Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





298 berichten | Pagina 10 van 20 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 9, 10, 11 ... 20  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 01 aug 2015, 12:44 
2. Marvel Dice Masters: Avengers vs. X-Men (2014)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 31 aug 2015, 20:22 
3. Pandemic (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Geen idee of Legendary-spelers hier ook voor te porren zijn, maar hij is van Upperdeck én hij heeft een Marvel-thema:
https://www.boardgamegeek.com/boardgame/178892/vs-system-2pcg

Kent iemand het origineel toevallig?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 31 aug 2015, 20:40 
5. Catan: Cities & Knights (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
Bartjes! schreef:
Geen idee of Legendary-spelers hier ook voor te porren zijn, maar hij is van Upperdeck én hij heeft een Marvel-thema:
https://www.boardgamegeek.com/boardgame/178892/vs-system-2pcg

Kent iemand het origineel toevallig?


Ziet er gaaf uit en staat zeker op de wishlist. Maar eerst maar eens kijken wat het spel hier gaat kosten.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 31 aug 2015, 20:48 
3. Pandemic (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Flash schreef:
Bartjes! schreef:
Geen idee of Legendary-spelers hier ook voor te porren zijn, maar hij is van Upperdeck én hij heeft een Marvel-thema:
https://www.boardgamegeek.com/boardgame/178892/vs-system-2pcg

Kent iemand het origineel toevallig?


Ziet er gaaf uit en staat zeker op de wishlist. Maar eerst maar eens kijken wat het spel hier gaat kosten.


49,95 :-)
Ik zag 'm toevallig op de site van Summoner.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 01 sep 2015, 16:00 
7. Carcassonne (2000)
Avatar gebruiker

Berichten: 1870
Woonplaats: Steenwijk
Had er op bgg al reviews van gezien. Voelt een beetje aan als dubbelop maar dan voor maar 2 spelers.. Ik ben nog niet overtuigd dus.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 01 sep 2015, 18:56 
Garnaal

Berichten: 347
Woonplaats: Waardenburg
Jorrit schreef:
Had er op bgg al reviews van gezien. Voelt een beetje aan als dubbelop maar dan voor maar 2 spelers.. Ik ben nog niet overtuigd dus.


Legendary staat op mijn wishlist, maar ik was in de veronderstelling dat je het met meer dan 2 spelers kunt spelen. Of heb ik ergens iets gemist ;)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 01 sep 2015, 19:04 
7. Memoir '44 (2004)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
SkippyNL schreef:
Jorrit schreef:
Had er op bgg al reviews van gezien. Voelt een beetje aan als dubbelop maar dan voor maar 2 spelers.. Ik ben nog niet overtuigd dus.


Legendary staat op mijn wishlist, maar ik was in de veronderstelling dat je het met meer dan 2 spelers kunt spelen. Of heb ik ergens iets gemist ;)


Legendary kan ZEKER met meer dan 2 spelers. Jorrit's reactie gaat over Vs. System 2pcg, een ander spel van dezelfde uitgever met "toevallig" óók een Marvel thema. En Vs. System 2pcg kan wel enkel met twee spelers.

De verwarring is mijn schuld; ik had wellicht beter een apart topic aan kunnen maken voor Vs. System 2pcg, maar ik postte het hier omdat ik dacht dat het de Legendary-spelers wellicht zou interesseren :)

@ Jorrit: ik heb 'm inmiddels besteld. Omdat het geen deckbuilding is, zag ik voldoende verschillen met Legendary :-)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 01 sep 2015, 19:10 
9. Carson City (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
Bartjes! schreef:
@ Jorrit: ik heb 'm inmiddels besteld. Omdat het geen deckbuilding is, zag ik voldoende verschillen met Legendary :-)


Hier nog één. Zal hem nadat ik hem voldoende gespeeld heb ook direct reviewen op Ameritrash.NL.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 01 sep 2015, 19:13 
4. Ghost Stories (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Flash schreef:
Bartjes! schreef:
@ Jorrit: ik heb 'm inmiddels besteld. Omdat het geen deckbuilding is, zag ik voldoende verschillen met Legendary :-)


Hier nog één. Zal hem nadat ik hem voldoende gespeeld heb ook direct reviewen op Ameritrash.NL.


