Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





50 berichten | Pagina 2 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Vraag Splendor
BerichtGeplaatst: di 19 mei 2015, 14:34 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1350
Woonplaats: Doetinchem
We hadden het natuurlijk vrij snel in de gaten en probeerden ook het goud vast te houden, maar toch verdween ons goud op een gegeven moment weer in de voorraad en pikte hij het weer in. We zouden het goud ook hebben kunnen vasthouden, maar dat doet afbreuk aan het spel vind ik, want dan heb je eigenlijk niets aan de jokers.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Vraag Splendor
BerichtGeplaatst: di 19 mei 2015, 14:41 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
roubosga schreef:
We hadden het natuurlijk vrij snel in de gaten en probeerden ook het goud vast te houden, maar toch verdween ons goud op een gegeven moment weer in de voorraad en pikte hij het weer in. We zouden het goud ook hebben kunnen vasthouden, maar dat doet afbreuk aan het spel vind ik, want dan heb je eigenlijk niets aan de jokers.


Maar als het in de loop van het spel gebeurt, dat hij het goud uiteindelijk inpikt (is in elk geval waarschijnlijker en jullie kunnen er dan minder aan doen), heeft hij hoe dan ook toch zo´n achterstand in kaarten dat winnen voor hem eigenlijk geen optie is?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Vraag Splendor
BerichtGeplaatst: di 19 mei 2015, 16:08 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
maxitaxi777 schreef:
roubosga schreef:
We hadden het natuurlijk vrij snel in de gaten en probeerden ook het goud vast te houden, maar toch verdween ons goud op een gegeven moment weer in de voorraad en pikte hij het weer in. We zouden het goud ook hebben kunnen vasthouden, maar dat doet afbreuk aan het spel vind ik, want dan heb je eigenlijk niets aan de jokers.


Maar als het in de loop van het spel gebeurt, dat hij het goud uiteindelijk inpikt (is in elk geval waarschijnlijker en jullie kunnen er dan minder aan doen), heeft hij hoe dan ook toch zo´n achterstand in kaarten dat winnen voor hem eigenlijk geen optie is?

Dat lijkt mij ook, spelen jullie het wel zeker correct ??
Ik kan me onmogelijk voorstellen dat je met die tactiek kan winnen

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Vraag Splendor
BerichtGeplaatst: di 19 mei 2015, 16:55 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1350
Woonplaats: Doetinchem
dirk schreef:
Ik kan me onmogelijk voorstellen dat je met die tactiek kan winnen

Probeer het ook maar, het is hem toch echt gelukt.
Op het eind had hij 5 jokers en kon hij een kaart kopen van 5 punten en kwam er een edele naar hem toe.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Vraag Splendor
BerichtGeplaatst: di 19 mei 2015, 17:04 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
roubosga schreef:
dirk schreef:
Ik kan me onmogelijk voorstellen dat je met die tactiek kan winnen

Probeer het ook maar, het is hem toch echt gelukt.
Op het eind had hij 5 jokers en kon hij een kaart kopen van 5 punten en kwam er een edele naar hem toe.

Als je ziet dat er iemand daar effectief op speelt kan je hem toch gewoon afremmen door ook te reserveren en de jokers zelf bij te houden (tot op het laatste eventueel ? )

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Vraag Splendor
BerichtGeplaatst: di 19 mei 2015, 17:08 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1350
Woonplaats: Doetinchem
dirk schreef:
Als je ziet dat er iemand daar effectief op speelt kan je hem toch gewoon afremmen door ook te reserveren en de jokers zelf bij te houden (tot op het laatste eventueel ? )

Weet ik wel, ga ik volgend ook echt wel doen, maar het haalt toch een beetje de lol uit het spel. Anders ben je lekker aan het verzamelen en je pikt eens een kaart weg voor iemands neus. Maar nu ligt de nadruk teveel op de jokers.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Vraag Splendor
BerichtGeplaatst: di 19 mei 2015, 17:11 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Reserveren kost je ook een beurt. Ik vind reserveren zonde van mijn beurten. Dan pak ik liever 3 chips of bouw ik een kaart. Het kost je te veel tijd. Je zou zeggen dat de andere spelers dan juist voorlopen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Vraag Splendor
BerichtGeplaatst: di 19 mei 2015, 17:47 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 878
Woonplaats: Enschede, NL
BaSL schreef:
Reserveren kost je ook een beurt. Ik vind reserveren zonde van mijn beurten. Dan pak ik liever 3 chips of bouw ik een kaart. Het kost je te veel tijd. Je zou zeggen dat de andere spelers dan juist voorlopen.


