Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





33 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 24 jul 2015, 17:05 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
mastermage schreef:

Dat hoor ik meer. Maar die kan ik lenen van iemand, dus is wel makkelijker te "proberen". :D

Thx voor het navragen, ik hoor graag zijn mening. :thumbup:

Heb andor gehad. Na story 3 verkocht. Vond er nix aan. Heb wel Descent die ik kan inzetten als dungeoncrawler.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 24 jul 2015, 18:19 
2. Dungeon Petz (2011)
Avatar gebruiker

Berichten: 231
Woonplaats: Provincie Antwerpen
Ik speel M&M al enige tijd met mijn dochter van 6 en ze vindt het enorm fijn. Zelfs toen ze pas 5 was speelden we een vereenvoudigde homeversie waarin het verhaal primeerde, maar de laatste maanden is het met alle toeters en bellen. Er staat op BGG een vrij goede Nederlandstalige vertaling. Voor de kaarten is het een beetje behelpen voor kinderen die niet kunnen lezen, laat staan in het Engels. Maar met enig simpel tekenwerk kan je veel oplossen.

Er is voldoende variatie in de scenario's en in de vijanden. De moeilijkheidsgraad is soms best pittig. Het is niet dat je elke keer een scenario van de eerste keer succesvol tot een goed einde brengt. Thematisch is dit spel de max, zeker voor kinderen. Ik heb quasi al mijn mini's geschilderd, wat de beleving nog leuker maakt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 24 jul 2015, 19:16 
Level 37
Avatar gebruiker

Berichten: 232
Woonplaats: Brugge
Ik zou ook M&M aanbevelen, als je zelf het spel leidt en je kan een beetje vlot engels kan je het verhaal zo wel on the fly vertalen en vertellen terwijl je het leest. Als je dit met een beetje flair doet gaan je kinderen het vast super vinden want veel hangt af van de inleving.

Wat de D&D crawlers betreft kan ik niet anders dan akkoord gaan met Ruud, ik wilde ze wel leuk vinden maar de beperkte character development (in een D&D spel komaan!) en de oersaaie gangetjes (grijs grijs grijs... oh grijs!) maakt het snel repetitief. De scenario's vond ik ook niet erg inspirerend. Ravenloft en Ashardalon heb ik gespeeld. Meh.

Andor is geen dungeon crawler. Het is (best een moeilijk) puzzelspel waarin best één speler het roer in handen neemt en dus zo goed alleen kan spelen.

Hero Quest kan ik wel aanbevelen, vooral met kinderen. Het is nog steeds goedkoper dan M&M en je kan als spelleider het spel zo sturen dat het leuk en spannend voor je kinderen blijft.

Ruud2009 schreef:
het is mij ooit gelukt voor 4 euro.


Whaaat!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 24 jul 2015, 19:34 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
Murm3l schreef:
Wat de D&D crawlers betreft kan ik niet anders dan akkoord gaan met Ruud, ik wilde ze wel leuk vinden maar de beperkte character development (in een D&D spel komaan!) en de oersaaie gangetjes (grijs grijs grijs... oh grijs!) maakt het snel repetitief. De scenario's vond ik ook niet erg inspirerend. Ravenloft en Ashardalon heb ik gespeeld. Meh.

Hero Quest kan ik wel aanbevelen, vooral met kinderen. Het is nog steeds goedkoper dan M&M en je kan als spelleider het spel zo sturen dat het leuk en spannend voor je kinderen blijft.

Mja, ik denk dat je negatiever bent over DnD games dan ik. Ik vind ze leuk, maar niet bijzonder. Maar ik kan geen enkele andere coöperatieve dungeoncrawler opnoemen die zo eenvoudig is. Myth is zwaar lastig, Brimstone te horror en te lang.. Kom toch altijd terug op Wrath of Ashardalon (mijn favo vanwege de draak en de healer). M&M is een andere optie..

Murm3l schreef:
Ruud2009 schreef:
het is mij ooit gelukt voor 4 euro.