Naast benieuwd naar het spel zelf, ben ik óók erg benieuwd naar de recensie straks! :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 01 sep 2015, 23:25 
6. Azul (2017)
Avatar gebruiker

Berichten: 1870
Woonplaats: Steenwijk
Ik wacht jullie bevindingen af!
Meende dat je toch echt een deck kaarten rond een hoofdpersoon bouwde.. Misschien te snel geoordeeld of ik haal zaken door elkaar.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 20 sep 2015, 16:15 
10. Escape: Zombie City (2014)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Terug naar Legendary, en dan Secret Wars volume 1 in het bijzonder:
Ik heb er inmiddels 7 potjes op zitten en ik vind het toch weer een erg toffe uitbreiding. Er zitten hele gave schemes tussen. Het is soms wel behoorlijk pittig. Sowieso heb ik het nooit zo begrepen als mensen zeiden dat ze Legendary te makkelijk vonden, want er zijn allerlei manieren om de moeilijkheidsgraad te verhogen, maar volgens mij hebben de auteurs zich die kritiek toch wel aangetrokken. Ik heb nog nooit zoveel verliespotjes na elkaar gehad als nu met Secret Wars :lol:

Erg leuk is dat je nu meerdere Masterminds tegen je kunt krijgen en dat ook één speler kan spelen als de mastermind. Dat geeft weer leuke, nieuwe uitdagingen. Wat mij betreft is deze uitbreiding weer een topper!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 20 sep 2015, 16:34 
8. Perudo (1987)
Avatar gebruiker

Berichten: 1870
Woonplaats: Steenwijk
Leuk om te lezen. Hier hebben we besloten om nog ff te wachten. De villain set is nog niet saai geworden.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 20 sep 2015, 16:36 
10. Pandemie (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
Mwah, die kritiek had ik bij het basisspel toch ook wel hoor Bart. Daar was de vraag vaak niet of je won, maar hoeveel punten je won. Blij dat ze iets met de kritiek hebben gedaan, want vanaf Dark City werd het veel spannender en moeilijker om te winnen.

Nu is alleen de vraag nog hoeveel uitbreidingen gaan er nog komen! En dat is dan meer de vraag die mijn bankrekening stelt :D


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 20 sep 2015, 17:02 
1. Legendary: A Marvel Deck Building Game (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Flash schreef:
Mwah, die kritiek had ik bij het basisspel toch ook wel hoor Bart. Daar was de vraag vaak niet of je won, maar hoeveel punten je won. Blij dat ze iets met de kritiek hebben gedaan, want vanaf Dark City werd het veel spannender en moeilijker om te winnen.


Ik ben het wel eens met de kritiek als je de basisopzet van het spel volgt, zoals die in het regelboek wordt voorgesteld. Echter, er staan achterin het regelboek suggesties om het moeilijker te maken:
- Voeg extra scheme twists toe. Voor de meeste schemes geldt dat je er 3 extra in kunt doen, wat doorgaans is een stijging is 37,5%
- Verhoog de kracht van de mastermind met +1, +2, +3, +4 of +5

En dan vind ik de kritiek dus niet terecht; de uitgever biedt standaard in de doos al voldoende mogelijkheden om het pittiger te maken, naar je eigen smaak.

Hoe dan ook, slecht voor de portemonnee is het inderdaad nogal :wink:


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 20 sep 2015, 18:21 
3. Goa (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
Bartjes! schreef:
Flash schreef:
Mwah, die kritiek had ik bij het basisspel toch ook wel hoor Bart. Daar was de vraag vaak niet of je won, maar hoeveel punten je won. Blij dat ze iets met de kritiek hebben gedaan, want vanaf Dark City werd het veel spannender en moeilijker om te winnen.


Ik ben het wel eens met de kritiek als je de basisopzet van het spel volgt, zoals die in het regelboek wordt voorgesteld. Echter, er staan achterin het regelboek suggesties om het moeilijker te maken:
- Voeg extra scheme twists toe. Voor de meeste schemes geldt dat je er 3 extra in kunt doen, wat doorgaans is een stijging is 37,5%
- Verhoog de kracht van de mastermind met +1, +2, +3, +4 of +5

En dan vind ik de kritiek dus niet terecht; de uitgever biedt standaard in de doos al voldoende mogelijkheden om het pittiger te maken, naar je eigen smaak.

Hoe dan ook, slecht voor de portemonnee is het inderdaad nogal :wink:


Dat is zo, maar ik ga altijd uit van de basisopzet. Die zou m.i. al moeilijk genoeg moeten zijn. Extra kaarten toevoegen of + x gebruiken, vind ik van die noodgrepen die niet nodig hoeven te zijn. Dat blijkt ook wel uit het feit dat het met uitbreiding moeilijk genoeg is.

Zal wel een kronkel in mijn hoofd zijn hoor, ik heb dit ook bij spellen als het Verboden Eiland, Pandemie e.d. (en vroeger als bij computerspelletjes die je op meerdere niveaus kunt spelen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
298 berichten | Pagina 10 van 20 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 9, 10, 11 ... 20  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Legendary Marvel Deck Building game  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 12 gasten


Tags

Legendary: A Marvel Deck Building Game, Upper Deck



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®