Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



5 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 19 aug 2015, 08:40 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord

Afbeelding

Vijf jaar Bordspelmania, hoe het ooit is begonnen…. (deel 2)

Zoals ik gisteren afsloot waren we als moderatorenteam in de loop van 2009 tot de conclusie gekomen dat we ons meer als onafhankelijk platform voor en door spelers wilden profileren.

Ondertussen was men in Vlaanderen ook niet stil blijven zitten. In de periode dat de activiteit op het Spellenspektakelforum door de spamperikelen terugliep begon David, een enthousiaste Belgische spellenliefhebber een eigen forum: http://www.bordspelforum.com. Dit werd al snel steeds populairder en er ontstond zowaar enige rivaliteit tussen Nederland en België alhoewel dit meestal in goede harmonie ging. ;)

David stopte in de loop van 2010 echter vrij plotseling met het forum en er werden kort daarna enige gesprekken gevoerd tussen de oud-moderatoren van Bordspelforum.com en het Spellenspektakelforum om een gezamenlijke doorstart te maken onder een nieuwe naam. Helaas lukte dat om allerlei redenen niet en bleven de beide fora voorlopig nog apart bestaan. In Vlaanderen begon men met een nieuw leeg forum onder de naam: http://www.bordspelplaza.eu. Hier in Nederland wilden we graag de content van het oude Spellenspektakelforum meenemen naar ons nieuwe forum. En ook de spellendatabase met alle waarderingen vonden we te belangrijk om achter te laten.

Voor de technische conversie hadden we gelukkig P.T. Die is daar dagen mee bezig geweest om alles in goede banen te leiden. We hadden als moderatorenteam echter nog wel een paar andere uitdagingen. 999 Games was nog steeds eigenaar van het Spellenspektakelforum inclusief de inhoud daarvan dus er moest overlegd worden of we die mee mochten nemen.

Op 6 juli 2010 kwam het verlossende woord uit Almere, ik citeer even uit de mail van Wim de Boer van 999 Games:
Citaat:
“999 Games heeft besloten om het forum over te dragen aan de spellengemeenschap.”
Daar waren we natuurlijk erg blij mee! :D

Binnen het moderatorenteam werden ondertussen allerlei discussies gevoerd over de stijl en opmaak van het forum en natuurlijk ook over de nieuwe naam!

Het logo inclusief foto met de rij spellen dat jullie nog steeds bovenin het scherm zien staan als je onze site opent werden geheel belangeloos gemaakt door Henk Rolleman, de man die in de internationale bordspellenwereld geroemd wordt om zijn prachtige foto’s maar in de eerste plaats mijn beste vriend die al op mijn kinderfeestje kwam toen ik zes jaar werd. :)

De hoofdkleur van het forum werd oranje, waarbij er uiteraard in onze moderatorenclub uitgebreid gediscussieerd werd of deze kleur niet te Nederlands zou zijn. Uiteindelijk werd besloten om toch voor oranje te gaan omdat we dit een lekkere frisse kleur vonden.

Ook functioneel gezien wilden we vanaf de startdatum direct meer bieden dan dat we op het oude Spellenspektakelforum deden. Dus bedachten we functies waarvan wij dachten dat die voor jullie een waardevolle toevoeging zouden kunnen zijn. Denk daarbij aan:

- Een kalender voor alle evenementen en spelavonden van clubs en verenigingen
- Een nieuwe linkspagina
- De mogelijkheid op als vereniging je eigen besloten subforum te beheren (ik ken voorbeelden waarbij dat aardig uit de hand gelopen is ;))
- Diverse verbeteringen van de spellendatabase, deze werd onder andere uitgebreid met koppelingen naar recensies en Boardgamegeek.
- En last but not least het portaal waarop je heel snel kunt zien wat je nog niet gelezen hebt en waarbij je ook heel snel kunt doorschakelen naar de belangrijkste andere websites op spellengebied in het Nederlands taalgebied

Zo werkten we langzaam maar zeker toe naar de geboorte van ons kindje dat 18 augustus 2010 ter wereld kwam en we noemden hem: Bordspelmania.eu!

Morgen meer over de eerste stapjes…..


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 19 aug 2015, 17:14 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Dierik schreef:
Binnen het moderatorenteam werden ondertussen allerlei discussies gevoerd over de stijl en opmaak van het forum en natuurlijk ook over de nieuwe naam!

Lettertypes, Bartjes! :twisted: :lol:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 19 aug 2015, 17:17 
4. Schaken (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2514
Woonplaats: De Goorn
Grappig hoor, ik heb mijzelf eind december 2010 ingeschreven, nooit geweten dat BSM destijds in die vorm pas een paar maanden bestond.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 19 aug 2015, 19:23 
9. Terra Mystica (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
BaSL schreef:
Dierik schreef:
Binnen het moderatorenteam werden ondertussen allerlei discussies gevoerd over de stijl en opmaak van het forum en natuurlijk ook over de nieuwe naam!

Lettertypes, Bartjes! :twisted: :lol:


:lol: :lol: :lol:
Ik was t al weer haast vergeten :D


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 19 aug 2015, 19:53 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
Ik had me aangemeld op het spellenspektakelforum midden in de revaliteit waarover hierboven gesproken wordt, het heeft dan ook even geduurd voor ik een vaste bezoekers werd want in die tijd vond ik het forum niet zo gezellig. Ik ben blij dat we daar niets meer van terug merken en dat het forum zo gegroeid is!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
5 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Vijf jaar Bordspelmania, hoe het ooit is begonnen…. (deel 2)  

Gebruikers die deze topic waarderen

Bart, BaSL

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Tags

BSM 5, Bordspelmania 5



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®