Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





68 berichten | Pagina 4 van 5 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 03 mei 2016, 13:01 
9. Carcassonne (2000)

Berichten: 210
Woonplaats: Friesland
Concordia inmiddels 1x gespeeld.
Na de puntentelling is het belang van de kaarten ineens bij beiden helder. Dus vermoed dat het 2e potje anders gaat worden dan het eerste.
Maar wel een ontzettend leuk spel zo de eerste keer.

Afgelopen vrijdag bij de spellenvereniging hebben we splendor en ticket to ride Europe gespeeld.
Beiden ook erg leuk. Vooral splendor sloeg aan bij mijn man en heeft potje zelfs gewonnen.
Ik was met beide laatste :o :cry:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 03 mei 2016, 13:19 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2220
Woonplaats: Den Haag
Blij dat alle titels uit de aanbeveling goed aanslaan!

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 04 mei 2016, 20:32 
Joker

Berichten: 6
Wel eens gekeken naar het spel noordenwind?

Is van de maker van catan, is zeer toegankelijk,
goed te spelen met 2 spelers.
Ziet er leuk uit.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 09 mei 2016, 14:39 
PIONier

Berichten: 3
Woonplaats: Rotterdam
Wij hebben thuis zelf Agricola. We spelen dit spel meestal met zijn tweetjes maar na een potje verdwijnt hij meestal wel weer even in de kast. We moeten er echt zin in hebben om een potje te spelen. Zag in deze post ook Splendor voorbij komen. Erg leuk om snel en tussendoor te spelen. Deze komt vaak bij ons op tafel.

De andere spellen ken ik niet maar Friesche Velden spreekt me wel aan. Speelt Friesche Velden veel anders dan Agricola en zou je deze aanschaffen terwijl je ook Agricola in huis heb staan?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 09 mei 2016, 23:30 
Bye bye man
Avatar gebruiker

Berichten: 364
Woonplaats: Harderwijk
lecocqdupuis89 schreef:
Wij hebben thuis zelf Agricola. We spelen dit spel meestal met zijn tweetjes maar na een potje verdwijnt hij meestal wel weer even in de kast. We moeten er echt zin in hebben om een potje te spelen. Zag in deze post ook Splendor voorbij komen. Erg leuk om snel en tussendoor te spelen. Deze komt vaak bij ons op tafel.

De andere spellen ken ik niet maar Friesche Velden spreekt me wel aan. Speelt Friesche Velden veel anders dan Agricola en zou je deze aanschaffen terwijl je ook Agricola in huis heb staan?


Zeer zeker aan te raden! De Friesche Velden speelt zeker anders dan Agricola. Mind schaarste, minder voedsel dat je na iedere ronden moet betalen. Je kunt dus grootser bouwen. Waar Agricola echt om een klein, lief boerderijtje draait, gaat het bij de Friesche Velden om het uitbreiden van je boerderij in betere tijden. Handelen, kopen en op veel interessante manieren je punten bij elkaar zien te krijgen.
Ik ben echt groot fan van de Friesche Velden. Het spelmateriaal oogt echt schitterend. Zeer goede kwaliteit. Het spel is ook echt voor twee spelers gemaakt, wat het voor ons zeer interessant maakt.
Wij spelen graag Agricola, maar de Friesche Velden vinden we ook ontzettend leuk!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 10 mei 2016, 00:19 
PIONier

Berichten: 3
Woonplaats: Rotterdam
Gemaskerde Muchacho schreef:
lecocqdupuis89 schreef:
Wij hebben thuis zelf Agricola. We spelen dit spel meestal met zijn tweetjes maar na een potje verdwijnt hij meestal wel weer even in de kast. We moeten er echt zin in hebben om een potje te spelen. Zag in deze post ook Splendor voorbij komen. Erg leuk om snel en tussendoor te spelen. Deze komt vaak bij ons op tafel.

De andere spellen ken ik niet maar Friesche Velden spreekt me wel aan. Speelt Friesche Velden veel anders dan Agricola en zou je deze aanschaffen terwijl je ook Agricola in huis heb staan?


