Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





35 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 27 jun 2016, 09:38 
Meeple

Berichten: 10
Ik woon zelf in Spijkenisse. In Hellevoetsluis in een spellenclub zou ik inderdaad eens kunnen doen.
Er zitten zeker wel spellen tussen die aanspreken Splendor, traxx, Jaipur (moeilijk aan te komen op het moment), targi. En dan heb ik ze nog niet eens allemaal gezien :-)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 27 jun 2016, 10:25 
4. Machi Koro (2012)

Berichten: 210
Woonplaats: Friesland
linda-1 schreef:
Ik woon zelf in Spijkenisse. In Hellevoetsluis in een spellenclub zou ik inderdaad eens kunnen doen.
Er zitten zeker wel spellen tussen die aanspreken Splendor, traxx, Jaipur (moeilijk aan te komen op het moment), targi. En dan heb ik ze nog niet eens allemaal gezien :-)


Check amazon.de daar is jaipur wel verkrijgbaar en daar zijn spellen soms ook goedkoper dan in NL


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 27 jun 2016, 10:38 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
In deze is Targi vaker genoemd hier maar dit is dan ook echt een spel wat 110% zeker bij jou en je man zal aanslaan.

Niet genoemd is Memoir44 of beter Battlelore 2nd Ed.
Ja... dit lijken... let op lijken.. veel regels.
Maar je kan gewoon een soort van strip-boek van BGG downloaden met de regels, en is het ineens niet zo complex.

Qua complexiteit is een goede graadmeter te kijken op BGG naar de weight. van de schaal 1 tot 5 is met 3.18 Marco Polo de zwaarste in je favorieten lijstje... (en daarop ook de uitzondering).

Met zijn 2'en speel ik dan ook het liefste een echt 2 persoons spel...
Mijn all-time favoriet is Star Realms... maar omdat jullie Dominion niet geslaagd vinden, zou ik in de aanraden eerst de gratis app te downloaden en kijken of het aanslaat. Dit is ook een deckbuilder... maar wel veel gaver en gemener.

Als co-op zou ik naar Pandemie (legacy miss wel.. weet eig niet hoe goed die is met 2.. als je altijd samen speelt zou ik die zeker overwegen!) en bijv Verboden Eiland kijken.

En natuurlijk all time classic... Caracasonne... erg leuk met zijn 2'en... en Kolonisten van Catan het kaartspel... heb hem al lang niet meer gedaan.. maar erg goed.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 27 jun 2016, 12:07 
4. Lancaster (2011)

Berichten: 683
Woonplaats: Meijel
EEMBC/Bongo schreef:
En natuurlijk all time classic... Caracasonne... erg leuk met zijn 2'en


Carcassonne viel niet in de smaak bij Linda, Frank :think:
Je hebt noch geen coöp, en dan zou ik idd eens kijken naar Verboden Eiland. Met 2 wel het makkelijkst, met 3 het best, maar zeker de moeite waard.
Een spel wat ik geweldig vind met 2 maar vrijwel niet te krijgen is is 8 Masters' Revenge. Ik wilde hem toch even noemen :D


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 27 jun 2016, 18:09 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
oh.. die had ik gemist....
dan speltip voor carcasonne...
Probeer meer de punten van de andere af te snoepen ;-)
Zo word ie interessanter.
Er zijn ook nog wat andere spelvarianten.. met x aantal tegels open voor te kiezen zodat je meer strategisch wat kan doen....(los van uitbreidingen)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 27 jun 2016, 21:41 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 878
Woonplaats: Enschede, NL
EEMBC/Bongo schreef:
Er zijn ook nog wat andere spelvarianten.. met x aantal tegels open voor te kiezen zodat je meer strategisch wat kan doen....(los van uitbreidingen)


Wij spelen dat je 3 tegels in je hand hebt, waarvan je er telkens 1 moet leggen. Aan het einde van je beurt trek je een nieuwe. Dan heb je iets meer mogelijkheden. Je kunt ook vooruit plannen tijdens andermans beurt, zodat het spel sneller gaat.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 27 jun 2016, 21:43 
Meeple

Berichten: 10
Het hele speel principe Carcasonne spreekt mij niet aan. Ik heb dit spel na 5 keer proberen verkocht. Het spreekt mij niet aan. Ik weet dat heel veel mensen het steengoed vinden en ik dus niet sorry.
Wat ik vandaag gekocht heb valt ook zeker in de smaak. Ik liep bij de Kruidvat en zag vorsten van catan het grote kaartspel voor 2 spelers daar liggen voor 12 euro. Ik dacht ja die ga ik proberen. Bevalt echt super. Echt een aanrader voor wie hem nog niet heeft zeker voor dat geld.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 28 jun 2016, 09:47 
Veenboer

Berichten: 170
Woonplaats: Utrecht
Targi zie ik al een aantal keer genoemd worden, zeker een aanrader.
Daarnaast is de welbekende Hive ook een erg leuk en tactisch spel.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 28 jun 2016, 10:58 
Stamhoofd

Berichten: 501
Woonplaats: Voorburg
Nieuwe video van Rahdo wellicht interessant:

Top 10 Two Player Only Games




De Top-10:

01. Targi
02. Akrotiri
03. Jaipur
04. Carcassonne: The Castle
05. Claustrophobia
06. Trambahn
07. Capo Dei Capi
08. Fjords
09. The Institute for Magical Arts
10. ...and then we held hands

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 28 jun 2016, 13:00 
Veenboer

Berichten: 153
Met twee spelen we thuis erg graag Keltis (al lang een favoriet) en sinds kort ook Pagoda.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 28 jun 2016, 13:07 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
Claustrophobia. Heerlijk spel. Maar bij ons scoort Tides of Time ook hoog. Lekker eenvoudig en zeer leuk.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 28 jun 2016, 14:55 
kooiker

Berichten: 707
Beate schreef:
linda-1 schreef:
Ik woon zelf in Spijkenisse. In Hellevoetsluis in een spellenclub zou ik inderdaad eens kunnen doen.
Er zitten zeker wel spellen tussen die aanspreken Splendor, traxx, Jaipur (moeilijk aan te komen op het moment), targi. En dan heb ik ze nog niet eens allemaal gezien :-)


Check amazon.de daar is jaipur wel verkrijgbaar en daar zijn spellen soms ook goedkoper dan in NL

Bol.com heeft Jaipur ook.
Splendor is trouwens ook heel leuk, simpele regels, korte speelduur en maakt niet uit met hoeveel spelers (2,3,4) allemaal even leuk.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 01 jul 2016, 01:52 
Jakkiebak!

Berichten: 66
el_crosso schreef:
Kijk ook eens de video's van Rahdo op Youtube. Die speelt ook voornamelijk 2 speler spellen. Zijn motto is ook door de runthroughs een gevoel te krijgen hoe een spel nu echt speelt.

Sluit ik me bij aan, echt een aanrader (en soms pijnlijk voor je portemonnee)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 06 nov 2016, 21:31 
Meeple

Berichten: 13
helena schreef:
Ik zie dat onze smaak wat betreft leuk en niet leuk aardig overeenkomt. Pas heb ik Jaipur aangeschaft en dat vind ik een hele leuke nieuwe aanwinst.


Misschien wel het leukste 2 speler spel wat er is.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 07 nov 2016, 12:55 

Berichten: 151
Woonplaats: 's-Gravenzande
Als je patchwork leuk vindt, dan zou je ook cottage Garden kunnen proberen. Reacties zijn wisselend maar ik vond hem erg leuk.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
35 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Duo  
 Feed - Onderwerp - nieuwe spellen 2 spelers  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

2 spelers



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®