen dat de rechtse foto juist is; puur omdat dit type kaarten vaak alleen betrekking heeft op jezelf.
Die kaart kunnen we dan vast weer bij een volgende uitbreiding krijgen.. :roll:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2015, 09:30 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
vdW schreef:
maxitaxi777 schreef:
Suzan schreef:
We hebben vandaag de Haven uitbreiding gekregen en ik had een vraagje/opmerking over het Vliegveld. De voor en achterkant van de kaart zijn niet gelijk. Welke kant is correct?


Ojee, ik voel een reprint aankomen voor in de tweede uitbreiding :P (althans, laten we dat hopen als het een fout is). Logisch beredeneerd zou ik zeggen dat de rechtse foto juist is; puur omdat dit type kaarten vaak alleen betrekking heeft op jezelf.
Die kaart kunnen we dan vast weer bij een volgende uitbreiding krijgen.. :roll:


Ik had het even gevraagd via mail en omdat de tekst op beide kanten van de kaart op hetzelfde neerkomt, zal deze kaart (helaas) niet opnieuw gedrukt worden voor in de komende uitbreiding.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2015, 09:44 
3. Fields of Green (2016)
Avatar gebruiker

Berichten: 225
Woonplaats: Assen
maxitaxi777 schreef:
vdW schreef:
maxitaxi777 schreef:
Suzan schreef:
We hebben vandaag de Haven uitbreiding gekregen en ik had een vraagje/opmerking over het Vliegveld. De voor en achterkant van de kaart zijn niet gelijk. Welke kant is correct?


Ojee, ik voel een reprint aankomen voor in de tweede uitbreiding :P (althans, laten we dat hopen als het een fout is). Logisch beredeneerd zou ik zeggen dat de rechtse foto juist is; puur omdat dit type kaarten vaak alleen betrekking heeft op jezelf.
Die kaart kunnen we dan vast weer bij een volgende uitbreiding krijgen.. :roll:


Ik had het even gevraagd via mail en omdat de tekst op beide kanten van de kaart op hetzelfde neerkomt, zal deze kaart (helaas) niet opnieuw gedrukt worden voor in de komende uitbreiding.

hmm beetje jammerlijk..

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2015, 15:07 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 123
missiloon schreef:
misschien gewoon omdat je de mogelijkheid hebt om 12 met 2 op te hogen?

Misschien komen er in de toekomst nog blauwe 12 kaarten en als je tegenstander die heeft kan ik me voorstellen dat je 12 naar 14 wil ophogen. Maar dit weet ik niet of dat er ooit komt, maar kan het me voorstellen.


Verder geldt dat het nu zo is dat je zelf altijd profiteert als tegenstander 12 gooit. Als er 12-13 op had gestaan, had de tegenstander kunnen kiezen om de worp met 2 te verhogen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2015, 15:08 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
missiloon schreef:
misschien gewoon omdat je de mogelijkheid hebt om 12 met 2 op te hogen?

Misschien komen er in de toekomst nog blauwe 12 kaarten en als je tegenstander die heeft kan ik me voorstellen dat je 12 naar 14 wil ophogen. Maar dit weet ik niet of dat er ooit komt, maar kan het me voorstellen.


In de (nabije) toekomst niet, als dezelfde kaarten worden aangehouden als hier (waar ik wel vanuit ga):

https://boardgamegeek.com/image/2035111 ... koro-sharp

Er zit wel een paarse 11-13 bij, die er ook voor zou kunnen zorgen dat degene die gegooid heeft bij 12 blijft en niet naar 14 verhoogt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 07 nov 2017, 13:47 
Stamhoofd

Berichten: 577
Woonplaats: Makkum
Klopt het dat je oneindig (tot ze op zijn) blauwe en groene kaarten mag kopen? Hierdoor ontstaat er een zeer eenzijdige strategie doordat een combinatie van blauw en groen hele grote combo’s op kan leveren. Dit gebeurde wel in het basisspel. Ik verwacht dat de uitbreiding haven samen met de 5-5-2 opstelling deze onzijdigheid verhelpt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 07 nov 2017, 15:42 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4131
Woonplaats: Geldrop/NL
De 5-5-2 opstelling maakt deze strategie niet onmogelijk maar wel wat lastiger.
Het is uiteindelijk aan je tegenstanders om er voor te zorgen dat het niet gebeurt.
Net als in het basisspel.

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
44 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Machi Koro spelregels  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Tags

Machi Koro, White Goblin Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®