Dit inderdaad! Reserveren is tijdsverlies. Het kost je 2 beurten: een om te reserveren en een om je gereserveerde kaart te bouwen. Zeker als je (veel) nobelen binnen wilt halen is dit geen fijne strategie. Als ik in totaal 3 kaarten reserveer tijdens een spel dan is dat al veel.

Je kunt er wel op spelen als je al vroeg voor "dure" kaarten gaat die direct punten opleveren. Of anders gezegd: als je puur op 15 punten speelt, zonder nobelen, dan is het een kwestie van alleen de juiste "dure" kaarten kopen. Die juiste kaarten wil je dan zeker weten reserveren. Maar dan nog: 3 kleuren is vaak zoveel beter dan 1 goud.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Vraag Splendor
BerichtGeplaatst: di 19 mei 2015, 19:57 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
RvdH83 schreef:
BaSL schreef:
Reserveren kost je ook een beurt. Ik vind reserveren zonde van mijn beurten. Dan pak ik liever 3 chips of bouw ik een kaart. Het kost je te veel tijd. Je zou zeggen dat de andere spelers dan juist voorlopen.


Dit inderdaad! Reserveren is tijdsverlies. Het kost je 2 beurten: een om te reserveren en een om je gereserveerde kaart te bouwen. Zeker als je (veel) nobelen binnen wilt halen is dit geen fijne strategie. Als ik in totaal 3 kaarten reserveer tijdens een spel dan is dat al veel.

Je kunt er wel op spelen als je al vroeg voor "dure" kaarten gaat die direct punten opleveren. Of anders gezegd: als je puur op 15 punten speelt, zonder nobelen, dan is het een kwestie van alleen de juiste "dure" kaarten kopen. Die juiste kaarten wil je dan zeker weten reserveren. Maar dan nog: 3 kleuren is vaak zoveel beter dan 1 goud.

Inderdaad, daarom ook begrijp ik niet dat je met zo'n strategie kan winnen.
Ik reserveer meestal maar hoogstens één keer, en dat is bijna altijd helemaal op't laatste.
Ik probeer ook nooit 2 dezelfde van één kleur te pakken maar liever drie verschillende, elke jeton extra telt denk ik dan

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Vraag Splendor
BerichtGeplaatst: di 14 jul 2015, 15:12 
Matroos

Berichten: 42
Woonplaats: 's-hertogenbosch
Als de goedkopen kaarten op zijn leg je dan duurdere neer of blijft het gewoon open ?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Vraag Splendor
BerichtGeplaatst: di 14 jul 2015, 15:18 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Skuijs schreef:
Als de goedkopen kaarten op zijn leg je dan duurdere neer of blijft het gewoon open ?


Het blijft open.

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Vraag Splendor
BerichtGeplaatst: di 14 jul 2015, 15:19 
Garnaal

Berichten: 391
Woonplaats: groot ammers
Skuijs schreef:
Als de goedkopen kaarten op zijn leg je dan duurdere neer of blijft het gewoon open ?


blijft open


Omhoog
Offline Profiel    Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Vraag Splendor
BerichtGeplaatst: zo 19 maart 2017, 17:41 
Joker

Berichten: 5
Hey allemaal,

Nog een vraagje over de edelen;
Als iemand in 1 beurt genoeg edelstenen heeft om 2 edelen te ontvangen moet hij kiezen welke edele hij ontvangt.
Is het dan zo dat de edele die hij eigenlijk weigert meteen in de volgende beurt op bezoek kan komen, je voldoet dan immers aan de eis van de hoeveelheid edelstenen.
Of is het zo dat een edele die geweigerd is niet meer langs kan komen?

We zijn net in het bezit van Splendor maar wel meteen enthousiast. Aan de andere kant wel heel irritant dat jongste dochter (net 9) al 3 of 4 keer heeft gewonnen door alleen maar 3 kaarten uit de hoogste categorie te kopen!
Een variatie die online zagen is de 'verplichting' om een edele te ontvangen voordat je kunt winnen en 18 punten moet halen. Zijn er nog meer leuke variaties?

