Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




44 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 16 jun 2016, 02:00 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Nijmegen
Mooi Geworden!!! :clap:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 11 aug 2016, 20:54 
Avatar gebruiker

Berichten: 403
Woonplaats: Kortrijk
Klaar voor druk en ontzettend trots op het resultaat.
Bijlage:
De bijlage papapaoloallespelmateriaal.jpg is niet langer beschikbaar.

Bijlage:
De bijlage papapaolofiguurtjes.jpg is niet langer beschikbaar.

Bijlage:
De bijlage papapaolospelbord.jpg is niet langer beschikbaar.

Bijlage:
De bijlage papapaolospelerbord.jpg is niet langer beschikbaar.


Dit spel op Spiel bij Quined. Allen daarheen zou ik zeggen :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 11 aug 2016, 21:08 
Avatar gebruiker

Berichten: 1391
Woonplaats: Hoogeveen
Zeker begrijpelijk, van harte en heel veel succes aanstaande Spiel!

_________________
Volg ons El Crosso a Board game Life blog ook op AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 16 nov 2016, 15:58 
Avatar gebruiker

Berichten: 403
Woonplaats: Kortrijk
Beste Spellenliefhebbers. Omdat ik graag volledig werk aflever, hieronder de afsluitende info in verband met "Het ontstaan van Papa Paolo".

Stap 10: (Voorbereiding) Spiel.

"Het spel wordt gedrukt", woorden die heel wat verlossing bieden als je lang en intensief met een project bezig bent. Vanaf dat ogenblik is er geen weg terug. Ik weet meteen ook dat ik Papa Paolo pas voor de eerste keer op Spiel 'in't echt zal zien'. Best wel een spannend momentje.
Een spel ontwerpen is één ding, het verkopen iets helemaal anders. Van verkoop heb ik helemaal geen kaas gegeten en ik ben er helemaal niet goed in. Ik laat mensen liever met rust zodat ze hun eigen ding kunnen doen. Het liefst bekijk ik alles vanop afstand.
Wel weet ik dat het uitzicht van de stand heel belangrijk is. In dit opzicht hebben de medewerkers van Quined hun uiterste best gedaan!
Bijlage:
De bijlage BSM1.jpg is niet langer beschikbaar.

Terwijl het enthousiaste team van Quined zich klaar stoomt om er in te vliegen, schuift ondergetekende netjes aan in de rij speellustigen. Niet alle auteurs geraken via de achterdeur binnen. Ik geniet wat van het uitzicht.
Bijlage:
De bijlage BSM5.jpg is niet langer beschikbaar.

Eenmaal binnen, rep ik mij naar de Quined stand. Nieuwsgierig naar Papa Paolo maar ook naar de reacties van de spelers. Die eerste reacties bepalen immers hoe ik de komende dagen Spiel zal beleven.
De reacties zijn heel positief en Papa Paolo ziet er schitterend uit, vind ik. Ik glunder, ben vrij trots op mezelf en geniet de komende twee dagen met volle teugen van Spiel. Dat ik tussendoor een nacht in de auto slaap (een gedwongen vrije keuze, zeg maar) kan het plezier niet bederven.
Het idee aan een passage bij de stand van BGTV, doet de zenuwen oplaaien. Ik doe mijn best, maar het staat vast dat ik nooit een TV-ster wordt. :(
https://boardgamegeek.com/video/117570/papa-paolo/papa-paolo-game-overview-spiel-2016-designer-fabri
Bij het afscheid kom ik te weten dat alle aanwezige Papa Paolo's verkocht zijn (inclusief 250 extra exemplaren aangevoerd op zaterdag), dat Papa Paolo net niet voldoende stemmen haalde op de Fairplay List maar wel goed scoorde (1,61)...
Een mens zou voor minder zijn portefeuille laten liggen.
De stand en ook de wedstrijd pizzadozen stapelen, lokte heel wat spelers.
Bijlage:
De bijlage BSM4.jpg is niet langer beschikbaar.

