Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




12 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 10 jul 2015, 18:11 
Caballero
Avatar gebruiker

Berichten: 758
Woonplaats: Haasrode (B)
Onlangs na lang wachten dit leuke spel dan toch aan mijn verzameling kunnen toevoegen.
Maar we worstelen wat met de vertaling van de tekst naast de tekening en dus de juiste speelwijze voor de donaties.

Zoals wij het zien:
Neem nu dat jij 3 zwarte dobbelstenen in je bezit hebt en deze wil meegooien. Van deze 3 gebruikt de tegenspeler er 2 om een sterkere koffie te maken. Dat maakt dan dat jij op 2 dobbelstenen naar keuze van zijn Blend een fiche mag leggen. De dobbelsteen die hij niet gebruikt mag je dan wel weer gebruiken in je eigen beurt. Elke keer hij scoort, scoor jij dan 1 punt per fiche, tot ze weg zijn.

Is dit correct zo?


Ik denk dat iedereen telkens zijn fiches wel op de bonen met de meeste aantallen zal leggen. Maar dan ben je nog zo goed als zeker dat die dobbelsteen er de volgende ronde uit zal gaan.
Er staat dat "bargaining or threatening" zeker aanbevolen is. Maar met wat ga je onderhandelen om de dobbelsteen waar je fiche op ligt te laten liggen? Het lijkt ons dat dit laatste zinnetje er staat voor niets

_________________
derodehazen.be
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 12 jul 2015, 18:05 
Avatar gebruiker
Joverowa schreef:
Onlangs na lang wachten dit leuke spel dan toch aan mijn verzameling kunnen toevoegen.
Maar we worstelen wat met de vertaling van de tekst naast de tekening en dus de juiste speelwijze voor de donaties.

Zoals wij het zien:
Neem nu dat jij 3 zwarte dobbelstenen in je bezit hebt en deze wil meegooien. Van deze 3 gebruikt de tegenspeler er 2 om een sterkere koffie te maken. Dat maakt dan dat jij op 2 dobbelstenen naar keuze van zijn Blend een fiche mag leggen. De dobbelsteen die hij niet gebruikt mag je dan wel weer gebruiken in je eigen beurt. Elke keer hij scoort, scoor jij dan 1 punt per fiche, tot ze weg zijn.

Is dit correct zo?


Ik denk dat iedereen telkens zijn fiches wel op de bonen met de meeste aantallen zal leggen. Maar dan ben je nog zo goed als zeker dat die dobbelsteen er de volgende ronde uit zal gaan.
Er staat dat "bargaining or threatening" zeker aanbevolen is. Maar met wat ga je onderhandelen om de dobbelsteen waar je fiche op ligt te laten liggen? Het lijkt ons dat dit laatste zinnetje er staat voor niets

Je kiest geen dobbelsteen om je schijf op te leggen, je legt je schijf op de dobbelsteen die jouw zwarte steen vervangt (maw als je zwarte dobbelsteen een rode boon toont, dan leg je je schijf ook op een witte dobbelsteen met rode boon).
Onderhandelen... ik vermoed dat dat in de moelijke versie en de uitbreiding meer aan bod komt. Ik denk dan aan het blokkeren van een eigenschap, maar of dat nu veel onderhandelruimte gaat geven betwijfel ik.


Omhoog
     
 
BerichtGeplaatst: zo 12 jul 2015, 23:01 
Caballero
Avatar gebruiker

Berichten: 758
Woonplaats: Haasrode (B)
Filosoof schreef:
Je kiest geen dobbelsteen om je schijf op te leggen, je legt je schijf op de dobbelsteen die jouw zwarte steen vervangt (maw als je zwarte dobbelsteen een rode boon toont, dan leg je je schijf ook op een witte dobbelsteen met rode boon).


Hier ben ik niet mee akkoord bij de engelse regels. Maar mischien zijn jou Duitse regels hier duidelijker over. Bij mij staat er:

.....replace the flavor dice with coffee dice showing the face of the appropriate color and place a token in your color on top of any die in the blend.


Voor mij slaat die ANY op een dobbelsteen naar keuze en niet naar een dobbelsteen die een kopij is van de jouwe.

_________________
derodehazen.be
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 13 jul 2015, 08:49 
7. Orléans: Invasion (2015)
Avatar gebruiker

Berichten: 360
Woonplaats: Antwerpen
Volgens mij is het als volgt: diegene die aan de beurt is mag kiezen op welke dobbelstenen hij een token (van een medespeler) legt bij het gebruiken van flavor dice. Dus niet de eigenaar van de flavor dice kiest op welke dobbelstenen hij een token legt maar gewoon de speler die aan de beurt is.

Eenvoudiger uitgelegd: je medespeler(s) geeft (of geven) je net zoveel tokens als flavor dice je van hem hebt gebruikt. Je beslist zelf op welke dobbelstenen van de blend je de tokens legt.

_________________
- Instagram -

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 jul 2015, 09:31 
Avatar gebruiker
Ik citeer even de Duitse spelregels :
"Anschliessend legst du auf jeden Kaffeewürfel, der einen Aromawürfel eines Mitspielers ersetzt, 1 Marker dieses Spieler."
Dus leg je een schijf op de witte dobbelsteen die in de plaats van de zwarte komt. Niks te kiezen dus.
Op de website van dice hate me staat een video met de uitleg. Misschien die eens bekijken? Heb ik zelf helaas nog niet aandachtig gedaan.


