Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Op zoek naar spelers? Zie aparte rubriek onder spelers gezocht.



4 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 19 feb 2010, 12:40 
PIONier

Berichten: 2
Hoi,
Ik heb een tijdje terug Age of Napoleon gekocht.
Aangezien hier alleen de engelse regels bijzaten heb ik deze proberen te vertalen. Uit een paar dingen (die vrij belangrijk zijn voor het spel) kom ik niet helemaal uit. Speelt iemand meer dit spel en heeft hij Nederlandse regels, of kan hij mij dit een keer uitleggen via pbs??


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 21 feb 2010, 23:43 
Matroos

Berichten: 45
Woonplaats: Edam
Nederlandse regels zijn er niet voor zover ik weet. Vragen kan je altijd, dus steek maar van wal!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 01 apr 2010, 13:04 
PIONier

Berichten: 2
Ik heb een paar vraagjes.
Bij de Reinforcement Chart staat Austria en Ref. Austria en ook Preussen en Ref Preussen. Wat is hiervan het verschil. Heeft volgens mij iets met Tirol enzo te maken maar ik snap dat niet helemaal.
En ik weet ook niet waar de teksten rechtsboven op de legers voor staan. Zoals Radetzky, Bayern en Invasion.
Ik hoop dat je mij hierbij kunt helpen


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 02 apr 2010, 00:09 
Matroos

Berichten: 45
Woonplaats: Edam
Hallo Ghost,

Geen probleem! Allereerst wil ik je wijzen op het volgende: er zijn 2 regelversies van Age of Napoleon: versie 1 en versie 2. Als het goed is is het op de doos of in het regelboek te zien welke versie je hebt. Ik ga er vanuit dat je versie 1 hebt. Op www.boardgamegeek.com zijn de zg "living rules versie 1.25" te downloaden. De regels zijn in feite hetzelfde als in je regelboek in de doos; de ontwerper heeft echter daar nog wat zaken verduidelijkt (en wat foutjes eruitgehaald). De links:

Regelboek: http://www.boardgamegeek.com/filepage/1 ... es1-25-doc

Scenario's: http://www.boardgamegeek.com/filepage/1 ... os1-25-doc

Een handige samenvatting: http://www.boardgamegeek.com/filepage/1 ... ummary-doc

Ik zou zeggen: Download & print!


Waarschijnlijk vind je dan ook de antwoorden op je vragen. Ik zal je toch even de antwoorden geven natuurlijk!

1. Austria & Ref. Austria en Preussen & Ref. Preussen: Ref. staat voor Reformed
Austria : als de Coalition speler tijdens de Reinforcements Phase de Radetzky kaart speelt, dan veranderd de status van Austria in Reformed Austria: Er komen extra Austrian Corps beschikbaar en er kunnen meer korpsen gemobiliseerd worden (zie de Reinforcement Chart)
Dan komen we ook bij een antwoord op je andere vraag: alle Oostenrijkse korps counters waar "Radetzky" rechtsboven staat worden meteen toegevoegd aan de Coalition Reserve. Deze korpsen zijn dus dan (en niet eerder) beschikbaar om gemobiliseerd te worden.
Als "Reminder" wordt de Radetzky counter rechtsonder op het bord geplaatst

Prussia: is in feite dezelfde situatie, alleen moet hier de "Stein" kaart door de Coalition Speler gespeeld worden. Als deze kaart tijdens de Reinforcements Phase gespeeld wordt, veranderd de status van Prussia naar Ref. Prussia.
Ook hier komen extra korpsen beschikbaar en mogen meer Pruisische korpsen gemobilseerd worden tijdens de Reinforcement Phase (zie dus de Reinforcement chart).
Er worden Pruisische korps counters waar "Stein" rechtsboven staat toegevoegd aan de Coalition reserve.
Ook hier wordt als reminder dat Prussia nu ref. Prussia is de Stein counter rechtsonder op het bord geplaatst.

Dit zijn dus 2 goede kaarten voor de coalitie.

Invasion: dit is te vinden op de Russische korpsen: als Rusland wordt binnengevallen door een vijandelijk leger, komen deze korpsen beschikbaar: voeg ze toe aan de Coalition reserve. Tijdens de Reinforcement phase mogen ze op het bord geplaatst worden.

Bayern, Holland, Westfalen (en andere landen namen): Dit zijn korpsen die afkomstig zijn uit "minor countries". Deze mogen tijdens de reinforcement phase in de desbetreffende minor countrie geplaatst worden als dit land onder controle staat van de Fransen of de Coalitie.
Een voorbeeld is hierbij het beste:
Holland is een mooi voorbeeld: als Holland onder Franse controle valt, dan mag de Franse speler "Louis" tijdens de Reinforcement Phase in Holland plaatsen. Als Holland onder coalition controle is, dan mag de coalition speler "Orange" in Holland plaatsen (en als Louis al op het bord staat moet deze verwijderd worden en vice versa).


Zo, dit was het. Ik hoop je een beetje op weg geholpen te hebben. Als er nog vragen zijn, dan hoor ik het wel!


Gegroet!

cheezer


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
4 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Wargames  
 Feed - Onderwerp - Nederlandse regels Age of Napoleon  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Napoleon Bonaparte, Phalanx Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®