Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





7 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ervaringen Quantum
BerichtGeplaatst: ma 10 aug 2015, 09:21 
4. Lancaster (2011)

Berichten: 683
Woonplaats: Meijel
Sinds ik Quantum heb zien liggen op Spiel '13 ben ik toch wel gefascineerd door dit spel. En omdat mijn spelgroep de dobbelsteen aan het (her)ontdekken is ben ik van zins dit spel aan te schaffen. Maar eerst wil ik toch jullie ervaringen weten.

Hoe is het spel bevallen (en bevalt het nog?). Bij de spellen die ik heb gedaan met dice-placement ligt toch wel downtime op de loer omdat je vaak pas over je beurt na kunt gaan denken als de teerling is geworpen. Is dat bij deze ook zo? En wordt het geheel op den duur niet heel repetitief? De korte speelduur is dan weer wel een pré.

Graag jullie mening!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Ervaringen Quantum
BerichtGeplaatst: ma 10 aug 2015, 11:21 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5895
Woonplaats: Meerstad (NL)
Quantum is prima te spelen op www.boardgamearena.com. Zou zeggen probeer het daar vooral nog een keer uit!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Ervaringen Quantum
BerichtGeplaatst: ma 10 aug 2015, 13:17 
2. Endeavor (2009)

Berichten: 683
Woonplaats: Meijel
Maar dan moet ik wel eerst de regels helemaal door hebben, en eigenlijk met iemand die het spel kent eens spelen (jij misschien Hijacker?)
Daarbij komt dat het gevoel van een fysiek bordspel toch anders is als een computerversie. Mijn ervaring is dat bijvoorbeeld op internet een spel over het algemeen sneller speelt.

En dan weet ik nog niet hoe jou ervaring met het spel is. Mag ik alsnog vragen wat jou bevindingen zijn?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Ervaringen Quantum
BerichtGeplaatst: ma 10 aug 2015, 14:49 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1057
Woonplaats: Beverwijk
Ik heb het spel eenmaal gespeeld en was positief verrast en kon het onlangs via dit forum kopen. Het gebruik van de dobbelstenen vond ik erg leuk gedaan.
Down time vond ik wel meevallen, ondanks dat 3 van de 4 personen dit voor de eerste keer speelden. Door de interactie blijf je steeds bij het spel betrokken.

_________________
We live to survive our paradoxes


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Ervaringen Quantum
BerichtGeplaatst: ma 10 aug 2015, 23:57 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 224
Woonplaats: Best
Hallo,

Een vriend van me in Eindhoven vind het spel helemaal top. Ik kan wel eens vragen om het mee te nemen en dan kunnen we ofwel in Eindhoven of Meijel een keer een spel spelen.

Groeten,

Stefan

P.S. groeten aan Eric Gielen in Meijel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Ervaringen Quantum
BerichtGeplaatst: di 11 aug 2015, 00:18 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5895
Woonplaats: Meerstad (NL)
Wil het gerust ook eens online met je spelen, maar zo te lezen kan je het ook op tafel spelen :)
Het klopt wat je zegt hoor, toch werkt Quantum online prima. Enige is dan wel dat je niet zelf met de dobbelstenen dobbelt maar de computer... Er zit een dosis geluk in maar ook genoeg strategie is mogelijk. Ik vind Quantum een heel leuk snel abstract spel. Wat usurper ook al zegt er zit veel interactie tussen de spelers. Dat spreekt mij naast de dobbelstenen erg aan.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Ervaringen Quantum
BerichtGeplaatst: do 13 aug 2015, 17:12 
5. Lewis & Clark (2013)

Berichten: 683
Woonplaats: Meijel
Inmiddels na de spelregels doorgenomen te hebben verschillende potjes op BGA bekeken, nog niet zelf gespeeld. Wat een tactische mogelijkheden zitten er in het spel! Ondanks de simpele spelregels. Het is heel abstract inderdaad en er zitten diverse kaarten in, maar er komen er telkens maar een paar echt in het spel. Dus blijft het wel overzichtelijk. Vooral de speciale eigenschappen van de ruimteschepen bieden veel mogelijkheden. Daardoor kan de AP toch wel toenemen... Maar ik ben toch wel onder de indruk van het spel.

@Distefano: Afspreken kan altijd, ik heb begrepen dat je al een afspraak hebt lopen in Meijel. Daar wil ik dan ook wel bij aanwezig zijn. En als ik Quantum dan al niet gekocht heb zou ik die graag dan eens doen.
Groeten terug van Giel! (Alhoewel ik denk dat hij Quantum te abstract vindt)


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
7 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Ervaringen Quantum  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags

Quantum



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®