Whaaat!


Jep. Was praktisch ongespeeld ook nog.

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 24 jul 2015, 20:35 
Rooster Booster

Berichten: 83
Woonplaats: Ridderkerk
Bedankt Obelix en Murm3l, voor jullie ervaringen.
Goed om te horen dat er genoeg variatie is en dat het verhaal goed aanslaat bij kinderen. Nu zijn de mijnen wel ietsje ouder, maar toch. :thumbup:

Die vertaling op bbg van mice and mystics, was dat niet alleen het eerste hoofdstuk?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 24 jul 2015, 20:46 
3. Middle-Earth Strategy Battle Game: Rules Manual (2018)
Avatar gebruiker

Berichten: 231
Woonplaats: Provincie Antwerpen
mastermage schreef:
Bedankt Obelix en Murm3l, voor jullie ervaringen.
Goed om te horen dat er genoeg variatie is en dat het verhaal goed aanslaat bij kinderen. Nu zijn de mijnen wel ietsje ouder, maar toch. :thumbup:

Die vertaling op bbg van mice and mystics, was dat niet alleen het eerste hoofdstuk?


Neen, neem maar eens contact op met deze vriendelijke meneer: https://boardgamegeek.com/user/Jan%20Tuijp


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 24 jul 2015, 21:25 
Rooster Booster

Berichten: 83
Woonplaats: Ridderkerk
Zal ik zeker doen! Thx!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 25 jul 2015, 20:06 
Level 37
Avatar gebruiker

Berichten: 232
Woonplaats: Brugge
Misschien is Super Dungeon Explore wel een optie? Met de nieuwste editie (Forgotten King) zijn de spelregels gestroomlijnd en kan je zowel met als zonder dungeon master spelen. Ik heb beide al geprobeerd en beide regelsets werken ook goed. De spelregels zijn vrij eenvoudig maar als je niet goed samenwerkt krijg je serieus op je donder. Er zijn wel verschillende moeilijkheidsgraden voor handen maar de makkelijker moeilijkheidsgraden hebben we nog niet geprobeerd hier. De Chibi-schattige figuurtjes zijn heel aantrekkelijk voor kinderen.

Pathfinder: Adventure Card game vind ik ook een aardige dungeon crawler, zij het dan iets abstracter.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 25 jul 2015, 22:06 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
Ervaring van vriend
MnM is leuker met kids. Muizen, ratten, kakkerlakken. Verhaal is leuk.
Ravenloft is grijzer. (letterlijk)

En zelf net Legend of Drizzt gekocht.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 26 jul 2015, 13:15 
Rooster Booster

Berichten: 83
Woonplaats: Ridderkerk
Bedankt voor de tip murm3l. Ik zal super dungeon Explorer eens checken.

Bedankt voor de ervaring van je vriend. Ik krijg steeds meer het idee dat m&m kleurrijker en leuker eruit ziet dan de d&d games. Ondanks dat de d&d games prima spellen zijn, is de uitvoering van de componenten saai en grauw en daardoor minder aantrekkelijk voor kinderen.

Ik neig steeds meer naar m&m als game voor mijn kinderen. Verhaal en uitstraling zijn kleurig en kindvriendelijk. Regels zijn ook niet erg ingewikkeld.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 27 jul 2015, 15:32 

Berichten: 247
Woonplaats: Wieringerwaard
M&M is super met kinderen het verhaal is goed en speelt wel goed weg niet te moeilijk en de speciale kaarten en abilities zijn niet complex. En ze kunnen bobbel stenen rollen dat maakt het gelijk een stuk interactiever. Alleen niet vergeten de minis te schilderen dat help enorm.

