Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




14 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 11 jul 2016, 15:22 
Locomotief

Berichten: 36
Hallo, heb het nieuwe 2 speler spel legende van andor gekocht,net begonnen met de regels door te lezen, deze worden meestal wel al spelend duidelijk...
Wat betreft het lopen, mag er max 1 speler per tegel staan, zodus de actie is bedekt geld niet voor speler 2 (speler 1 bedekt deze immers) het vakje telt dan toch nog steeds als stap veronderstel ik dan he,


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 11 jul 2016, 15:28 
game on!
Avatar gebruiker

Berichten: 318
Woonplaats: Groningen
Strikt genomen heb je geen vraag gesteld met je bericht. :wink:
Je wil checken of je het goed hebt?

Ik heb het niet gespeeld, dus kan geen bevestiging geven. Hoe bevalt het spel? Aanrader?

_________________
arjanvanhouwelingen.com


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 jul 2016, 15:46 
3. Ticket to Ride: Europe (2005)

Berichten: 446
Woonplaats: Hemiksem
Het vakje telt niet als een stap. Je mag het in principe "negeren". Alle getallen / bonussen / penalty's die bedekt worden door de andere hero mag je negeren.

Je kan het eventueel ook als een "stap"-veld met waard "0" bekijken.


Indien verkeerd, mag je me corrigeren.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 24 jul 2016, 18:18 
Locomotief

Berichten: 36
Na een spelletje zijn er toch wat vragen':

1) de vakjes met cijfers in, wat betekenen ze? Moet je drie passen doen om in een vakje naar 3 te gaan? Of is elke vakje gewoon 1pas

2)moet je namen gevecht ook je held omdraaien naar zon/regen kant of blijft zelfde kant houden ( uiteraardachteraan in de rij)

3)kan je vooruitgaan als Joop de tegel waarop je eindigd een wilskrachtpunt moet afgeven en je er geen meer hebt?

4)schipbreukeling, nadat je hem speelt( 1 wilskrachtpunt ) gaat ie achteraan in de rij...zelfdekant of ook omdraaien ? Logisch lijkt me zelfde kant

Alvastbedankt


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 28 jul 2016, 18:50 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1066
Woonplaats: Nijmegen
winny schreef:
Na een spelletje zijn er toch wat vragen':

1) de vakjes met cijfers in, wat betekenen ze? Moet je drie passen doen om in een vakje naar 3 te gaan? Of is elke vakje gewoon 1pas

Waardes tel je op of trek je af wat je wilt van het totaal te nemen stappen. Dus als je 5 stappen mag kunne een veld van 5 of minder betreden en stoppen of er voor kiezen (wanneer dit kan op de route) meerder vakjes tintje de waarde van 5 of lager hebt bereikt. Zo zou je dus max 5 stapjes kunnen doen als de waardes 1 zijn.

2)moet je namen gevecht ook je held omdraaien naar zon/regen kant of blijft zelfde kant houden ( uiteraardachteraan in de rij)

Je draait alleen de kaart wanneer achter de actie het pijltje staat welke zijde je na de actie boven moet hebben. Als je vecht en hij ligt op de zon kant blijft hij dus zonnig. Als je stapjes doet je je moet de kaart draaien dan draai je deze.

3)kan je vooruitgaan als Joop de tegel waarop je eindigd een wilskrachtpunt moet afgeven en je er geen meer hebt?

Nee dit kan en mag niet, dit kan er dan ook in lijden dat je verliest omdat je misschien geen actie uit kunt voeren die geldig is.

4)schipbreukeling, nadat je hem speelt( 1 wilskrachtpunt ) gaat ie achteraan in de rij...zelfdekant of ook omdraaien ? Logisch lijkt me zelfde kant

Deze kaart staat niet dat hij gedraaid wordt (pijltje met zin of wolkje) dus deze blijft op de zelfde kant mits de tekst op de kaart anders zegt.