Zeer zeker aan te raden! De Friesche Velden speelt zeker anders dan Agricola. Mind schaarste, minder voedsel dat je na iedere ronden moet betalen. Je kunt dus grootser bouwen. Waar Agricola echt om een klein, lief boerderijtje draait, gaat het bij de Friesche Velden om het uitbreiden van je boerderij in betere tijden. Handelen, kopen en op veel interessante manieren je punten bij elkaar zien te krijgen.
Ik ben echt groot fan van de Friesche Velden. Het spelmateriaal oogt echt schitterend. Zeer goede kwaliteit. Het spel is ook echt voor twee spelers gemaakt, wat het voor ons zeer interessant maakt.
Wij spelen graag Agricola, maar de Friesche Velden vinden we ook ontzettend leuk!


Top, thanks voor je uitleg! Toch maar eens aanschaffen dan ^^


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 19 mei 2016, 09:02 
9. Carcassonne (2000)

Berichten: 210
Woonplaats: Friesland
mazinho schreef:
(...)

Five Tribes
Misschien wel het meest toegankelijke area control spel op dit moment, ook van Days of Wonder en dus fantastisch uitgevoerd, zal veel mensen aanspreken; introduceert voor jou wellicht ook een ander nieuw spelmechanisme: bieden op de startspelerpositie. Het modulaire bord geeft je elke keer een ander spel en de speciale krachten van de Djins zijn een leuke aanvulling. Ook uniek: je bouwt hier geen bord, maar je speelt het juist leeg.

(...)

Nou ik hoop dat jij en anderen hier iets aan hebben. Nogmaals, mijn Uwe Rosenberg collectie is bijna compleet, maar op basis van wat ik lees, raad ik je Oom Uwe nog even af. Ik zou het heel leuk vinden te horen wat je volgende aankoop is en wat je ervan vindt!


Inmiddels five tribes gespeeld en wat een super spel!
Staat momenteel op mijn nummer 1 en kan niet wachten om m weer te spelen.
Bedankt voor deze tip :clap:


Laatst bijgewerkt door Bart op vr 20 mei 2016, 00:11, in totaal 1 keer bewerkt.
deel geciteerde tekst weggelaten


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 19 mei 2016, 09:34 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2220
Woonplaats: Den Haag
Beate schreef:
Inmiddels five tribes gespeeld en wat een super spel!
Staat momenteel op mijn nummer 1 en kan niet wachten om m weer te spelen.
Bedankt voor deze tip :clap:


Wat leuk om te horen en wat ben ik blij dat je iets met het advies hebt kunnen doen en dat het advies bevalt (dat is natuurlijk maar afwachten).

PS: Zodra je Five Tribes onder de knie hebt, kan het leuk zijn de uitbreiding te kopen: The Artisans of Naqala. Uitbreidingen voegen niet gegarandeerd iets toe aan een spel, maar voor Five Tribes gooit het extra doosje hoge ogen. Ook leuk om te vragen als cadeau; te koop vanaf ongeveer €17.

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 19 mei 2016, 10:28 
Garnaal

Berichten: 369
Woonplaats: Duffel (België )
mazinho schreef:
Beate schreef:
Inmiddels five tribes gespeeld en wat een super spel!
Staat momenteel op mijn nummer 1 en kan niet wachten om m weer te spelen.
Bedankt voor deze tip :clap:


Wat leuk om te horen en wat ben ik blij dat je iets met het advies hebt kunnen doen en dat het advies bevalt (dat is natuurlijk maar afwachten).

PS: Zodra je Five Tribes onder de knie hebt, kan het leuk zijn de uitbreiding te kopen: The Artisans of Naqala. Uitbreidingen voegen niet gegarandeerd iets toe aan een spel, maar voor Five Tribes gooit het extra doosje hoge ogen. Ook leuk om te vragen als cadeau; te koop vanaf ongeveer €17.

