Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




82 berichten | Pagina 4 van 6 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Uitbreiding Istanbul
BerichtGeplaatst: zo 04 okt 2015, 19:13 
Caballero
Avatar gebruiker

Berichten: 758
Woonplaats: Haasrode (B)
missiloon schreef:
WTULTC schreef:
Met de kebabshop is het wel zo als je ervoor kiest je familielid weer terug in het politiebureau te plaatsen je dan niet ook nog eens al je assistenten terug mag halen. Het is of/of en niet en/en. Tevens moet je daarna ook nog naar het politiebureau gaan om je familielid te kunnen gebruiken. Per saldo heb je dus minimaal 2 beurten nodig om er voor te zorgen dat je familielid ergens anders komt te staan. Dit maakt het spel echt niet veel sneller vind ik, want in die 2 beurten kun je ook goede andere zaken doen dan alleen je familielid via de kebabshop terug sturen naar het politiebureau en daarna pas je familielid de volgende beurt weer op pad sturen. Ik speel eigenlijk standaard met de kebabshop en de fonteinactie wordt nog altijd veel vaker gekozen dan samen met je familielid (terug sturen) kebab eten zeg maar.


Ik denk dat je dat niet helemaal goed hebt Wiljan, Ik heb het n.a.v. jou bericht opgezocht om te zien of ik het altijd heb foutgespeeld maar ik denk van niet. Je mag via de kebabshop voor 2 geld je criminele neefje gewoon naar een andere locatie zetten en die actie uitvoeren.

Quote van BGG:
Citaat:
For placing the Kebab Shop, the same rules as for the Fountain apply. As an alternative, you may pay 2 lira to move your family member from any free space (although not from the police station) to perform an action at another space of your choice.


Het woordje alternative is toch wel belangrijk in de OF functie. Ik lees het als ofwel de fonteinactie ofwel het familielid.

Ik snap de link met de kebabshop wel. De familie is een dief. Waar maken ze hun plannen? Bij het eten natuurlijk! :lol:

_________________
derodehazen.be
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Uitbreiding Istanbul
BerichtGeplaatst: zo 04 okt 2015, 19:30 
Caballero
Avatar gebruiker

Berichten: 758
Woonplaats: Haasrode (B)
Vandaag had ik zin om heel het spel van de tafel te gooien! Waarom?

De kinderen (12 jaar) hebben vorige week Istanbul ontdekt en ze hadden direct zin om nog es te spelen. Vermits we volgende keer in de spellenclub een WGG avondje zullen organiseren zouden we nu de uitbreiding erbij nemen.
De uitleg is snel opgenomen in de gewone regels en het spelen kon beginnen. De uitbreiding sluit naadloos aan bij de rest van het spel. Alhoewel ik, zoals verwacht, weer dobbelde als een gokker die snel zijn geld kwijt wil, kon ik goed mee. de opties zijn dan ook groot genoeg! Ik was ervan overtuigd dat ik zou winnen en ik kreeg dan door dan mijn vrouw een zet minder nodig zou hebben. Zou ze het zien?????
Maar dan gebeurde er iets wat ik helemaal niet zag aankomen.. Een uppercut van de jongste die even met de koffie een een kaartje een robijn kwam kopen!!!!!!
WWWAAAAATTTT!!!!!!!!
Ik had verdorie een zak koffie te weining!!!! Ik was zo van de kaart dat ik mijn laatste beurt dan maar wat deed. Na mij maakte mijn vrouw het spel af en vermits de ronde 1 speler verder stopte waren de resultaten duidelijk..

Vrouwke eerste en ik zelfs laatste!!!! Als ik die laatste beurt had opgelet dan zou ik nog 3de (door hoeveelheid geld) zijn geworden.. Ik kreeg er verdorie hartkloppingen van! En dat meen ik!
Ik moest dus eventjes gaan liggen...

OK, ik geef het toe. Ik had mijn dagje niet. Ik kwam terug van een geocache event en stond de bibberen op de benen. Ik kreeg ook enorme last van de warmte en wist met mijn eigen geen blijf (redenen zijn onbekend) maar dit had ik nog nooit gehad! Toch niet zo hevig!!!