Bijlage:
De bijlage BSM2.jpg is niet langer beschikbaar.


Stap 11: Reviews, omgaan met kritiek, dienst na verkoop.

We leven in een wereld waarin elk zijn mening heeft en uit. Dat er negatieve ventilaties zijn en komen in verband met Papa Paolo is een zekerheid. Soms zijn opmerkingen terecht of aanneembaar, soms zijn ze moeilijker aan te nemen, nu en dan wordt op de man gespeeld. Ik moet daar niet flauw over doen want enkele jaren terug schreef mijn pen ook niet altijd lovende woorden. Ik merk dat ik zelf wat genuanceerder mijn mening geef sinds Warlock en dat ik voorkeur geef aan gefundamenteerde meningen ten opzichte van één enkel cijfer. Ik durf personen te contacteren om uitleg te vragen bij een cijfer. Dit doe ik alleen bij mensen van wie ik benieuwd ben naar hun ervaring (meestal mensen met een grote collectie of spelauteurs). Dit met de bedoeling om bij te leren.
Om de twee dagen zoek ik op internet naar reacties, reviews, opmerkingen... Voorlopig loopt alles prima. Ik kon al heel wat positieve reacties sprokkelen zoals bijvoorbeeld:
[list=]Tabletop:Papà Paolo is amazing! Best game out of SPIEL so far. Feel like getting a pizza now [/list]
[list=]Ludolegars: Please read my first session report about Papà Paolo : http://www.ludolegars.fr/22102016-barcelona-mondrian-papa-paolo-fuji-flush/#Papa. It was just great ![/list]
[list=]Spinli: Papa Paolo is misschien wel de verrassing van Spiel 2016[/list]

Ik ben natuurlijk ook ontzettend benieuwd naar reacties van Tom Vasel, Rahdo, Erwin Broens, as a boardgamer,...
Papa Paolo is intussen bijna uitverkocht, misschien komt er wel een extra oplage...

Ik dank u voor uw aandacht

Fabrice

Speciale dank aan het enthousiaste team van Quined
Bijlage:
De bijlage BSM3.jpg is niet langer beschikbaar.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 16 nov 2016, 17:42 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
Dank en complimenten voor deze leuke serie over het ontstaan en de rest.

Ik lees dat je nieuwsgierig bent naar mijn mening. Helaas moet ik je teleurstellen. Ik bezit het spel niet en op de beurzen was mijn timing van het standbezoek niet goed afgestemd op de beschikbaarheid van vrije plekken aan de speeltafels.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 16 nov 2016, 18:21 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2227
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
Leuk stukje en inderdaad belangrijk om feedback te kunnen relativeren :)
Ik heb zelf Papa Paolo ook, ben er alleen nog niet aan toegekomen om te spelen maar hij staat al wel op de shortlist.

_________________
Keep Exploring Games


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 16 nov 2016, 18:27 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 888
Woonplaats: Genk (B)
fabbe1 schreef:
Het idee aan een passage bij de stand van BGTV, doet de zenuwen oplaaien. Ik doe mijn best, maar het staat vast dat ik nooit een TV-ster wordt. :(
https://boardgamegeek.com/video/117570/papa-paolo/papa-paolo-game-overview-spiel-2016-designer-fabri


Dat valt allemaal wel goed mee, ik heb veel "tenenkrullendere" interviews op BGTV Essen zien passeren... :wink:

Ik beken dat Papa Paolo (incl. deze interessante forum post) onder mijn radar is gepasseerd, Vanuatu & Cosa Nostra had ik opgemerkt op Kickstarter. Hopelijk geraak ik dit weekend op Spel om een kijkje te gaan nemen bij Quined. Ik vermoed dat deze daar gedemoed wordt?