Alvastbedankt


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 28 jul 2016, 18:51 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1066
Woonplaats: Nijmegen
Mijn vraag: er zit een extra held in de doos deze is vast voor de solo variant maar deze zat niet in mijn versie is er bekend of deze nog uit komt? Op essen vorig jaar kreeg je deze promo bij het spel namelijk.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 28 jul 2016, 18:51 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1066
Woonplaats: Nijmegen
Mijn vraag: er zit een extra held in de doos deze is vast voor de solo variant maar deze zat niet in mijn versie is er bekend of deze nog uit komt? Op essen vorig jaar kreeg je deze promo bij het spel namelijk.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 28 jul 2016, 21:57 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
Ik hoop dat 999-Games de spelregels voor de 1-spelervariant met Stinner binnenkort als pdf op hun site plaatst.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 29 jul 2016, 08:15 
Omdat spelen moet!
Avatar gebruiker

Berichten: 816
Woonplaats: Kortenberg
pleunie.william schreef:
Ik hoop dat 999-Games de spelregels voor de 1-spelervariant met Stinner binnenkort als pdf op hun site plaatst.


Ik heb hier een tijdje geleden voor naar 999-games gemailed en ze zeiden dat het vooralsnog niet op de planning staat?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 29 jul 2016, 09:52 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
De duitse versie is hier te downloaden.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 27 nov 2016, 19:33 
Grote Dienaar

Berichten: 116
Woonplaats: Heerlen-Welten
Mijn zoon van 10 vindt het bordspel legende van Andor helemaal geweldig. Maar omdat het niet een spel is wat je even tussendoor op tafel legt lijkt me dit een leuk alternatief. Ook omdat het maar 45 min. duurt. Is het de moeite waard of niet? Laat jullie oordeel maar horen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 28 nov 2016, 00:02 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
Het is eigenlijk niet te vergelijken met het bordspel; alleen het thema is hetzelfde en het zijn beide coöperatieve spellen. Het bordspel brengt mij veel meer plezier dan het kaartspel, wat qua spelmechanisme erg lijkt op Kashgar. Bij het kaartspel heeft elke speler drie rijen kaarten waaraan in de loop van spel kaarten kunnen worden toegevoegd. Tijdens je beurt kies je de onderste kaart in 1 van je 3 rijen en voert de daarop beschreven actie uit. Daarna wordt de gekozen kaart bovenaan in dezelfde rij gelegd en kan pas weer worden uitgevoerd als die weer onderaan ligt. Je verplaatst je speelstuk over de kaarten van de legende en probeert die te volbrengen voordat je wordt ingehaald door de vloekpion.

Mijn mening: blijf lekker bij het bordspel!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 28 nov 2016, 09:58 
Garnaal

Berichten: 391
Woonplaats: groot ammers
pleunie.william schreef:
Het is eigenlijk niet te vergelijken met het bordspel; alleen het thema is hetzelfde en het zijn beide coöperatieve spellen. Het bordspel brengt mij veel meer plezier dan het kaartspel, wat qua spelmechanisme erg lijkt op Kashgar. Bij het kaartspel heeft elke speler drie rijen kaarten waaraan in de loop van spel kaarten kunnen worden toegevoegd. Tijdens je beurt kies je de onderste kaart in 1 van je 3 rijen en voert de daarop beschreven actie uit. Daarna wordt de gekozen kaart bovenaan in dezelfde rij gelegd en kan pas weer worden uitgevoerd als die weer onderaan ligt. Je verplaatst je speelstuk over de kaarten van de legende en probeert die te volbrengen voordat je wordt ingehaald door de vloekpion.

Mijn mening: blijf lekker bij het bordspel!


+1 voor het bordspel. Het kaartspel is m.i. gewoon echt slecht. Komt echt niet in de buurt. Niet qua spel en als beleving al helemaal niet. Kan me totaal niet inleven in de held en uit die beleving beslissingen maken en acties doen. Compleet anders als het bordspel.


Omhoog
Offline Profiel    Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 23 dec 2016, 16:26 
Joker

Berichten: 5
Ik heb de single-player kaart niet, maar vind het best een leuk spel om alleen te spelen. Je speelt gewoon met 2 characters.

Ik heb wel een vraagje over de spelregels;

Als de vloek-kaart met de rustende kant vooraan de stack ligt, moet deze dan direct worden omgedraaid naar de wakkere kant en achteraan de actieve stack worden geplaatst? En is dat dus de beurt van de actieve speler?

De wakkere vloek zelf kan je neem ik aan kiezen wanneer die gespeeld word., m.a.w. er kunnen bij een speler dus 3 wakkere vloekkaarten vooraan de stacks liggen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
14 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Legende van andor 2 spelers chada en thorn  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags

De Legenden van Andor: Chada & Thorn



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®