Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





52 berichten | Pagina 4 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 26 aug 2015, 10:12 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
Dharquen schreef:
Hoi Risjard,

In antwoord op jouw vraag over de "Firestorm" van Legende 4:
Deze gaat af als 1 v.d helden de eerste Gem oppakt & brengt 3 Firestorms in het spel.
- Je kunt een schild gebruiken om je tegen de Firestorm te beschermen.
- De Firestorms activeren aan het begin van elke dag en als een Held een Gem oppakt.

En als ik jouw verhaal lees, denk ik dat je de "Alarm!" kaart bedoeld, dus ik zal deze ook even toelichten:
- Het alarm gaat af als een held op een vakje met monster terecht komt of als een archer een afstandsaanval doet & het monster niet in de eerste ronde v/h gevecht meteen dood.
- Dan draai je de "Alarm!" kaart open, voert deze uit & verder heb je de kaart niet meer nodig. Dus het Alarm! gaat maar 1x af in de legende.

Ik hoop dat dit een beetje helpt & veel speelplezier.

@Ozymandias:
Legende 5 is ook verreweg de moeilijkste. Het is te doen, maar er mag weinig tot niets mis gaan. Die legende is echt HARD CORE!


Dank u Bastiaan ... dat geeft me nu echt eens goede moed om daar volgende keer terug aan te beginnen sé :-(. We hadden inderdaad ook al door dat quasi niets mag misgaan, zelfs de beginopstelling en met welke personage (in welke volgorde kan ook al van belang zijn). Dat vind ik er wel spijtig aan, dan heeft het dikwijls niets meer te maken met het samenwerken alleen maar ook met een flinke dosis geluk dat je moet hebben bij DIE juiste setting.
Oké de geluksfactor is er sowieso door het gooien met die dobbelstenen, ik weet het.

_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 aug 2015, 14:25 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3724
Woonplaats: Amersfoort
Dat is inderdaad de valkuil van de Legenden van Andor in dat scenario.

_________________
Bezoek ook mijn Website


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 05 apr 2016, 23:17 
Joker

Berichten: 5
Hi,

Vanavond weer heel fanatiek de legenden van Andor gespeeld.
We liepen tegen 2 dingen aan waar we niet zeker van zijn in legende 2.
De skral op de toren heeft 40 krachtpunten (we spelen met z'n vieren), mag hij naast deze krachtpunten ook nog dobbelen?
En als je een gezamenlijk gevecht aan gaat; Als wij verliezen met een verschil van 4 punten met bv de straal, verliest dan iedereen 4 wilskrachtpunten of verdeel je deze 4 punten en verliest ieder dus maar 1 wilskracht punt. (eigenlijk net zoals je ook de beloning verdeeld)

Alvast bedankt voor de hulp!

ps het is een super gaaf spel, we gaan er helemaal in op met flinke discussies over de tactiek maar het is wel pittig om te winnen! (dat belooft nog wat voor de volgende legenden.....)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 05 apr 2016, 23:23 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
ibientje schreef:
Hi,

Vanavond weer heel fanatiek de legenden van Andor gespeeld.
We liepen tegen 2 dingen aan waar we niet zeker van zijn in legende 2.
De skral op de toren heeft 40 krachtpunten (we spelen met z'n vieren), mag hij naast deze krachtpunten ook nog dobbelen?
En als je een gezamenlijk gevecht aan gaat; verliest dan iedereen bij een verschil van bv 4, 4 wilskrachtpunten of verdeel je deze 4 punten en verliest ieder dus maar 1 wilskracht punt.

Alvast bedankt voor de hulp!

ps het is een super gaaf spel, we gaan er helemaal in op met flinke discussies over de tactiek maar het is wel pittig om te winnen! (dat belooft nog wat voor de volgende legenden.....)


1. De Skral op de toren werkt verder als een normale Skral; hij mag dus dobbelen en heeft de op het spelbord aangegeven hoeveelheid wilskracht.
2. In een gezamenlijk gevecht heb je als voordeel dat je meer schade aan kunt richten. Daarentegen kost het ook iedereen de wilskracht bij het verliezen; dus in jullie situatie levert iedereen 4 wilskracht in.