En die nederlandse vertaling is super gewoon doen en hij heeft ook de kaarten nu vertaald ( of een deel ervan)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 01 aug 2015, 11:24 
Rooster Booster

Berichten: 83
Woonplaats: Ridderkerk
Gisteren met mijn zoon van 12 overlegd (oudste van mij). M&M lijkt hem "makkelijk" en wat kinderlijk. Zijn voorkeur gaat nu uit naar castle ravenloft. Vooral omdat het bord variabel is, de monsters random (bij m&m is de setups van elk scenario hetzelfde), en het lijkt hem meer uitdaging hebben, ook als het al 3x gespeeld heeft...
Wrath of Ashardalon heeft meer demonische monsters en meer evil setting, dan ravenloft, met spoken en skeletten en zombies. Vandaar dat hem dat ook meer aanspreekt.

Dus ik ga op zoek naar een 2de hands castle of ravenloft voor een leuke prijs.
Als iemand een castle ravenloft heeft die in een hoek van een kast stof zit te vergaren (zonde van elk spel!!) dan hou ik me aanbevolen. Stuur maar een pb. :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 03 aug 2015, 20:41 

Berichten: 247
Woonplaats: Wieringerwaard
Goede keuze hoor. Alleen M&M is gelukkig wat meer gevarieerder elke surge / kamer is weer een nieuwe encounter set met monsters. En de moeilijkheid van M&M :shock: winnen is niet makkelijk en ik moet nog 14 stuks.

Geniet er van het zijn beide erg goede games!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 04 aug 2015, 19:56 
Rooster Booster

Berichten: 83
Woonplaats: Ridderkerk
2de hands liet toch nog even op zich wachten. Daarom gisteren de knoop doorgehakt en Castle Ravenloft nieuw aangeschaft.
Man-man wat krijg je veel in 1 doos! Ik schrok ervan hoe zwaar hij was en was zeker 30min bezig om hem uit te pakken en speelklaar te krijgen.
De miniaturen zijn super. Mijn zoon was vol lof over de skeletten en natuurlijk die grote monsters.

Meteen maar begonnen met een scenario. En meteen waren we ook de klos. Het spel slaat je om de oren met lastige monsters en nog ergere encounter kaarten. Heerlijk!

Vandaag weer 2 scenario's gespeeld waarvan we er 1 net-net wonnen en een andere net-net verloren. We hadden nog maar 1 ronde hoeven afmaken, maar helaas stapte de Wizard op een onvermijdbare fire-trap en ging dood...

En je bent al gauw ongemerkt 1,5uur a 2,5u verder.

Er wordt ge-ach-t en ge-wee-t als er een lastig monster komt of als er een mis wordt gegooid in een aanval op een monster, maar er wordt ook gejuicht bij een hit of een goede treasure.

Niet alle games geven deze reacties :thumbup:

Volgens mij hebben we de goeie keuze gemaakt... :clap: :D


Bedankt voor alle adviezen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 05 aug 2015, 14:27 
Avatar gebruiker

Berichten: 999
Woonplaats: Huis ter Heide
Ik heb zelf alleen M&M

En heb deze ook een tweetal keer met een kind gespeeld (iets jonger dan gevraagd).

De eerste keer heb ik zelf het verhaal in het Nederlands verteld, maar kwam er dus achter dat hij daar niet heel veel interesse voor had. Hij wilde gewoon zo snel mogelijk weer met ratten vechten en verzon er toch zijn eigen verhaal bij hoe dingen gingen zoals ze gingen (het zijn immer kinderen). Dus de tweede keer heb het maar gewoon bij de hoofdlijnen gelaten en hem lekker zijn gang laten gaan.

Zoals hierboven ook al vermeld. M&M hang erg op het verhaal. De spelmechanismen waren voor mij na 1x spelen eigenlijk niet meer zo interessant. Maar ik denk dat dat alleen voor volwassenen een issue zal zijn. Kinderen kijken daar wat sneller overheen.

_________________
Hier vind je mijn stukjes over bordspellen
&
Check de website van de Nederlandse Spellenprijs


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
33 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Mice and mystics of castle Ravenloft  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 3 gasten


Tags

Castle Ravenloft, Mice and Mystics



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®