Verleden weekend Five Tribes met die uitbreiding gespeeld.
Het bord wordt groter en er komen bergen bij waar je niet overheen kan tenzij je een vliegend tapijt hebt.
Het zesde volk is erg krachtig 2VP en als je de meeste hebt 3VP.
Plus de chatten zijn echt wel goed.
Het spel wordt er naar mijn inziens niet moeilijker door en je kan gemakkelijk nieuwe spelers integreren in het spel met de uitbreiding.
Het is alleen een beetje meer puzzelen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 19 mei 2016, 12:05 
7. Qwixx (2012)

Berichten: 210
Woonplaats: Friesland
kattaklop schreef:
mazinho schreef:
Beate schreef:
Inmiddels five tribes gespeeld en wat een super spel!
Staat momenteel op mijn nummer 1 en kan niet wachten om m weer te spelen.
Bedankt voor deze tip :clap:


Wat leuk om te horen en wat ben ik blij dat je iets met het advies hebt kunnen doen en dat het advies bevalt (dat is natuurlijk maar afwachten).

PS: Zodra je Five Tribes onder de knie hebt, kan het leuk zijn de uitbreiding te kopen: The Artisans of Naqala. Uitbreidingen voegen niet gegarandeerd iets toe aan een spel, maar voor Five Tribes gooit het extra doosje hoge ogen. Ook leuk om te vragen als cadeau; te koop vanaf ongeveer €17.

Verleden weekend Five Tribes met die uitbreiding gespeeld.
Het bord wordt groter en er komen bergen bij waar je niet overheen kan tenzij je een vliegend tapijt hebt.
Het zesde volk is erg krachtig 2VP en als je de meeste hebt 3VP.
Plus de chatten zijn echt wel goed.
Het spel wordt er naar mijn inziens niet moeilijker door en je kan gemakkelijk nieuwe spelers integreren in het spel met de uitbreiding.
Het is alleen een beetje meer puzzelen.


Ooooh, daar houd ik wel van :thumbup:
Damn, weer iets erbij op mijn wishlist............


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 23 mei 2016, 13:50 
7. Qwixx (2012)

Berichten: 210
Woonplaats: Friesland
Traquan schreef:
Gelukkig :P

Mooi spel, alvast sterkte met de spelregels. Zeker als je Agricola nog niet kent is het wel even ploeteren denk ik. Maar daarna is het wel een spel waarmee je alle kanten op kunt en verschillende strategieën eens uit kunt proberen.

Ook solo te spelen, misschien leuke manier om zo op een middag de spelregels te leren.


Vanochtend de spelregels doorgespit (gelukkig een beetje bekend dankzij agricola 2pers) en net mijn eerste solo potje gespeeld; 81 punten
Niet slecht al zeg ik het zelf :clip:

Leuk spel! Ben erg benieuwd wat mijn man er van vindt, maar hem kennende wordt het een succes!
Qua zwaarte vond ik 'm wel meevallen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 05 sep 2016, 07:45 
9. Carcassonne (2000)

Berichten: 210
Woonplaats: Friesland
Inmiddels zijn we oom Uwe fan!
Jeetje wat maakt die man leuk spellen!

Op vakantie hadden we poorten van Loyang mee.
En dit was gelijk favoriet bij mijn man. Vele potjes gespeeld (bijna allemaal gewonnen :lol: )
Ook agricola staat in de kast en is al gespeeld!

Leuk leuk leuk!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 05 sep 2016, 08:04 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4029
Beate schreef:
Inmiddels zijn we oom Uwe fan!
Jeetje wat maakt die man leuk spellen!

Op vakantie hadden we poorten van Loyang mee.
En dit was gelijk favoriet bij mijn man. Vele potjes gespeeld (bijna allemaal gewonnen :lol: )
Ook agricola staat in de kast en is al gespeeld!

Leuk leuk leuk!


Ga ik waarschijnlijk toch nog gelijk krijgen met mijn advies van destijds: alledrie :lol:.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 06 sep 2016, 11:08 
Joker

Berichten: 5
AGRICOLAAAA


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 06 sep 2016, 14:03 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2755
Woonplaats: Utrecht
Blauw14 schreef:
AGRICOLAAAA

Wat een heerlijke beargumenteerde mening ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
68 berichten | Pagina 4 van 5 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 3, 4, 5  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Agricola, Friesche Velden, Caverna of Ora et Labora?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags

Agricola, Caverna, Friesche Velden, Ora & Labora



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®