Tot slot; in een ander post las ik iets over gesleevde kaarten; is dat een uitbreiding?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Groetjes,
Sabine


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Vraag Splendor
BerichtGeplaatst: zo 19 maart 2017, 17:52 
Garnaal

Berichten: 391
Woonplaats: groot ammers
ibientje schreef:
Hey allemaal,

Nog een vraagje over de edelen;
Als iemand in 1 beurt genoeg edelstenen heeft om 2 edelen te ontvangen moet hij kiezen welke edele hij ontvangt.
Is het dan zo dat de edele die hij eigenlijk weigert meteen in de volgende beurt op bezoek kan komen, je voldoet dan immers aan de eis van de hoeveelheid edelstenen.
Of is het zo dat een edele die geweigerd is niet meer langs kan komen?

We zijn net in het bezit van Splendor maar wel meteen enthousiast. Aan de andere kant wel heel irritant dat jongste dochter (net 9) al 3 of 4 keer heeft gewonnen door alleen maar 3 kaarten uit de hoogste categorie te kopen!
Een variatie die online zagen is de 'verplichting' om een edele te ontvangen voordat je kunt winnen en 18 punten moet halen. Zijn er nog meer leuke variaties?

Tot slot; in een ander post las ik iets over gesleevde kaarten; is dat een uitbreiding?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Groetjes,
Sabine



Hoi Sabine,

Als nog niemand anders aan de voorwaarden van de edele voldoet, komt ie in de volgende beurt naar je toe.

Sleeves zijn kleine plastic hoesjes voor om de kaarten. Dit is om te voorkomen dat je kaarten met veelvuldig gebruik vuil worden of beschadigen.

In mijn beleving is het verzamelen van kaarten uit de 1e twee rijen en gaan voor edelen een snellere manier om aan punten te komen. Over het algemeen duur het veel langer om vanaf begin voor kaarten te gaan uit rij drie. Sterker nog, die kun je niet eens kopen, want je moet vaak meer dan 10 fiches hebben, vaak ook wel 5 of 6 van dezelfde kleur. Dan heb je toch echt een aardige engine nodig om dat te kunnen doen.....
Veel kaarten voor je hebben liggen is toch wel het beste...


Omhoog
Offline Profiel    Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Vraag Splendor
BerichtGeplaatst: zo 19 maart 2017, 17:58 
Professor Pimpel

Berichten: 215
Woonplaats: Amersfoort
ibientje schreef:
Hey allemaal,

Nog een vraagje over de edelen;
Als iemand in 1 beurt genoeg edelstenen heeft om 2 edelen te ontvangen moet hij kiezen welke edele hij ontvangt.
Is het dan zo dat de edele die hij eigenlijk weigert meteen in de volgende beurt op bezoek kan komen, je voldoet dan immers aan de eis van de hoeveelheid edelstenen.
Of is het zo dat een edele die geweigerd is niet meer langs kan komen?

We zijn net in het bezit van Splendor maar wel meteen enthousiast. Aan de andere kant wel heel irritant dat jongste dochter (net 9) al 3 of 4 keer heeft gewonnen door alleen maar 3 kaarten uit de hoogste categorie te kopen!
Een variatie die online zagen is de 'verplichting' om een edele te ontvangen voordat je kunt winnen en 18 punten moet halen. Zijn er nog meer leuke variaties?

Tot slot; in een ander post las ik iets over gesleevde kaarten; is dat een uitbreiding?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Groetjes,
Sabine


Hoi Sabine,

Je mag de volgende beurt de andere edele ook gewoon pakken (mits die niet door iemand anders gepakt is).

En kan je dat 'alleen maar 3 kaarten uit de hoogste categorie te kopen' uitleggen? Aangezien je niet meer dan 10 edelstenen mag hebben (inclusief jokers) is het onmogelijk om een kaart van de hoogste categorie te halen.
En als er wel lagere kaarten gekocht worden, is het vrij knap. Bij ons wint altijd wel iemand met minimaal 1 edele.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
50 berichten | Pagina 2 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Vraag Splendor  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Tags

Space Cowboys, Splendor



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®