Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




9 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 08 jul 2015, 09:49 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1350
Woonplaats: Doetinchem
https://boardgamegeek.com/geeklist/1928 ... rs-secrets
Als ik dit goed begrijp wordt het een spel dat op 504 verschillende manieren kan worden gespeeld.
En 504 begint weer met een "F" (in het Duits en Engels dan).

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 08 jul 2015, 10:42 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Ik heb deze ook al bekeken de afgelopen tijd en ben er toch wat sceptisch over. 9 modules die je naar eigen goeddunken kunt gebruiken en mengen naar hartelust :?:
Ik vraag me af wat voor een regelboek daar bij gaat zitten. Komt daar nog bij dat het van Friedemann Friese is en dat is al niet bepaald mijn favoriet auteur

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 jul 2015, 11:47 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Het spelregelboek schijnt een soort ringband te worden met pagina's die in drieën gedeeld zijn. Dus elk deel kun je op de juiste pagina leggen en dan heb je alle regels die je nodig hebt.

Ik vind het een gaaf idee, het is wel weer een manier om de grenzen van spelontwerp te verleggen. Of dat ook een goed spel oplevert (of misschien moet ik zeggen: of dat 504 goede spellen oplevert), is dan weer de vraag. Dat zullen we uit moeten proberen...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 08 jul 2015, 15:11 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 657
Woonplaats: Joure
Zijn stand is vaste prik voor mij op Spiel :D Ben zeer benieuwd naar 504.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 09 jul 2015, 20:43 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
De spellen die ik van hem gespeeld heb bevallen goed, en ik kijk dan ook uit naar het uitproberen van dit spel. En je hebt 504 kansen dat er een goed spel bij zit! :lol:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 02 nov 2015, 18:33 
Party Animal
Avatar gebruiker

Berichten: 436
Woonplaats: Leuven (BE)
Ik vraag mij af of iemand deze al heeft (ongetwijfeld) of gespeeld en wat de bevindingen zijn?
Het lijkt zo hoogst interessant kwestie her speelbaarheid en inhoud maar of het echt werkt daar heb ik wat twijfels om.

_________________
http://www.depittigepion.be/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 02 nov 2015, 23:56 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
kimm schreef:
Ik vraag mij af of iemand deze al heeft (ongetwijfeld) of gespeeld en wat de bevindingen zijn?
Het lijkt zo hoogst interessant kwestie her speelbaarheid en inhoud maar of het echt werkt daar heb ik wat twijfels om.

Op Spellenspektakel kan je hem testen bij roll the dice dacht ik.
Ik ben hier zelf ook wel benieuwd naar

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 03 nov 2015, 09:14 
Party Animal
Avatar gebruiker

Berichten: 436
Woonplaats: Leuven (BE)
dirk schreef:
kimm schreef:
Ik vraag mij af of iemand deze al heeft (ongetwijfeld) of gespeeld en wat de bevindingen zijn?
Het lijkt zo hoogst interessant kwestie her speelbaarheid en inhoud maar of het echt werkt daar heb ik wat twijfels om.

Op Spellenspektakel kan je hem testen bij roll the dice dacht ik.
Ik ben hier zelf ook wel benieuwd naar


Die ga ik dit weekend zeker proberen te testen als ik mijn kroost weg krijg bij die Minions. :)
Maar ik was ook benieuwd naar anderen hun ontdekking en bevindingen hierover.

_________________
http://www.depittigepion.be/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 05 nov 2015, 15:31 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 123
Tot nu toe pas 1 potje gespeeld (wereld 452 - Militante verkenners met haast of iets dergelijks).

Was van te voren even uitzoeken welke spelonderdelen we nodig hadden en welke regels (sommige regels gelden weer niet wanneer er een tegenstrijdige regel in een andere module staat). Toen dat helemaal helder was ging het vrij vlot. Op zich zijn de regels die we gebruikten vrij logisch voor de "type" spel dat we speelden.

Het was een soort Civ-kloon zonder tech en buildings. Het race element was meer een flavour en maakt het spel niet echt anders, maar helpt je bonuspuntjes op een andere manier te vergaren.

Edit: Ow vergeten mijn mening te geven :?
Was een leuk potje. Je hebt wel veel ruimte nodig, daar hadden we wat meer rekening mee moeten houden. Denk dat we deze wereld nog wel een keer gaan spelen, maar we zijn ook heel nieuwsgierig naar de andere werelden. Er zijn natuurlijk modules die je leuker zult vinden dan anderen. Zo kan een wereld met je favo modules wellicht 5 sterren krijgen en de slechtste 1 ster.

Voor nu: 504 - wereld 452 :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
9 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Nieuw project van Friedemann Friese  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Tags

504, Friedemann Friese



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®