Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





19 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 21 jun 2016, 18:19 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
https://boardgamegeek.com/blogpost/55319/cover-world-ticket-ride-rails-sails

Dat ziet er super uit!

Ik had al langer verwacht dat er een wereld kaart zou komen. Ook de andere kant is heel leuk gekozen!

Zal wel behoorlijk duur uitvallen zo te zien ... maar dat wordt toch een 'must have'.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 21 jun 2016, 18:45 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4027
AlliantieAJ schreef:
https://boardgamegeek.com/blogpost/55319/cover-world-ticket-ride-rails-sails

Dat ziet er super uit!

Ik had al langer verwacht dat er een wereld kaart zou komen. Ook de andere kant is heel leuk gekozen!

Zal wel behoorlijk duur uitvallen zo te zien ... maar dat wordt toch een 'must have'.


Ik ben ook enthousiast! Vind het alleen jammer dat er voor TTR zoveel uitbreidingen als "basisspel" worden uitgegeven. Nu praten we in dit geval wel over veel extra/andere materialen, maar Europa, Duitsland en Nordic Countries hadden prima in een map pack kunnen zitten (ipv als nieuw basisspel met treintjes en treinkaarten). Dat drijft helaas de prijs zo op...

Voor deze las ik over een adviesprijs van 70 euro, dus vergelijkbaar met de Jubileumeditie toen deze net uit was. Of de materialen en doos ook allemaal die maat zijn, weet ik niet, ik vermoed eigenlijk dat het gewoon in de standaard 30x30 doos komt en dat de prijsstelling zo hoog is wegens 250 plastic schepen en extra decks tov een normaal TTR basisspel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 21 jun 2016, 18:48 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
maxitaxi777 schreef:
Voor deze las ik over een adviesprijs van 70 euro, dus vergelijkbaar met de Jubileumeditie toen deze net uit was. Of de materialen en doos ook allemaal die maat zijn, weet ik niet, ik vermoed eigenlijk dat het gewoon in de standaard 30x30 doos komt en dat de prijsstelling zo hoog is wegens 250 plastic schepen en extra decks tov een normaal TTR basisspel.


Ik heb begrepen dat het bord een stuk groter is. Dit zal ook een paar centen kosten.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 21 jun 2016, 19:05 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Het zou zeker leuker zijn als er meer in kleinere uitbreidingen wordt uitgegeven. Ik heb al een hele boel treintjes thuis liggen ...
Days of wonder zal wel heel goed weten wanneer beter voor een zelfstandige versie gaan? Ik weet het niet :)
Met een adviesprijs van 70 euro kunnen we wel hopen dat de scherp geprijsde webshops dit op termijn voor rond de 55 euro gaan aanbieden?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 21 jun 2016, 19:19 
Stamhoofd

Berichten: 501
Woonplaats: Voorburg
Ik raak zelf eerlijk gezegd niet heel erg opgewonden van weer een nieuwe Ticket to Ride. Met Europa, Nordic Countries, Anniversary edition en diverse map packs heb ik eigenlijk wel genoeg versies.
En hoewel ik lang erg van TTR heb genoten, speel ik het tegenwoordig eerlijk gezegd vooral als familie spel of met niet-gamers.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 21 jun 2016, 20:35 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2220
Woonplaats: Den Haag
Traquan schreef:
Ik raak zelf eerlijk gezegd niet heel erg opgewonden van weer een nieuwe Ticket to Ride. Met Europa, Nordic Countries, Anniversary edition en diverse map packs heb ik eigenlijk wel genoeg versies.
En hoewel ik lang erg van TTR heb genoten, speel ik het tegenwoordig eerlijk gezegd vooral als familie spel of met niet-gamers.

+1
Met deze nieuwste telg is TTR definitief cash cow geworden, vergelijkbaar met Catan en Carcassonne. Voor deze prijs laat ik hem zeker liggen.

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 21 jun 2016, 20:38 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Ziet er leuk uit, maar ik speel de laatste tijd ook niet zoveel TtR meer. En aangezien ik gelukkig ook niet lijdt aan completeritis, laat ik deze dus aan me voorbijgaan.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 22 jun 2016, 14:20 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 229
Woonplaats: Nieuwegein
Ziet er wel leuk uit maar voor €70 laat ik hem links liggen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 23 jun 2016, 08:39 
5. Villages of Valeria (2017)
Avatar gebruiker

Berichten: 225
Woonplaats: Assen
TTR is erg populair in onze spellengroep en dit ziet er uit als een erg leuke variant. €70 is echter wel flink aan de prijs..

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 23 jun 2016, 08:44 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4027
mazinho schreef:
Traquan schreef:
Ik raak zelf eerlijk gezegd niet heel erg opgewonden van weer een nieuwe Ticket to Ride. Met Europa, Nordic Countries, Anniversary edition en diverse map packs heb ik eigenlijk wel genoeg versies.
En hoewel ik lang erg van TTR heb genoten, speel ik het tegenwoordig eerlijk gezegd vooral als familie spel of met niet-gamers.

+1
Met deze nieuwste telg is TTR definitief cash cow geworden, vergelijkbaar met Catan en Carcassonne. Voor deze prijs laat ik hem zeker liggen.


Er komt veel van uit, dus je zou het een cash cow kunnen noemen. Negatief vind ik dit allerminst; elke uitbreiding of nieuwe uitgave zit weer goed in elkaar en biedt variatie. Bovendien is TTR hier tot nu toe het enige spel dat ik in al mijn 'speelgroepen' (3 vriendengroepen, gezin, kennissen en familie) succesvol op tafel krijg. Dat is dan ook de reden dat ik dit spel al behoorlijk veel gedaan heb en daardoor des te meer snak naar afwisseling :P. Ik zeg dan ook: laat maar komen die uitbreidingen/varianten :D.

Edit: taalfoutje :P.


Laatst bijgewerkt door maxitaxi777 op do 23 jun 2016, 08:53, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 23 jun 2016, 08:45 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
Vraagje aan de moderatoren: waarom hebben jullie mijn nieuwsbericht over dit spel niet geplaatst?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 23 jun 2016, 09:14 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Dit draadje was 'eerder'; dubbele post. Alhoewel... Ik PB even, voordat we te ver off topic gaan.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 24 jun 2016, 00:19 
Avatar gebruiker

Berichten: 380
Woonplaats: Doetinchem
Wauw! Vind de artwork alweer gaaf (maar dat zijn we wel gewend van Days of Wonder) en weet zeker dat mijn vriendengroep dit geweldig gaat vinden.

Maar eens met anderen: 70 euro is wel erg veel voor een standalone, waarvan er al diverse zijn...

Anyway, thanks voor de heads up!

_________________
Bezoek Spellenwijs.nl voor reviews, interviews, tips en meer of volg me op Instagram of Facebook!


Omhoog
Offline Profiel    Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 25 jun 2016, 09:00 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Afbeelding

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 11 aug 2016, 21:58 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
https://www.youtube.com/watch?v=1ctnEVl0ioU

Ziet er echt tof uit maar blijkbaar toch ook niet helemaal super qua gameplay ...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
19 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Ticket to Ride: Rails & Sails  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Tags

Days of Wonder, Ticket to Ride: Rails & Sails



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®