Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



5 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2015, 18:00 
Nieuwsreporter
Avatar gebruiker

Berichten: 549
De Nederlandse uitgever The Game Master levert vanaf deze week twee nieuwe bordspellen uit aan de spellenwinkels, El Gaucho en De Alchemist. Van beide spellen distribueerde The Game Master de afgelopen maanden al een Engelstalige versie. Vanaf nu worden de Nederlandstalige edities verspreid. Omdat The Game Master weigert om deze website van informatie te voorzien, beperk ik me tot de volgende korte beschrijvingen.

El Gaucho is een worker placement bordspel met koeien, gauchos en dobbelstenen. Als veebaron stuur je jouw gauchos op pad om vee te vangen. Er zijn meerdere soorten vee met verschillende waardes. Een set bestaat uit tegels van dezelfde soort met een op- of aflopende waarde. Zolang de volgorde van een set klopt, blijft deze kudde groeien. Zo niet, start je een nieuwe set. Het verzamelen doe je door gauchos op actievelden in te zetten. Hiervoor heb je dobbelstenen nodig, die aan het begin van een ronde zijn geworpen. Aan het einde van de ronde worden de sets verkocht.

Afbeelding

Ook De Alchemist is een worker placement bordspel, maar dan met een hoog deductiegehalte. De spelers zijn alchemisten die experimenteren met medicinale brouwsels, waarvan ze de juiste samenstelling proberen te achterhalen. Ze zetten hun blokjes in op actievelden, verzamelen ingrediënten voor hun experimenten en testen de resultaten via een smartphone app.


Meer informatie:



Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2015/05/15/koeien- ... me-master/


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2015, 19:58 
21 10 20 10

Berichten: 356
Woonplaats: Klein plekje in een grote wereld
Bordspeler.nl schreef:
Omdat The Game Master weigert om deze website van informatie te voorzien


Waarom dan? Gratis reclame lijkt mij.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2015, 21:01 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
Tassie schreef:
Bordspeler.nl schreef:
Omdat The Game Master weigert om deze website van informatie te voorzien


Waarom dan? Gratis reclame lijkt mij.


Ik heb even zitten dubben of ik dit op deze plek in de etalage wil zetten. Voelt een beetje als ouwe koeien…. Aan de andere kant, niks mis met een beetje transparantie. Ik probeer het zo neutraal mogelijk te presenteren, maar uiteraard ontkom je niet aan mijn inkleuring van het verhaal.

Hans van Tol benaderde mij medio 2013 met het betoog dat Terra Mystica ten onrechte was toegelaten tot de Nederlandse Spellenprijs verkiezing van 2013. Dit was een herhaling van een gesprek dat wij voerden op de Ducosimbeurs van maart 2013.

Ik was dat jaar niet betrokken bij de Nederlandse Spellenprijs, maar was als een van de oprichters wel op de hoogte van de regels voor toelating tot het nominatieproces. Daarom heb ik op de beurs van maart Hans uitgelegd wat de regels waren, dat TM voor 1 maart was verschenen (ik had mijn exemplaar op 27 februari in huis) en dus in aanmerking zou kunnen komen voor een nominatie. Hans reageerde zichtbaar teleurgesteld op mijn antwoord. Ik had het vermoeden dat hij een jaargang zonder concurrentie voor Tzolkin had verwacht. Ik had begrip voor de teleurstelling, maar helaas voor hem was er geen ontkomen aan deze concurrent.

Maanden later, na de bekendmaking van de winnaar TM, herhaalde Hans van Tol per e-mail dat TM nooit genomineerd had mogen worden. Ik heb hem toen gemeld dat ik het ongepast vond dat hij mij als buitenstaander hierover benaderde en dat hij bij de NSP-organisatie zelf aan de bel moest trekken. Ik heb ten overvloede nogmaals uitgelegd wat de regels waren. Ik heb hem verzocht om mij hierover niet meer te benaderen. Dat verzoek bleek aan dovemansoren gericht. Ik kreeg onder meer te lezen dat ik geïrriteerd zou zijn, dat ik bewijs moest overleggen waaruit bleek wanneer ik TM had ontvangen, dat hij oprecht medelijden met mij had en dat hij bijna voor mij zou gaan bidden.

Na de zoveelste emotionele uitbarsting van Hans werd het stil. Dat vond ik op zich prima. Ik had namelijk helemaal geen zin in deze klaagzang.

In de loop van 2014 bleek dat ik was geschrapt als ontvanger van nieuwsbrieven en persberichten. Dit bleek desgevraagd bewust te zijn gebeurd. Pas na excuses van mijn kant zou dit embargo worden opgeheven. Die excuses gaan er niet komen. Ik ben zakelijk gebleven, de emotie zat aan de andere kant van de lijn.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 17 mei 2015, 10:13 
21 10 20 10

Berichten: 356
Woonplaats: Klein plekje in een grote wereld
Dank! De Game Master vindt de NSP wel een heel aantrekkelijke prijs.... #ontembarestad


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 17 mei 2015, 10:39 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
Tassie schreef:
Dank! De Game Master vindt de NSP wel een heel aantrekkelijke prijs.... #ontembarestad


Klopt, hij heeft door de jaren heen op een positieve en enthousiaste manier ruchtbaarheid gegeven aan zijn twee winnaars en andere genomineerden.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
5 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Koeien en alchemisten bij The Game Master  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Tags

Bordspeler.nl, De Alchemist, El Gaucho, The Game Master



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®