Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





34 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 04 apr 2015, 13:37 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
Vorsten van Florence is een oudere titel, dus als het wat krakkemikkig aanvoelt zo af en toe is dat eigenlijk niet meer dan logisch. Modernere titels doen dingen sneller, beter, gestroomlijnder.

Dat gezegd hebbende. Ik vind Vorsten van Florence, tenminste zoals ik het speel (minimaal 4 spelers en niet te competitief), echt een steengoed spel. Het is best een gortdroge, vrij abstracte euro. Veilingkje, wat resourcesjes verzamelen (gebouw, jongleurs etc) om kaartjes zo hoog mogelijk te scoren voor veel geld en punten. Beetje puzzelen met die gebouwen die je koopt..

Ik vind het, ondanks mijn stevige voorkeur voor ameritrash echt een hele leuke titel. Misschien dat het thema, met wetenschappers en kunstenaars het spel voor mij ook nog wel wat helpt in plaats van dat eeuwig gehandel.

Dat gezegd hebbende, voor iemand die nu bezig is met boardgames speel je wel veel titels van rond 2000. Probeer inderdaad 'ns wat recenters :).

Hoewel ik mezelf direct in mijn voet schiet met wat oudere titels:
Cosmic Encounter
Survive: Escape from Atlantis
King of Tokyo
King of New York
Jamaica

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 04 apr 2015, 18:56 
Sojaboon

Berichten: 20
Ruud2009 schreef:

Dat gezegd hebbende, voor iemand die nu bezig is met boardgames speel je wel veel titels van rond 2000. Probeer inderdaad 'ns wat recenters :).

Hoewel ik mezelf direct in mijn voet schiet met wat oudere titels:
Cosmic Encounter
Survive: Escape from Atlantis
King of Tokyo
King of New York
Jamaica


Dat kan kloppen. Ik heb research gedaan in fora. Gekeken wat mensen voor commentaar gaven en of mij dat aansprak. Maar ja over de wat oudere spellen zijn denk ik meer topics.

Anyway nu ligt mijn oog dus weer op een oudere titel. Namelijk el grande. De nieuwe big box. Maar misschien moet ik maar eens verder kijken naar ticket to ride e.d.....


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 13 apr 2015, 21:03 
Meeple

Berichten: 16
Woonplaats: Apeldoorn
Je hebt een aantal goede keuzes gemaakt. Ik heb ook nog wel een aantal suggesties, misschien heb je er wat aan.

Voor zover ik heb gezien zijn er geen coöperatieve spellen genoemd, het kan zijn dat ik ergens een post of een aantal posts gemist heb.
- Mijn favoriet is dan nog altijd Pandemie. Heerlijk divers met allemaal verschillende rollen en ook altijd spannend. Speelt uitstekend met 2,3 en 4 spelers.
- Andere goede opties, van dezelfde designer, zijn Verboden Eiland en Vergeten Stad. Ook deze spelen uitstekend met 2, 3 en 4 spelers. Verboden Eiland vind ik zelf het betere spel (de meesten lijken het niet met mij eens te zijn), omdat de regels eenvoudig zijn, maar het spel altijd extreem spannend is met een zeer grote herspeelbaarheid (met diverse layouts:http://boardgamegeek.com/filepage/98876/forbidden-island-additional-configs)
- Ghost Stories is hier in huis ook altijd goed in de smaak gevallen. Speelt voornamelijk goed met 2 en 4 spelers. Dit spel wordt wel als zeer moeilijk te verslaan geacht, zelf ben ik het hier niet mee eens (niet op het makkelijkste niveau althans).
- Robinson Crusoe: wat een prachtig spel is dit, het geeft je echt het gevoel dat je op een verlaten eiland bent waar alles tegen zit. De diverse scenario's geven elk spel weer een compleet ander gevoel. In tegenstelling tot de vorige opties speel je deze niet in 30-45 minuten (denk aan anderhalf tot 2 uur). Uitstekend voor 1, 2, 3 en 4 spelers.

Andere spellen die ik zeker kan aanraden zijn:
- Ticket to Ride: speelt heel makkelijk, maar met echt tactische en strategische keuzes. De diverse uitbreiding geven allemaal een ander gevoel. Zelf hebben wij de basisspellen Nordic Countries (2 tot 3 spelers) en Europe (vooral 3+ spelers) en de uitbreidingen India, Zwitserland (Zwitserland is de beste map voor 2 spelers imo) en Nederland (het mechanisme met de tolmunten is geweldig gedaan en erg leuk met 2, 3 en 4 spelers)
- Splendor: vrij simpele engine-building game. Heb ik vooralsnog alleen met 2 spelers gespeelt en dit gaat uitstekend.
- Galaxy Trucker: geweldig spel! Iedereen bouwt een space ship en gaat deze vervolgens "testen". Dit spel moet echter wel je ding zijn, het kan zijn dat je schip er niet altijd zonder kleerscheuren doorheen komt... Wordt vooral gezien als een spel voor 3 of 4 spelers, maar wij kunnen ons hier ook uitstekend met 2 mee vermaken.
- Small World: conflict spel met simpele regels maar zeer grote variabiliteit. Uitstekend met 2+ spelers.
- 7 Wonders: ik vind dit spel zelf wel OK, maar het is extreem populair.. en terecht. Uitstekend voor 3+ spelers. De meningen zijn nogal verdeeld over de 2-speler variant.
- Seasons: zeer veel strategische mogelijkheden, de card draft is wel cruciaal. Erg goed met met name 2 spelers naar mijn mening.
- Targi: zelf nog niet gespeeld, maar ziet er zeer goed uit voor 2 spelers.
- Suburbia: sim-city idee. Erg leuk gedaan, vooral dat de tegels de rest van het spel nog een effect hebben.. ook wanneer je tegenstanders iets aanleggen. 2+ spelers.
- Castles of Burgundy: het spel voor stellen. Geweldig voor 2 spelers, ook met meer nog vrij goed.
- Last Will: wat een leuk thema heeft dit spel. Je probeert hier zo snel mogelijk al je geld er doorheen te jagen om te laten zien dat jij het gelukkigst weet te leven en daarmee de grote erfenis verdient. 2+ spelers.
- Innovation: een kaartspel waarbij je elkaar continue dwars zit. Erg goed met 2 of 3 spelers, met 4 duurt net wat lang.

Twilight Struggle zou ik vooralsnog afraden. Het is een prachtig spel, een geweldig design, terecht de nummer 1 op BGG. Echter is het denk ik beter eerst met wat andere spellen te beginnen. Dit is niet iets dat je zo onder de knie hebt.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

_________________
buy here


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 22 apr 2015, 11:27 
1. Trickerion: Legends of Illusion (2015)

Berichten: 750
Woonplaats: Mechelen
Ik dnek inderdaad dat je met je lijstje een mooie keuze hebt.
Vorsten van Florence is inderdaad een doorbijter. Maar eens je er volledig in zit echt wel een leuk spel. Een van mijn persoonlijke favorieten.

Pandemie en Ghost stories vind ik ook super!
Robinson heb ik nog nooit gespeeld, maar staat wel op mijn verlanglijstje.

Ik denk dat het vooral afhangt van wat jij graag speelt en wat jouw vrienden graag spelen.
Elder Sign is ook een leuke vind ik. Speelt leuk weg, maar je moet wel een beetje willen meegaan in het thema want anders is het maar gewoon dobbelen...

La Isla is misschien ook een leuke voor je?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
34 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Graag advies over spelkeuze :)  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®