Legende 2 is idd een pittige. Ik heb hem onlangs voor de 4de keer geprobeerd (nadat we er in de 3de poging op enkele stappen na waren) en nu glansrijk gewonnen :)! Het dobbelen liep iets beter, maar anders hadden we ook nog wel gewonnen want er zijn zeker tactieken die handig zijn om te gebruiken en na enkele keren een scenario spelen, kom je er steeds beter achter hoe de uitdaging aan te pakken. Ik zal er verder niets over verklappen (leuker om zelf achter te komen lijkt me), alvast succes met de volgende poging!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 13 mei 2016, 08:44 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
ibientje schreef:
Hi,

Vanavond weer heel fanatiek de legenden van Andor gespeeld.
We liepen tegen 2 dingen aan waar we niet zeker van zijn in legende 2.
De skral op de toren heeft 40 krachtpunten (we spelen met z'n vieren), mag hij naast deze krachtpunten ook nog dobbelen?
En als je een gezamenlijk gevecht aan gaat; Als wij verliezen met een verschil van 4 punten met bv de straal, verliest dan iedereen 4 wilskrachtpunten of verdeel je deze 4 punten en verliest ieder dus maar 1 wilskracht punt. (eigenlijk net zoals je ook de beloning verdeeld)

Alvast bedankt voor de hulp!

ps het is een super gaaf spel, we gaan er helemaal in op met flinke discussies over de tactiek maar het is wel pittig om te winnen! (dat belooft nog wat voor de volgende legenden.....)


Wacht maar tot je bij legende 5 komt ... dat is pas miserie troef :-( ... wij hebben deze nog steeds niet uitgespeeld. Grrrrrr

_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 23 sep 2018, 17:08 
Meeple

Berichten: 16
Ik ben een late starter, pas onlangs Andor ontdekt. Ik speel het spel met 2 helden. Na de eenvoudige eerste legende de tweede gespeeld en flink verloren. Maar vanmorgen Legende 2 met overtuiging gewonnen. Het bord was zo leeg van monsters dat ik er trots een foto van heb gemaakt :D Aan het eind vroeg ik me wel of ik bij elke kill de verteller een vakje verder heb gezet :?
Het is wel zaak om goed te weten wat alle voorwerpen doen en wat het voordeel van elke held is. De eerste keer speelde ik met de dwerg en de boogschutter, de tweede keer met de krijger en de tovenaar. En z.s.m. een boog gekocht voor de krijger en de kijker voor de tovenaar.
Na wat twijfels over de regels bieden de spelregels voor mij bijna altijd antwoord. Toch nog één vraag voor de zekerheid. Tijdens een gevecht kan de tovenaar zijn kracht toch gebruiken om ook een willekeurige dobbelsteen van een meevechtende held naar de andere zijde te draaien?

Op naar Legende 3 en mijn speurtocht naar de Reis naar het Noorden
Bijlage:
De bijlage Andor winst.jpg is niet langer beschikbaar.


Laatst bijgewerkt door Joslyn op wo 26 sep 2018, 00:33, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 23 sep 2018, 19:29 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
Joslyn schreef:
Toch nog één vraag voor de zekerheid. Tijdens een gevecht kan de tovenaar zijn kracht toch gebruiken om ook een willekeurige dobbelsteen van een meevechtende held naar de andere zijde te draaien?


Als de andere held het gevecht initieert en de tovenaar vecht mee, heeft de tovenaar de keuze om direct na worp van die held een dobbelsteen naar de andere zijde te draaien. Als de tovenaar er voor kiest om op dat moment geen gebruik te maken van zijn speciale eigenschap, dan mag hij na zijn eigen worp zijn eigen dobbelsteen naar de andere zijde draaien. Met andere woorden, hij moet direct na de worp beslissen of hij zijn eigenschap gebruikt en mag niet aan het eind van alle worpen beslissen welke dobbelsteen van welke andere aan-het-gevecht-deelnemende held hij naar de andere zijde draait.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
52 berichten | Pagina 4 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Videoreviews en speluitleg  
 Feed - Onderwerp - Nox' Spellenzolder - De Legenden van Andor  

Gebruikers die deze topic waarderen

BaSL, Dharquen, ikwileenspel.be

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Tags

999 Games, De Legenden van Andor



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®