Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





11 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ticket to ride UK
BerichtGeplaatst: zo 25 okt 2015, 23:51 
Garnaal

Berichten: 369
Woonplaats: Duffel (België )
Kan mij iemand vertellen of je de treintjes van de 10th an. editie kunt gebruiken om deze expantie te spelen.
Ik weet dat het met alle andere edities niet gaat daar de wagonnetjes te groot zijn.

Maar dit is een nieuwe editie en misschien hebben ze er nu wel rekening mee gehouden.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Tiket to ride UK
BerichtGeplaatst: zo 25 okt 2015, 23:55 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
kattaklop schreef:
Kan mij iemand vertellen of je de treintjes van de 10th an. editie kunt gebruiken om deze expantie te spelen.
Ik weet dat het met alle andere edities niet gaat daar de wagonnetjes te groot zijn.

Maar dit is een nieuwe editie en misschien hebben ze er nu wel rekening mee gehouden.


Ik heb deze uitbreiding nog niet in bezit, maar ik weet eigenlijk wel zeker van niet. Het is inderdaad een nieuwe uitbreiding maar wel map pack volume 5. Er is geen rekening te houden met de 10th Anniversary edition zonder het te verknallen voor alle mensen met een 'normaal' basisspel (TTR of TTR: Europe). Van de laatste groep zijn er veel meer en dit is echt een uitbreiding op het 'gewone' TTR spel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Tiket to ride UK
BerichtGeplaatst: ma 26 okt 2015, 10:52 
2. Terraforming Mars (2016)
Avatar gebruiker

Berichten: 225
Woonplaats: Assen
maxitaxi777 schreef:
kattaklop schreef:
Kan mij iemand vertellen of je de treintjes van de 10th an. editie kunt gebruiken om deze expantie te spelen.
Ik weet dat het met alle andere edities niet gaat daar de wagonnetjes te groot zijn.

Maar dit is een nieuwe editie en misschien hebben ze er nu wel rekening mee gehouden.


Ik heb deze uitbreiding nog niet in bezit, maar ik weet eigenlijk wel zeker van niet. Het is inderdaad een nieuwe uitbreiding maar wel map pack volume 5. Er is geen rekening te houden met de 10th Anniversary edition zonder het te verknallen voor alle mensen met een 'normaal' basisspel (TTR of TTR: Europe). Van de laatste groep zijn er veel meer en dit is echt een uitbreiding op het 'gewone' TTR spel.

Klopt, het is geschikt voor de 'normale' treintjes uit de 'gewone' uitbreidingen. De 10th Anniversary treintjes zijn de te groot.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Ticket to ride UK
BerichtGeplaatst: wo 28 okt 2015, 11:03 
Condottiërre

Berichten: 908
Heeft iemand deze map al gespeeld? Ik ga hem waarschijnlijk wel aanschaffen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Ticket to ride UK
BerichtGeplaatst: wo 28 okt 2015, 13:14 
Avatar gebruiker
eateasse schreef:
Heeft iemand deze map al gespeeld? Ik ga hem waarschijnlijk wel aanschaffen.

Ik heb hem al gespeeld, ja. Weet eigenlijk nog niet goed wat ik ervan moet denken, daarvoor moet ik het zeker nog een paar keer spelen. Dus voor wat het waard is:

De volgorde waarin je je ontwikkelingen speelt kan het verschil maken en als je maar niet aan locomotieven geraakt wordt het ook moeilijk (je kan wel 4 tegen 1 betalen (met ontwikkeling 3 tegen 1), maar toch).
Je moet hem overduidelijk anders spelen: ontwikkelingen kopen in functie van je routes en er zijn geen bonussen (geen tickets, geen langste route). Ik maakte onbewust de fout in mijn eerste spelletje om een groot netwerk te maken, waardoor ik een boel overbodige lijntjes had die me veel gekost hadden en nauwelijks iets opleverden. Ik ben er tot nog toe niet uit hoe ik hem wel vlot moet spelen (of ik denk teveel na natuurlijk).

Verder stoort het me dat je de ontwikkeling "routes van 3" niet per se moet hebben om de ontwikkeling "routes 4-5-6" te spelen. Ik vind dat niet logisch, maar goed, dat is maar een spelmatigheid.