_________________
Instagram: SigiScsi Plays Games

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 16 nov 2016, 19:44 
8. 8 Masters' Revenge (2013)

Berichten: 682
Woonplaats: Meijel
Ik heb inmiddels Papa Paolo 1 x gespeeld. Het spelbord is mooi maar komt in eerste instantie druk over. Het mooie artwork (pluim 1) deed mij ook denken dat het om een familiespel ging. Ook na het lezen van de spelregels (in een zeer duidelijk regelboekje met veel en duidelijke illustraties, pluim 2) verwachtte ik niet al te veel overpeinzingen.
Totdat je, laten we zeggen op het eind van de eerste ronde, merkt dat er toch wel veel meer aan de hand is. Welk spoor ga ik als eerste ontwikkelen (en ook uitbuiten), richt ik me dan ook op die tegels met die kleur of ga ik bij het placement gedeelte toch voor het meeste geld, en pak ik de acties ipv de tegeltjes, hoe bouw ik mijn wijk op, heb ik nog wel geld om mee te bieden op een gunstige levertegel etc. Wij (met 4) kwamen al snel tot de ontdekking dat er toch wel veel meer in het spel zit!
Ondanks dat je toch voor leuke keuzes komt te staan speelt het spel vlot door, ook met 4. Ik heb iig geen downtime ervaren. Voor mij is dit een zeer aangename verrassing! (Pluim 3).

Paar kleine minpuntjes (de zeurpiet is tenslotte in het land):
- Het artwork is druk (maar eenmaal bezig is het niet meer storend)
- De daken van de huisjes op de tegels zijn niet even duidelijk, mn de gele. Maar ook dit valt eenmaal je speelt (en bij goed licht) wel mee
- Het bieden voor de levertegels was eigenlijk alleen in de laatste ronde echt spannend. We hebben al een klein huisregeltje bedacht (als je niet mee biedt of kunt bieden ben je startspeler, of is dit een regel? :) ) en de door Fabrice hier op het forum zelf geopperde toevoeging dat de spelersvolgorde afhangt van degene die kolom A heeft, dan B etc.

Al met al een leuk, goed en vlot spel. Fabrice, gefeliciteerd!

O ja, wat mijn medespelers en mezelf ook fijn vonden is de eenvoudige puntentelling aan het eind. Daar is geen scoreblokje voor nodig :D


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 16 nov 2016, 21:02 
Website beheerder

Berichten: 433
Woonplaats: Meijel
Ik ben het eens met bovenstaande opmerkingen, die we namelijk al hebben besproken na het spelen van het spel. Echter wil ik nog 1 ding toevoegen. Het spel werd door alle 4 de personen volgens een andere tactiek gespeeld. Geen enkele manier van spelen bleef ver achter met het aantal punten. Zelfs alle spelers zaten redelijk bij elkaar in de buurt kwa punten!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 17 nov 2016, 00:15 
Avatar gebruiker

Berichten: 403
Woonplaats: Kortrijk
Wat betreft de veiling kan ik er in komen dat een eerste kennismaking een wat minder agressieve biedstijl oplevert. Toch ben ik van mening dat naarmate de spelers hun wijk beter opbouwen en de leveringsmogelijkheden groter worden, de veiling ook een stuk venijniger wordt. Hoe meer spelers er in slagen hun voorbereiding zo op te bouwen dat er 5 of meer pizza's geleverd kunnen worden, hoe interessanter de veiling wordt.
In combinatie met de aangepaste spelersvolgorde (de startspeler is degene met de laagst gewaardeerde leveringstegel, gevolgd door de speler met de op één na laagst gewaardeerde leveringstegel, enz...), kan de veiling volledig anders aanvoelen.
Optimaal profiteren van de mogelijke acties en daarna toeslaan op de veiling, het voelt zo goed.
Het spelbord oogt inderdaad wat druk. Dat was de bedoeling maar ik merk dat het wat ten koste gaat van de duidelijkheid. Het is iets wat moeilijk in te schatten is als ontwerper/vormgever omdat je het spel zo vaak speelt dat deze zaken vanzelfsprekend lijken. Het is in elk geval iets waar we rekening moeten me houden mocht er nog een oplage komen. In elk geval bedankt voor de feedback.
Groet

Fabrice


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 17 nov 2016, 00:17 
Avatar gebruiker

Berichten: 403
Woonplaats: Kortrijk
Erwin schreef:
Dank en complimenten voor deze leuke serie over het ontstaan en de rest.

