Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





8 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Engelstalig triviaspel
BerichtGeplaatst: ma 06 jul 2015, 21:35 
PIONier

Berichten: 3
Goedenavond,

wij hebben sinds een bepaalde tijd een Engelsman bij ons wonen en soms als we bezoek hebben spelen we graag een spelletje. Bijvoorbeeld Munchkin, maar vooral triviaspellen. Nu hebben we momenteel alleen Nederlandstalige trivia-spellen, dus wij zijn veel bezig met het vertalen van vragen, wat niet altijd even makkelijk gaat, plus dat veel vragen over typisch Nederlandse dingen (politiek, geschiedenis, etc) gaan, wat voor hem natuurlijk niet even eerlijk is.

Nu kan ik natuurlijk het web doorzoeken naar Engelse sites en daar een trivia spel bestellen, maar ik had gehoopt dat iemand mij verder kan helpen. Ik heb gezocht bij enkele Nederlandse online winkels, maar daar is eigenlijk geen aanbod van Engelstalige trivia spellen te vinden. Tenzij ik er compleet naast zit natuurlijk en er overheen kijk. Eén van de redenen waarom ik momenteel het liefste van een Nederlandse site bestel, is omdat dit bezoek aankomend weekend weer langs komt en het nog maar de vraag zal zijn of het spel op tijd geleverd zal kunnen worden indien internationaal besteld. Bij een Nederlandse site is de kans dat het op tijd binnen is natuurlijk een stuk groter.

Als iemand mij verder kan helpen aan een Engelstalig trivia spel, zou dat zeer gewaardeerd worden! Bij voorbaat dank :)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 06 jul 2015, 21:50 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Wits & Wagers?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 06 jul 2015, 23:16 
PIONier

Berichten: 3
Bedankt voor de suggestie!

Heb het even opgezocht en het klinkt best leuk! Ook gelijk gezocht naar (Nederlandse) winkels die hem verkopen, maar geen van hen heeft het spel nog op voorraad :(.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 07 jul 2015, 08:11 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Ah. Hmm. Ik ben niet zo van de triviaspellen, maar Wits & Wagers leek me wel leuk.

Anders... Timeline? Gambit 7?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 07 jul 2015, 08:45 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1977
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Concept.
Komt volgens mij ook in het NL uit, maar er is vast wel iemand die die Engelse editie voor je heeft.

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 07 jul 2015, 10:13 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2754
Woonplaats: Utrecht
Bruce1984 schreef:
Als iemand mij verder kan helpen aan een Engelstalig trivia spel, zou dat zeer gewaardeerd worden! Bij voorbaat dank :)


En waar moet dat trivia spel komend weekend dan terecht gekomen zijn?
Ik heb volgens mij nog een Engelse muziek triviant, die mag je wel overnemen.
Die staat nu in de provincie utrecht.

groetjes JeVo

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 07 jul 2015, 13:27 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Zelf ben ik ook wel een fan van trivia-spellen en kan ook Wits & Wagers en Concept aanraden.
Concept is onlangs in het NL uitgekomen terwijl veel spelers hem al in het Engels hadden, dus mogelijk kan je daar wel gemakkelijk 2de hands aangeraken. Concept is evenwel meer een partygame dan een triviaspel, wat dat betreft is Wits & Wagers (Zet in en win) véél beter. Ik vind die laatste zelfs één van de beste trivia spellen die ik al speelde en was zeer verrast dat het in mijn ogen saaie concept in realiteit erg sterk is. Ondertussen heb ik dat al tientallen keren gespeeld en het blijft leuk.
Nu lijkt het me dat je de NL-versie 'Zet in en win' ook gerust kan gebruiken aangezien je één van de spelers de vragen kan laten lezen en het zijn meestal ook vrij korte en algemene vragen aangezien de antwoorden altijd cijfers zijn (vbn van vragen uit mijn laatste speelsessie 'Wanneer animatiefilms heeft Disney al uitgebracht', 'Wanneer werd Microsoft opgericht', 'Hoeveel inwoners telt de Europese Unie?' enz.)

Wat ik persoonlijk ook héél goed vind is de Triviant-versie 'Wedden dat je 't weet' omdat je daar kan gokken op welke speler het antwoord juist gaat hebben of wie net niet en je na veelvuldig juist gokken ook taartpuntjes kan kopen. Op die manier maken spelers die niet zoveel weten ook kans om te winnen. Daarbij liggen er in het midden van het bord 4 'doosjes' met kaarten waarbij je telkens het thema van de kaart kan zien en daaruit mag kiezen (leeuw bijv waarbij Amusement over The Lion King kan gaan, aadrijkskunde over landen met een leeuw in de vlag enz)

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 07 jul 2015, 15:49 
PIONier

Berichten: 3
Bedankt voor de extra reacties! :)

@BaSL:
Ik juist wel haha en Wits & Wagers lijkt mij ook zeker wel wat! Juist omdat je dan niet compleet afhankelijk bent van je eigen kennis, maar ook kan inzetten op de antwoorden van anderen :)

@Bridget:
Had er nooit van gehoord, maar ook Concept klinkt erg leuk! Zo net even twee winkels gevonden met de Engelse versie; eentje had een levertijd van 3-5 werkdagen, de ander laat geen levertijden zien. Zal het zeker onthouden en even verder blijven zoeken zometeen!

@JeVo:
Sorry, ik was inderdaad niet helemaal duidelijk in mijn openingspost. Ik bedoelde niet specifiek dat iemand mij iets doorverkoopt. Als iemand een spel aanbiedt, super! Maar verder neem ik ook meer dan genoegen met Nederlandse webshops die een bepaald (Engelstalig) triviaspel aanbieden! Dit laatste was ook meer wat ik bedoelde (een Engelstalig triviaspel met bijbehorende shop/winkel), sorry :).
De locatie zou Arnhem zijn :) - Engelse muziek triviant klinkt op zich ook wel leuk, maar ik hoop meer op algemene trivia (wel met muziek als onderwerp, maar waar daarnaast nog meerdere onderwerpen zijn).

@The Iced One:
Is 'Zet in en win' echt de Nederlandse versie van 'Wits & Wagers'? Of is het een soortgelijk spel in het Nederlands? Op zich is vertalen ook geen hele grote ramp, maar een Engelstalig spel zou net wat makkelijker zijn natuurlijk, vandaar :). Zal ook eens zoeken naar 'Zet in en win', bedankt voor de suggestie :).
En als ik het goed begrijp is 'Wedden dat je het weet' eigenlijk hetzelfde als 'Wits & Wagers', maar dan als 'uitbreiding' van triviant? Klinkt op zich ook zeer leuk, alleen dan wel in het Nederlands.

Toch nog veel meer leuke opties dan alleen de standaard 'trivia' spellen dan ik dacht, maar daar zijn jullie natuurlijk ook de experts voor haha! Ik zal de genoemde titels nog even verder (op)zoeken, verdere suggesties zijn altijd meer dan welkom! Niet alleen titels, maar daar eventueel bijbehorende links naar webshops die het betreffende spel aanbieden, graag! Bij nader inzien zoals The Iced One aangaf, als het 'simpele' vragen zijn die erg makkelijk te vertalen zijn, kan dat op zich ook nog wel, maar Engelstalig heeft toch wel echt de voorkeur.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
8 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Engelstalig triviaspel  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®