Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




15 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Seeland
BerichtGeplaatst: wo 16 dec 2009, 22:19 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6304
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Ravensburger brengt in februari 2010 Seeland, een nieuw spel van Wolfgang Kramer en Günther Burkhardt, een spel voor 2 tot 4 spelers vanaf 9 jaar.

'Seeland' speelt zich af in de Hollandse Gouden Eeuw. In deze periode wint de provincie Zeeland aan macht, welstand en belang. Om over meer gronden te kunnen beschikken, wordt er land van de zee gewonnen. De spelers kruipen in de rol van een koopman en verrijken zich door landwinning. Ze bouwen molens om grote ingedijkte gebieden droog te leggen. Het nieuwe land wordt verbouwd en vruchtbaar gemaakt.


Afbeelding

In 'Seeland' is een goede taktiek bij aankoop van hout en zaaigoed net zo belangrijk als de keuze voor de meest waardevolle gebieden. Wie zorgt voor de vruchtbaarste boerderijen en verdient het meest met een geslaagde oogst? Wie wordt de rijkste en gewiekste koopman?

'Seeland' is een legspel dat snel te leren is. Het spel duurt ongeveer 45 minuten en biedt in iedere beurt nieuwe uitdagingen.

Het spel speelt ook goed met twee spelers. 'Seeland' kan gespeeld worden met het basisspel of met de uitbreidingsregels voor meer ervaren spelers. Ook voor taktische spelers biedt 'Seeland' een variant.

Uitgever en auteurs hebben met 'Seeland' getracht om een spel te presenteren dat zowel de ervaren als de beginnende spelers kan aanspreken.

bron: Boardgamenews en Wolfgang Kramer


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 dec 2009, 22:42 
https://www.instagra
Avatar gebruiker

Berichten: 1015
Woonplaats: Eemdijk
Op de website van Kramer staan ook veel illustraties met een stuk historische achtergrond over het spel.

http://kramer-spiele.privat.t-online.de/neuerscheinungen/seeland.htm


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 dec 2009, 23:11 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
Dit spel komt ook in Nederland op de markt (in een meertalige editie, de titel blijft Seeland).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 dec 2009, 23:27 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6304
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Erwin schreef:
Dit spel komt ook in Nederland op de markt (in een meertalige editie, de titel blijft Seeland).


Uitgegeven door Ravensburger?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 dec 2009, 00:10 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
Bart schreef:
Erwin schreef:
Dit spel komt ook in Nederland op de markt (in een meertalige editie, de titel blijft Seeland).


Uitgegeven door Ravensburger?


Ja. Ik kreeg vandaag ook nog een andere nieuwe Ravensburgertitel door: Chicken Chase.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 dec 2009, 01:06 
-

Berichten: 77
Erwin schreef:
Dit spel komt ook in Nederland op de markt (in een meertalige editie, de titel blijft Seeland).

Bedankt voor deze aanvulling.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 jan 2010, 23:36 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
Meer informatie: http://www.bordspel.com/seeland.html


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 jan 2010, 09:05 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6304
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Erwin schreef:


Een zeer uitgebreide recensie.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 jan 2010, 19:57 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
Bart schreef:
Een zeer uitgebreide recensie.


Als een uitgever zo vriendelijk is om me voor de publicatiedatum spelregels e.d. ter beschikking te stellen, schrijf ik met alle plezier een uitgebreide preview (een recensie is het uiteraard niet).

Een leuk 'primeurtje' voor de website, nuttige informatie voor de spelers en gratis reclame voor de uitgever. Dat zoiets niet vaker gebeurt. :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 25 jan 2010, 23:59 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
Ik heb Seeland inmiddels besteld en verwacht deze aankomende week binnen te krijgen. Heb hem besteld bij www.12spiele.de.

De Nederlandse spelregels zijn er ook al. Deze heb ik via boardgamegeek.com bemachtigd. Je hoeft alleen even een PM te sturen met je e-mail adres om ze te bemachtigen. Ook komen ze als de tijd er rijp voor is wel op de ravensburger website.

Het spel lijkt taalonafhankelijk en tevens zijn er spelregels in 5 a 6 talen.

Zie de volgende links:
Kopen
Regels
Ravensburger Seeland Site


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 26 jan 2010, 00:04 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6304
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Misth schreef:
Ik heb Seeland inmiddels besteld en verwacht deze aankomende week binnen te krijgen. Heb hem besteld bij www.12spiele.de.


We kijken zeker uit naar je spelervaring met Seeland.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 26 jan 2010, 00:07 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
Bart schreef:
Misth schreef:
Ik heb Seeland inmiddels besteld en verwacht deze aankomende week binnen te krijgen. Heb hem besteld bij www.12spiele.de.


We kijken zeker uit naar je spelervaring met Seeland.


Ik zal mijn best doen mijn speelervaring te verwoorden indien ik het gespeeld heb en dit zal dan over de tactische variant gaan.

Mocht iemand de spelregels willen hebben dan zou dat ook via mij kunnen als je een PM stuurt met daarin je mailadres.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 27 jan 2010, 15:33 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 365
Woonplaats: Zevenaar
Gisteravond Seeland voor het eerst gespeeld. Qua spelbeleving in de trant van Arkadia en Diamonds club, ook van Ravensburger. Een mooi familiespel die met het niveau van de spelers mee gaat. Het is een beetje grobbelen op het bord om telkens nieuwe kaartjes op de markt te leggen maar goed dat moet dan maar een automatisme worden. Nog niet de tactische variant gespeeld omdat de regels nog doorgenomen moesten worden. Ongeveer een uur speeltijd. Het evenwicht zien te krijgen tussen genoeg geld achter de hand hebben en op het juiste moment hèt plaatje te kopen vond ik wel het meest prettige van het spel. Voor de rest geen nieuwe invalshoeken. Heb het trouwens gespeeld met 2 spelers. Verwacht zelf wat meer tensie als er meer spelers meedoen. Kortom: eentje die ik snel zal pakken als het gaat om spelplezier binnen een uur.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 27 jan 2010, 18:25 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
Boes schreef:
Verwacht zelf wat meer tensie als er meer spelers meedoen.


Volgens mijn woordenboek betekent tensie o.a. 'druk en de eventueel hierdoor veroorzaakte hardheid van een orgaan'. Seeland lijkt me een erg spannend spel. :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 27 jan 2010, 19:21 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 365
Woonplaats: Zevenaar
Erwin schreef:
Boes schreef:
Verwacht zelf wat meer tensie als er meer spelers meedoen.


Volgens mijn woordenboek betekent tensie o.a. 'druk en de eventueel hierdoor veroorzaakte hardheid van een orgaan'. Seeland lijkt me een erg spannend spel. :wink:


Er staan wel molens op het bord maar of die nu een orkaan zullen veroorzaken?
Inderdaad een spannend spel.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
15 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Seeland  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags

Ravensburger, Seeland



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®