Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




35 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Terra Mystica?
BerichtGeplaatst: vr 06 mei 2016, 13:17 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
mazinho schreef:
Nu ik 475 spellen heb, heb ik dat gevoel regelmatig omdat ik steeds meer spellen voor het eerst, eenmalig, of heel zelden met lange tussenpozen speel. Het doet niets af aan de schoonheid van Terra Mystica als spel. Ik heb het met mijn spelgroep 7 keer gespeeld, we worden er steeds beter in en we vinden het GE-WEL-DIG. Het is wel zware kost of categorie 1 zoals wij het noemen.

Afbeelding


Ik bedoel dit niet lullig (sorry als dat zo overkomt), maar de scores die je rapporteert zijn toch wel wat laag. Zeker het overall gemiddelde van 85,7 en de beste score van 114 doen me vermoeden dat jullie misschien iets fout doen. Even checken: krijgen jullie in de 1e ronde vóórdat jullie gaan spelen ook de inkomsten van de huisjes? (naast wat op je bord staat aangegeven als starting resources)

Ik heb het spel een aantal keer aan nieuwe mensen uitgelegd en zie dat ze zulke scores wel halen in een eerste potje, maar daarna toch redelijk snel (vanaf 2e of 3e potje) consequent 100+ (en snel daarna 110+ enz.) gaan scoren.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Terra Mystica?
BerichtGeplaatst: vr 06 mei 2016, 13:26 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2217
Woonplaats: Den Haag
Robertopellizini schreef:
Even checken: krijgen jullie in de 1e ronde vóórdat jullie gaan spelen ook de inkomsten van de huisjes? (naast wat op je bord staat aangegeven als starting resources)


Goeie vraag; weet ik eigenlijk niet. Volgens mij vergeten we dit. Best knap dat we deze scores halen dan met een ronde minder inkomsten ;)

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Terra Mystica?
BerichtGeplaatst: vr 06 mei 2016, 13:38 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
mazinho schreef:
Robertopellizini schreef:
Even checken: krijgen jullie in de 1e ronde vóórdat jullie gaan spelen ook de inkomsten van de huisjes? (naast wat op je bord staat aangegeven als starting resources)


Goeie vraag; weet ik eigenlijk niet. Volgens mij vergeten we dit. Best knap dat we deze scores halen dan met een ronde minder inkomsten ;)


Het zijn enkel blokjes (en misschien inkomsten van de ronde-tegels)? die je de eerste ronde mist, maar die zorgen er uiteraard wel voor dat je de 1e ronde weinig kunt doen, waardoor je de tweede ronde iets minder inkomsten krijgt, enz. enz. Dat zorgt voor een domino-effect waardoor je toch flink wat punten misloopt.

Mocht je het interessant vinden (heel veel vinden dat niet). Je kunt ook online terra mystica spelen. Op 2 manieren zelfs: 1) tegen een (relatief zwakke) AI: http://lodev.org/tmai/ en 2) tegen andere spelers (turn-based, waarbij je bijv. 1 zetje doet per dag) : http://terra.snellman.net/
Is even een instap, omdat je door wat code-taal heen moet, maar uiteindelijk is de interface redelijk eenvoudig.

Daar kun je ook checken of je alles tot nu toe goed hebt gespeeld, omdat daar alle regels zijn geïmplementeerd.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Terra Mystica?
BerichtGeplaatst: vr 06 mei 2016, 13:59 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2217
Woonplaats: Den Haag
Cool!

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Terra Mystica?
BerichtGeplaatst: zo 08 mei 2016, 19:13 
Garnaal

Berichten: 369
Woonplaats: Duffel (België )
mazinho schreef:
Robertopellizini schreef:
Even checken: krijgen jullie in de 1e ronde vóórdat jullie gaan spelen ook de inkomsten van de huisjes? (naast wat op je bord staat aangegeven als starting resources)


Goeie vraag; weet ik eigenlijk niet. Volgens mij vergeten we dit. Best knap dat we deze scores halen dan met een ronde minder inkomsten ;)

Ja zeker.
Een open hand zijn inkomsten in het beging van de ronde.
Je mag dus 2 huisjes plaatsen en omdat het beging van de ronde is krijg je ook de inkomsten.

De eerste ronde inkomsten: Diegen die rechts in de bovenhoek staan, van de huisjes net geplaatst op het speelveld en van de extra tegel die iedereen mag kiezen in het beging van een ronde.
Ook weer op voorwaarde dat er een krijgend handje staat op afgebeeld.

Inkomsten de tweede ronde en verder.
Alle handjes vrijgespeeld op het persoonlijk bord en de eventuele favorieten tegels.
Daarna nog de opnieuw gekozen extra tegel en de inkomsten afkomstig van de eide ronde condities.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
35 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Terra Mystica?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags

Terra Mystica, White Goblin Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®