Het enige dat ik nu al kan zeggen is dat UK absoluut geen TTR voor beginners is. Als ik bedenk dat Nordic Countries met tunnels en ferries, locs 3 tegen 1 kan vervangen, de lijn naar Moermansk 4 tegen 1 kan vervangen... dan haakten sommigen al af. Met die ontwikkelingen in UK zie je door al helemaal door de bomen het bos niet meer.


Omhoog
     
 
 Berichttitel: Re: Ticket to ride UK
BerichtGeplaatst: wo 28 okt 2015, 13:55 
Condottiërre

Berichten: 908
Bijkomende vraag: Zouden de maps te spelen zijn zonder de speciale regels, dus puur zoals het basisspel TTR? Ik heb spelers in de groep die het graag spelen zonder al die tralala erbij. En variatie in mappen is dan altijd leuk.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Ticket to ride UK
BerichtGeplaatst: wo 28 okt 2015, 15:04 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
Ik heb de UK map gespeeld en ik vond hem tegen vallen.
Ik trok bijna geen locomotief kaarten en andere spelers wel. Dan is het dus ook heel moeilijk om aan je technologieën te komen en zit je beetje voor de kat zijn viool er bij :( Want je kan weinig / niets.
Ik wil hem best nog een keer spelen om te kijken hoe het dan uitpakt. Maar ik had niet zo iets van die mag direct in de kast belanden.

_________________
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Ticket to ride UK
BerichtGeplaatst: do 29 okt 2015, 10:35 
5. Villages of Valeria (2017)
Avatar gebruiker

Berichten: 225
Woonplaats: Assen
eateasse schreef:
Bijkomende vraag: Zouden de maps te spelen zijn zonder de speciale regels, dus puur zoals het basisspel TTR? Ik heb spelers in de groep die het graag spelen zonder al die tralala erbij. En variatie in mappen is dan altijd leuk.

Ja hoor waarom niet.. :)
aicirtap schreef:
Ik heb de UK map gespeeld en ik vond hem tegen vallen.
Ik trok bijna geen locomotief kaarten en andere spelers wel. Dan is het dus ook heel moeilijk om aan je technologieën te komen en zit je beetje voor de kat zijn viool er bij :( Want je kan weinig / niets.
Ik wil hem best nog een keer spelen om te kijken hoe het dan uitpakt. Maar ik had niet zo iets van die mag direct in de kast belanden.
Je kunt ook 4 willekeurige kaarten gebruiken als locomotief volgens mij. Dus wat dat betreft hoef je niet perse in de knoei te komen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Ticket to ride UK
BerichtGeplaatst: do 29 okt 2015, 12:07 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
Ja je kan ook 4 willekeurige kaarten nemen maar dat kost je wel 2 beurten. Om dus als het ware aan 1 locomotief te komen. En je hebt vaak meerdere locomotieven nodig.

_________________
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Ticket to ride UK
BerichtGeplaatst: do 29 okt 2015, 14:26 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
aicirtap schreef:
Ja je kan ook 4 willekeurige kaarten nemen maar dat kost je wel 2 beurten. Om dus als het ware aan 1 locomotief te komen. En je hebt vaak meerdere locomotieven nodig.


Het is niet als doel lijkt mij, maar als middel; kaarten die je ooit blind heb gepakt of kaarten die je dacht te gaan gebruiken maar achteraf toch niet hebt gebruikt na het wijzigen van je plan, kun je zo slim inzetten. Min of meer hetzelfde systeem als met Nordic Countries; daar kun je drie willekeurige kaarten inzetten voor een joker en dat wordt bij ons best vaak gebruikt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Ticket to ride UK
BerichtGeplaatst: vr 30 okt 2015, 15:12 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2754
Woonplaats: Utrecht
Je hebt hier een doel om loks direct te pakken. Want een gepakte Loko kost 1 beurt 4 willekeurige wisselen voor een Loko kost twee beurten.

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
11 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Ticket to ride UK  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Tags

Ticket to Ride: United Kingdom & Pennsylvania



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®