Omhoog
     
 
BerichtGeplaatst: ma 13 jul 2015, 09:52 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
Ander vraagje...
waar heb je hem op de kop getikt ???
Want deze staat ook op mijn wishlist en hoop hem dit jaar wel in Essen te vinden....

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 13 jul 2015, 10:07 
1. Taj Mahal (2000)
Avatar gebruiker

Berichten: 360
Woonplaats: Antwerpen
Filosoof schreef:
Dus leg je een schijf op de witte dobbelsteen die in de plaats van de zwarte komt. Niks te kiezen dus.


Je hebt helemaal gelijk. Merk nu dat ik het ook verkeerd heb gespeeld. De ontwerper heeft dit op bgg gepost dus ik neem aan dat dit correct is...

"When any other player Rolls, you may roll your Flavor Dice. This is an offer to help the current player in creating a Featured Blend. They can choose to use any/all/none of your Flavor Dice to improve their Blend. For every die used by the player, you place a Token on to the corresponding die on their created Feature blend. You score one point (no matter how many tokens), and so does that player for creating a Blend. When that Featured Blend scores, all players with tokens score 1 point for each token of theirs on the Blend while the player that owns the Featured Blend scores normally."

Vind de originele spelregels hierover toch niet bijzonder duidelijk :eh:

_________________
- Instagram -

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 jul 2015, 15:30 
Avatar gebruiker
KASSEI schreef:
Vind de originele spelregels hierover toch niet bijzonder duidelijk :eh:

Ik heb er van gehoord. De Duitse regels zijn daarentegen zeer duidelijk, maar voor een simpel dobbelspelletje véél te lang. Ach, je moet er natuurlijk maar een keer doorheen.

EEMBC/Bongo schreef:
Ander vraagje...
waar heb je hem op de kop getikt ???
Want deze staat ook op mijn wishlist en hoop hem dit jaar wel in Essen te vinden....

Ik heb hem gekocht bij Spelshop, ze hadden zowel van de Duitse als van de Engelse enkele exemplaren binnen. De Duitse was wel significant goedkoper, dus heb die maar gekocht. Veel tekst staat er immers niet op. De spelershulpen heb je na een spelletje al niet meer nodig, dus zijn het enkel de extra acties die in het Duits staan. Dat is nu niet onoverkomelijk in mijn spelersgroep(en).


Omhoog
     
 
BerichtGeplaatst: ma 13 jul 2015, 21:02 
Caballero
Avatar gebruiker

Berichten: 758
Woonplaats: Haasrode (B)
KASSEI schreef:
Filosoof schreef:
Dus leg je een schijf op de witte dobbelsteen die in de plaats van de zwarte komt. Niks te kiezen dus.


Je hebt helemaal gelijk. Merk nu dat ik het ook verkeerd heb gespeeld. De ontwerper heeft dit op bgg gepost dus ik neem aan dat dit correct is...

"When any other player Rolls, you may roll your Flavor Dice. This is an offer to help the current player in creating a Featured Blend. They can choose to use any/all/none of your Flavor Dice to improve their Blend. For every die used by the player, you place a Token on to the corresponding die on their created Feature blend. You score one point (no matter how many tokens), and so does that player for creating a Blend. When that Featured Blend scores, all players with tokens score 1 point for each token of theirs on the Blend while the player that owns the Featured Blend scores normally."

Vind de originele spelregels hierover toch niet bijzonder duidelijk :eh:


De Duitse zijn dus idd veel duidelijker. Maar waar op BGG heb je de bovenstaande tekst gevonden? Want dit staat niet in de spelregels hoor!
Daar staat .....replace the flavor dice with coffee dice showing the face of the appropriate color and place a token in your color on top of any die in the blend.

_________________
derodehazen.be
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 13 jul 2015, 22:48 
10. Viticulture: Complete Collector's Edition (2014)
Avatar gebruiker

Berichten: 360
Woonplaats: Antwerpen
Joverowa schreef:
De Duitse zijn dus idd veel duidelijker. Maar waar op BGG heb je de bovenstaande tekst gevonden? Want dit staat niet in de spelregels hoor!
Daar staat .....replace the flavor dice with coffee dice showing the face of the appropriate color and place a token in your color on top of any die in the blend.

https://www.boardgamegeek.com/thread/1327731/clarifications-about-flavor-dice-and-player-tokens

_________________
- Instagram -

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 jul 2015, 22:54 
3. Hacienda (2005)

Berichten: 433
Woonplaats: Veldhoven
EEMBC/Bongo schreef:
Ander vraagje...
waar heb je hem op de kop getikt ???
Want deze staat ook op mijn wishlist en hoop hem dit jaar wel in Essen te vinden....


Hoi,

Ik heb hier een exemplaar van VivaJava liggen en hij mag weg. Hij wordt te weinig gespeeld.

Groeten, Dennis

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 15 jul 2015, 20:53 
Caballero
Avatar gebruiker

Berichten: 758
Woonplaats: Haasrode (B)
KASSEI schreef:
Joverowa schreef:
De Duitse zijn dus idd veel duidelijker. Maar waar op BGG heb je de bovenstaande tekst gevonden? Want dit staat niet in de spelregels hoor!
Daar staat .....replace the flavor dice with coffee dice showing the face of the appropriate color and place a token in your color on top of any die in the blend.

https://www.boardgamegeek.com/thread/1327731/clarifications-about-flavor-dice-and-player-tokens


Merci! Die "forums" heb ik voordien nog nooit bekeken!

_________________
derodehazen.be
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
12 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Spelregelvraag Vivajava The dice game  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Tags

VivaJava: The Coffee Game: The Dice Game



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®