Enkele Cola's en wat rust later nog es naar het spel gaan staren.... Deze uitkomst bewees dat ik niet lieg als ik het spel aan iemand uitleg. Bij dit spel zeg ik steevast: "Blijf erin geloven! Zelfs als je denkt dat je zal verliezen, blijf doorspelen voor de winst"
Want geef toe, als je tegenspeler 1 zet doet waarbij hij een foutje maakt, of je rekent wat te nipt zoals ik nu dan hang je er al direct voor een paar beurten aan. Want reken alles maar eens mooi uit tot er een tgenspeler op de locatie komt die jij wil... Dan heb je maar best rekening gehouden mat die 2 lira....

Uitbreiding zelf: Ik vind ze geslaagd. Is ze nodig? Zeker niet, het spel is op zich al een toppertje. Ze maakt de opties nog wat ruimer alsook de down time tussen de spelers. Ik heb ook de indruk dat je elkaar tijdens het spel net wat minder in de weg gaat lopen en je meer je eigen ding kan doen (als ze die robijn niet vlak voor je neus wegkapen natuurlijk! 8) )
Ik vind het ook een zonde dat er weer zo'n grote doos is gebruikt die enkel maar lucht staat te verzamelen en ook dat de Kebab shop er niet bij zit.

Een uitbreiding die het spel nog beter maakt

_________________
derodehazen.be
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Uitbreiding Istanbul
BerichtGeplaatst: zo 04 okt 2015, 22:56 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1350
Woonplaats: Doetinchem
Joverowa schreef:
Vandaag had ik zin om heel het spel van de tafel te gooien! Waarom?

Ik kreeg er verdorie hartkloppingen van! En dat meen ik!
Ik moest dus eventjes gaan liggen...

Kan van de koffie komen :lol:
Nee maar serieus, ik heb hem vandaag ook gespeeld voor het eerst. Met vijf spelers en ik moet zeggen, de uitbreiding voegt heel veel toe.
De blokkade is heel irritant :D en ik had een tegel waarmee ik mezelf horizontaal of verticaal kon verplaatsen, dat bracht heel wat voordelen.
Niet gewonnen helaas, maar erg veel plezier gehad.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Uitbreiding Istanbul
BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2015, 01:53 
Party Animal

Berichten: 458
Woonplaats: Leidschendam
Ook eindelijk binnen en ben niet verrast na al de posiviteit hier. Is even wennen, de routes worden langer en je moet echt denken wat je wil gaan doen. De nieuwe moskeetegel waar je horizontaal en verticaal kan verplaatsen heeft ook wel wat. We hebben denk ik 15 min langer gespeeld in een 2p spel. Denk dat het met 4-5 man je wat meer ruimte heb om je gang te gaan.

Kortom, voorlopig zeker geen miskoop!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Uitbreiding Istanbul
BerichtGeplaatst: zo 18 okt 2015, 08:51 
Garnaal

Berichten: 369
Woonplaats: Duffel (Belgiƫ )
Net de uitbreiding gespeeld.
De nieuwe kaarten zijn wel krachtig vindt ik.
Als je achterop hinkt helpen die jouw enorm vooruit!
En je hoeft je pion niet eens te verplaatsen.

Ik speel het spel niet meer zonder de uitbreiding.
Nog meer manieren om 6 robijnen te verzamelen :thumbup:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Uitbreiding Istanbul
BerichtGeplaatst: zo 18 okt 2015, 10:01 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
Ik heb de uitbreiding in de basisdoos gedaan, spaart ruimte in de kast :P

De doos van de uitbreiding is kleiner dan van de basisdoos dus je kan het ook daar in doen. Maar aangezien er staat 1ste uitbreiding verwacht ik dat er nog wel een 2de komt.

Ik vind het jammer dat de uitbreiding niet de helft van de basisdoos is. Want als er dan een 2de kan je die precies samen op de basisdoos in de kast plaatsen.

_________________
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Uitbreiding Istanbul
BerichtGeplaatst: zo 18 okt 2015, 10:24 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
aicirtap schreef:
Ik heb de uitbreiding in de basisdoos gedaan, spaart ruimte in de kast :P


Doe ik bij al mijn spellen, op kaartspellen na (Boonanza, Saboteur etc, daar gaat het niet). Qua spellen van een groter formaat zitten alleen Rattus en Pandemic dwars :P en Hoogspanning bestaat nu ook uit 3 dozen door de vele uitbreidingsborden die er zijn.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Uitbreiding Istanbul
BerichtGeplaatst: zo 18 okt 2015, 10:37 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
Ja dat doe ik ook hoor. Anders moet ik kasten erbij gaan kopen haha :P
Pandemie is een probleem geval met enig passen en meten past het net in de basisdoos.
En bij carcassonne moeten er niet nog meer uitbreidingen komen :roll:

_________________
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Uitbreiding Istanbul
BerichtGeplaatst: zo 18 okt 2015, 11:36 
Party Animal

Berichten: 458
Woonplaats: Leidschendam
Vind het inderdaad wel jammer. Die dozen staan juist leuk in de kast, maar kost gewoonweg teveel ruimte. Carcassonne hebben ik alle dozen weggegooid en zelf een houtenkist/bak gemaakt en alles met ziplockjes.

