Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





11 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Terra mystica
BerichtGeplaatst: zo 06 dec 2015, 11:08 
Grote Dienaar

Berichten: 116
Woonplaats: Heerlen-Welten
Vandaag willen we voor de eerste keer Terra Mystica gaan spelen om eens te proberen. We zijn vandaag met twee spelers. Is dit leuk voor twee of toch beter met meer.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Terra mystica
BerichtGeplaatst: zo 06 dec 2015, 11:35 
Grote Dienaar

Berichten: 140
Met elk spelersaantal gewéldig. Met 2 is het voordeel dat je snel weer aan de beurt bent en iets beter kan plannen.
T is mijn favoriete bordspel, elke keer weer spannend. Veel plezier!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Terra mystica
BerichtGeplaatst: zo 06 dec 2015, 12:38 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 688
Woonplaats: Gent
Terra Mystica speelt het best met 4 spelers doordat iedereen dichter op elkaar zit en er meer rekening gehouden moet worden met de andere spelers. Met 3 of 5 spelers lukt dit ook bijna even goed. Je kan het zeker met 2 spelen, maar ik zou altijd opteren voor meer. Toch veel plezier gewenst!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Terra mystica
BerichtGeplaatst: zo 06 dec 2015, 15:02 
War/Eurogamer

Berichten: 609
Woonplaats: Tegelen
In principe idd beter met meer spelers, maar met 2 heb ik het zelf ook een paar keer
gedaan en het blijft evengoed een heerlijk spel en spannend tot het eind


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Terra mystica
BerichtGeplaatst: zo 06 dec 2015, 15:36 
4. Die Burgen von Burgund (2011)
Avatar gebruiker

Berichten: 231
Woonplaats: Provincie Antwerpen
Met twee spelers is het een totaal ander spel. Ieder speelt, soms zelfs letterlijk, op zijn of haar eilandje.
Topspel, maar als het even geleden is, duurt het wel weer enkele potjes vooraleer je de eigenschappen van bepaalde rassen weer in de vingers hebt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Terra mystica
BerichtGeplaatst: zo 06 dec 2015, 16:23 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
Misschien dat ie met 2 wel leuk is.... want met 5 is hij zeker niet leuk....
(even voor het tegengeluid)

Evengoed veel spelplezier!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Terra mystica
BerichtGeplaatst: zo 06 dec 2015, 19:13 
Grote Dienaar

Berichten: 116
Woonplaats: Heerlen-Welten
Gespeeld. Leuk maar veel spelregels. Gaande weg kwamen we achter dingen die we toch fout gedaan hadden of vergeten waren. Moeten het echt wat vaker spelen om het onder de knie te krijgen maar de eerste indruk is zeker leuk.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Terra mystica
BerichtGeplaatst: ma 07 dec 2015, 00:30 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
Herkenbaar dat het wel veel regels zijn, ik had het een maand geleden gespeeld en toch heb ik beiden medespelers nodig gehad die toen meespeelde om het totaal aan regels weer samen te krijgen. Had eigenlijk de regels opnieuw moeten lezen maar kwam er pas achter tijdens het willen uitleggen aan een nieuwe spelers.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Terra mystica
BerichtGeplaatst: ma 07 dec 2015, 13:18 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
missiloon schreef:
Herkenbaar dat het wel veel regels zijn, ik had het een maand geleden gespeeld en toch heb ik beiden medespelers nodig gehad die toen meespeelde om het totaal aan regels weer samen te krijgen. Had eigenlijk de regels opnieuw moeten lezen maar kwam er pas achter tijdens het willen uitleggen aan een nieuwe spelers.

Dat was voor mij de reden dat deze de deur is uitgevlogen. Dit is een spel dat je zeer regelmatig moet spelen en liefst nog met steeds dezelfde groep. Daar dit bij mij bijna onmogelijk is en deze pas om de zoveel maanden een keer op tafel kwam moest ik telkens weer al die kleine regeltjes opzoeken en doornemen, vreselijk !!!

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Terra mystica
BerichtGeplaatst: ma 07 dec 2015, 14:29 
1. Great Western Trail (2016)
Avatar gebruiker

Berichten: 96
Woonplaats: Enschede
Sheila75 schreef:
Vandaag willen we voor de eerste keer Terra Mystica gaan spelen om eens te proberen. We zijn vandaag met twee spelers. Is dit leuk voor twee of toch beter met meer.


Ik heb het altijd met 4 mensen gespeeld (wel afwisselende samenstellingen) - en volgens mij is dat de sweetspot qua aantal spelers, dus ik kan moeilijk inschatten hoe het speelt met een ander aantal spelers, maar ik heb altijd al ingeschat dat één van de nadelen van het spel is dat het spel niet goed schaalt met het aantal spelers. Als ze nou à la Small world verschillende kaarten zouden hebben tbv het aantal spelers zou dat zeg maar kunnen wegvallen.

Dit ogenschijnlijke schaal-vs-aantal-spelers-probleem proberen ze af te dwingen door de handelshuizen goedkoper te maken als je buren hebt. Dus ene kant wil je 'lebensraum' andere kant als de rest wel buren heeft en jij niet, dan heb je een handicap in de meerkosten. Echter met 2 gaat deze 'afdwinging' niet op. Wel of geen buren is net zo voor-/nadelig als voor je tegenspeler, dus er staat niets in de weg om eigen 'eilandjes' te maken. Maar misschien zie ik iets over het hoofd en misschien werkt het wel voor jullie 2. Daarnaast is dit jullie eerste potje Terra Mystica, dus zie het als een leerpotje om de vele regels onder de knie te krijgen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Terra mystica
BerichtGeplaatst: ma 07 dec 2015, 21:56 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
dirk schreef:
Dat was voor mij de reden dat deze de deur is uitgevlogen. Dit is een spel dat je zeer regelmatig moet spelen en liefst nog met steeds dezelfde groep. Daar dit bij mij bijna onmogelijk is en deze pas om de zoveel maanden een keer op tafel kwam moest ik telkens weer al die kleine regeltjes opzoeken en doornemen, vreselijk !!!

+1

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
11 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Terra mystica  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 17 gasten


Tags

Terra Mystica, White Goblin Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®