Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



3 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 18 aug 2015, 09:46 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord

Afbeelding

Vijf jaar Bordspelmania, hoe het ooit is begonnen…. (deel 1)

Bij een jubileum hoort natuurlijk ook een stukje geschiedenis. Hoe is dit forum eigenlijk gekomen waar we nu zijn? Vandaag deel 1.

Eigenlijk moeten we dan nog wat verder terug dan vijf jaar geleden. Zoals een aantal van jullie wel weten is Bordspelmania ooit begonnen als het spellenspektakelforum (http://speel.spellenspektakel.nl/forum , wie kent deze link nog? ;) )

Gelukkig hebben we op internet de Waybackmachine die ons nog een paar leuke plaatjes kan geven al was de vormgeving gelukkig wel iets beter dan je hieronder ziet. ;)

http://web.archive.org/web/200707052140 ... .nl/forum/

Hier zien we een screenshot van juli 2007 met een wat andere indeling van het forum en ook wat onbekende moderatoren. Er was dus inderdaad een tijd dat ik geen beheerder of moderator was hier. ;)

De meeste namen van de moderatoren van toen zullen jullie niets zeggen al zullen er onder jullie zijn die zeggen: die Wim is dat niet……? Ja inderdaad we hebben het hier over Wim de Boer van 999 Games. Het Spellenspektakel en ook het toenmalige forum waren eigendom van 999 Games en Wim was daar vanuit 999 Games bij betrokken.

Maar de scherpe lezer ziet nog een bekende naam staan. Jawel onze Bart! Hij was toen al moderator en zit nog steeds op zijn plaats. Sinds kort zelfs in de functie van beheerder.

Zelf ben ik in april 2008 als beheerder begonnen. Ook dat is wel een mooi verhaal. In het half jaar daaraan vooraf gaand ging het steeds verder bergafwaarts met het Spellenspektakelforum. Er was ontzettend veel spam op het forum waar niets aan gedaan werd en de bezoekersaantallen liepen steeds verder terug. Ik vond het ontzettend jammer dat een forum met zoveel potentie zo naar de knoppen dreigde te gaan en besloot een mailtje te sturen naar de toenmalige technisch beheerder Matthijs of daar niet wat aan gedaan kon worden.

Die reageerde vrij snel en had blijkbaar vertrouwen in me want ik kreeg onmiddellijk alle beheerdersrechten van hem zodat ik de spam kon gaan opruimen en andere zaken kon oppakken. :)

Omdat Matthijs zelf weinig tijd had voor het forum en ik zelf geen programmeerkennis heb besloot ik een nieuwe technisch beheerder te gaan zoeken en die werd gevonden in de persoon van Peter Nijssen. De komst van P.T. als technisch beheerder in 2008 is een hele belangrijke geweest. Zijn tomeloze inzet zorgde ervoor dat er in de jaren daarna enorm veel bijgebouwd is aan onze site.

Gaan we wat verder in de tijd met de Waybackmachine, dan komen we in 2009:

http://web.archive.org/web/200912101353 ... .nl/forum/

Hier zien we al wat meer bekende namen tussen de moderatoren staan. De meesten van het “oude” moderatorenteam (op Bart na) hadden weinig interesse om nog moderator te blijven dus het was tijd voor vers bloed!

Basl kwam in april 2009 ons moderatorenteam versterken tegelijkertijd met Bartjes! Dat zie je dus ook heel mooi terug in dit screenshot van de Waybackmachine.

Ondertussen was er ook van alles gebeurd met het Spellenspektakel zelf. In 2007 werden de rechten voor het organiseren van de spellenbeurs onder deze naam door 999 Games verkocht aan Libema en verhuisde men de beurs van Eindhoven naar Zwolle. Het spellenspektakelforum bleef echter (vreemd genoeg in mijn ogen) wel eigendom van 999 Games.

Als nieuw moderatorenteam hadden we de visie om een onafhankelijk platform te worden voor alle Nederlandstalige spelers. Alleen omdat we qua naam gekoppeld waren aan het Spellenspektakel en formeel ook nog eens eigendom waren van 999 Games werden we door veel bezoekers niet als onafhankelijk gezien.

En dat wilden we veranderen! Hoe, daarover morgen meer……..


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 19 aug 2015, 12:35 
Matroos

Berichten: 40
Woonplaats: Budel
Grappig. Ik sta op het screenshot van 2007 ook vermeld :D
En dat terwijl ik vooral lees, en niet zoveel post....

Proficiat met deze mijlpaal en ga vooral zo door!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 19 aug 2015, 12:40 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 865
Woonplaats: Bollenstreek
Gefeliciteerd met dit jubileum. Ik ben tegenwoordig meer een lezer dan een schrijver, maar ik kom zeker dagelijks op het forum. Keep up the good work! En dank voor al het werk wat er in deze site zit. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
3 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Vijf jaar Bordspelmania, hoe het ooit is begonnen… (deel 1)  

Gebruikers die deze topic waarderen

Bart, BaSL, Noviomagum

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags

BSM 5, Bordspelmania 5



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®