Ben benieuwd met wat voor 2e uitbreiding komen want ik vind dit nu al een goed spel

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Uitbreiding Istanbul
BerichtGeplaatst: zo 18 okt 2015, 12:06 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1350
Woonplaats: Doetinchem
Off Topic:
Doe ik ook, maar dan: wat doen we met de lege dozen? :cry:
Nu liggen ze nog leeg op zolder, maar eens...

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Uitbreiding Istanbul
BerichtGeplaatst: zo 18 okt 2015, 12:23 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
roubosga schreef:
Off Topic:
Doe ik ook, maar dan: wat doen we met de lege dozen? :cry:
Nu liggen ze nog leeg op zolder, maar eens...


Ligt aan de grootte van je verzameling en van welk spel de dozen zijn. Ik kan onmogelijk alles bewaren aan uitbreidingsdozen dus bewaar alleen van bepaalde dure uitbreidingen de dozen (Pillars of the Earth expansion, Kingsburg: Forge a Realm) of spellen waarvan ik meer uitbreidingen verwacht waardoor de doos van het basisspel in de toekomst niet meer gaat voldoen. Ik bewaar ook dozen van bijv Dominion; door de praktische inserts kan ik nog besluiten terug te gaan van een opbergbox naar losse dozen. Van Carcassonne heb ik dan wel weer alles weggegooid; erg lompe dozen voor vaak 18 tegels en een paar poppetjes.

Samenvattend: Het ligt bij mij dus aan het spel, de waarde/zeldzaamheid van een uitbreiding, de kans dat er nog uitbreidingen volgen en zo ja, of deze er naar verwachting nog bij gaan passen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Uitbreiding Istanbul
BerichtGeplaatst: vr 20 nov 2015, 00:32 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
Inmiddels er 9 potjes opzitten met uitbreiding (totaal aantal gespeelde potjes istanbul staat op 18, waarvan 17 in 2015 waren!) en ik zou niet meer zonder willen! Wauw dit is toch wel de beste eurogame die ik in mijn collectie heb. Telkens de juiste route zoeken, hopen dat andere je niet te veel in de weg zitten en net zo geweldig met 2 spelers.

Dus wanneer kunnen we uitbreiding nummer 2 verwachten ?? :lol:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Uitbreiding Istanbul
BerichtGeplaatst: vr 20 nov 2015, 08:50 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2651
Woonplaats: Etten-Leur
roubosga schreef:
Off Topic:
Doe ik ook, maar dan: wat doen we met de lege dozen? :cry:
Nu liggen ze nog leeg op zolder, maar eens...

Kingsburg en Quarriors heb ik de doos gewoon weggegooid.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Uitbreiding Istanbul
BerichtGeplaatst: vr 20 nov 2015, 08:55 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1350
Woonplaats: Doetinchem
roubosga schreef:
Off Topic:
Doe ik ook, maar dan: wat doen we met de lege dozen? :cry:
Nu liggen ze nog leeg op zolder, maar eens...

Vorige week met pijn in mijn hart een stuk of tien dozen plat gemaakt en in de papiercontainer geworpen.
Tja, dat is een luxeprobleem zullen we maar zeggen. :lol:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Uitbreiding Istanbul
BerichtGeplaatst: vr 20 nov 2015, 09:19 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Edwin84 schreef:
roubosga schreef:
Off Topic:
Doe ik ook, maar dan: wat doen we met de lege dozen? :cry:
Nu liggen ze nog leeg op zolder, maar eens...

Kingsburg en Quarriors heb ik de doos gewoon weggegooid.

Als de uitbreiding netjes in de doos van het basisspel past gooi ik ook meestal de uitbreidingsdoos weg.
je moet dat bekijken als een extra plaats in je kast voor een ander spel eh :wink:

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
82 berichten | Pagina 4 van 6 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Uitbreiding Istanbul  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: animal82 en 10 gasten


Tags

Istanbul, Istanbul: Mokka & Smeergeld, White Goblin Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®