Ik lees dat je nieuwsgierig bent naar mijn mening. Helaas moet ik je teleurstellen. Ik bezit het spel niet en op de beurzen was mijn timing van het standbezoek niet goed afgestemd op de beschikbaarheid van vrije plekken aan de speeltafels.


Ben jij op zondag op Spel aanwezig, Erwin? Misschien kunnen we dan dat hiaat opvullen?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 17 nov 2016, 00:20 
Avatar gebruiker

Berichten: 403
Woonplaats: Kortrijk
SigiScsi schreef:
fabbe1 schreef:
Het idee aan een passage bij de stand van BGTV, doet de zenuwen oplaaien. Ik doe mijn best, maar het staat vast dat ik nooit een TV-ster wordt. :(
https://boardgamegeek.com/video/117570/papa-paolo/papa-paolo-game-overview-spiel-2016-designer-fabri


Dat valt allemaal wel goed mee, ik heb veel "tenenkrullendere" interviews op BGTV Essen zien passeren... :wink:

Ik beken dat Papa Paolo (incl. deze interessante forum post) onder mijn radar is gepasseerd, Vanuatu & Cosa Nostra had ik opgemerkt op Kickstarter. Hopelijk geraak ik dit weekend op Spel om een kijkje te gaan nemen bij Quined. Ik vermoed dat deze daar gedemoed wordt?


Goed meevallen, dat zegt mijn vrouw na middelmatige seks ook altijd :D
Soit, Papa Paolo wordt zeker op spel voorgesteld. Het moment om de radar wat bij te stellen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 17 nov 2016, 08:33 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
fabbe1 schreef:
Ben jij op zondag op Spel aanwezig, Erwin? Misschien kunnen we dan dat hiaat opvullen?


Helaas niet, dan heb ik speelse plannen in Meppel.
Ik kom het spel in de loop van de komende maanden vast wel een keer tegen op een speeltafel.
Veel plezier in Antwerpen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 21 nov 2016, 01:32 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 189
Woonplaats: Tilburg
Heb het vandaag kunnen spelen op Spel in antwerpen, De artwork trok vooral de aandacht van mn vriendin waarop we besloten om een potje te wagen.
Na een kort en duidelijk uitleg zijn we begonnen en toen kwamen we er pas echt achter op hoeveel verschillende manieren je kon spelen. ik ging na de eerste ronde al vrij aggresief de biedingen in om al mijn geld op te maken aan een verbetering om aan nog meer geld te kunnen komen, door de veiling had ik ook een gele wijk kunnen afbouwen (inclusief mijn starttegel die ook geel was) dus kon bij het geldspoor al gelijk 3 stappen omhoog, pluspunt is dat ik aan veel geld kon komen maar kwam erachter dat ik weer nieuwe ingredienten nodig had voor pizza haha waardoor je de 2e ronde al gelijk weer anders moest gaan spelen.
na een paar rondes wilden onze medespelers weer verder gaan kijken dus hebben we helaas het spel moeten stoppen, direct naar de winkel gegaan en gelijk een exemplaar aangeschaft.
en tot slot op de terugweg naar Tilburg even gaan eten bij een Pizza tent.

Hoop het spel deze week thuis even rustig op ons gemak te spelen.

Geweldig spel


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
44 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spelontwerpers en designers  
 Feed - Onderwerp - Het ontstaan van Papa Paolo  

Gebruikers die deze topic waarderen

Aquarel83, BaSL, Erwin, Noviomagum

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Tags

Fabrice Vandenbogaerde, Papà Paolo, Quined Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®