Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





29 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 03 jul 2016, 11:52 

Berichten: 66
Bedank voor de reacties, zal het doorgeven.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 04 jul 2016, 16:54 
2. Concordia (2013)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
Yspahan
El Gaucho
quadropolis
coly express

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 05 jul 2016, 23:08 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Shaolin schreef:
Welke spellen zouden jullie aanraden die geschikt zijn voor die leeftijd maar toch ook genoeg edge hebben om van te kunnen genieten als "oudere" speler?

Vooral naar de jongste van de kinderen, lijkt het me belangrijk dat je spellen kiest die niet al te lang duren.

Daarbij denk ik aan:

Daarentegen kunnen kinderen die regelmatig met hun ouders wat meer uitdagende gezelschapspellen spelen, sneller mee met spellen voor een hogere instapleeftijd. Maar ik vermoed dat dit laatste niet het geval is.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 06 jul 2016, 10:53 
Rooster Booster

Berichten: 83
Woonplaats: Ridderkerk
Camel(c)up. Voor ons heet dat Kamelenrace. Komt redelijk wat op tafel en wordt enthousiast gespeeld door onze 2 7-jarige. Het grappige element dat niets zeker is, geeft ook de mogelijkheid voor de jongere spelers die minder strategie hebben, toch bovenaan kunnen eindigen.

Carcassonne. Wordt hier ook gespeeld door de jongere spelers. Dit spel kent natuurlijk al wat meer tactische/strategische puntjes dan Camelcup. Je moet hierbij dan ook niet op je allerbest spelen met de kinderen (iets wat logisch is in gaming in het algemeen IMO) en ze ook regelmatige wijzen op de verschillende keuzes (maar wel zelf de keuze laten maken). Mijn oudste (13 jaar) is erg fanatiek en als ik met hem speel, dan speel ik op een ander niveau dan met de jongere kinderen. Met de oudste speel ik regelmatig ander type spellen van strategisch hoger niveau en daarin zijn we erg aan elkaar gewaagd (Rozenoorlog, Battlelore, Ravenloft, Dice Masters, Stenen Tijdperk, Ticket to Ride, Star Realm).

Verboden Eiland. Hoewel ik dit niet heel vaak speel met de jongere kinderen, werkt het wel. Vooral omdat het coöperatief is, kun je ze naar hartenlust helpen en bijstaan. Zolang je ze maar zelf de keuzes laat maken. Pandemie zou ik nog niet spelen met hen, aangezien het thema niet echt kindvriendelijk is en er toch veel kaartmanagement bij komt kijken, veel meer dan bij Verboden Eiland.

Voor de rest spelen we de geijkte standaard spellen met veel succes met de jongere kinderen: UNO, stratego, Levensweg, zeeslag, monopoly ( :silent: ), rummicub.

Ik wilde ze laten kennismaken met Ticket to Ride, maar het zoeken naar de plaatsen op het bord bleek een grote uitdaging, eentje die nu nog een brug te ver is.

Vooralsnog is "Kamelenrace" van de jongere spelers de favoriet. Of al deze spellen ook genoeg uitdaging hebben voor volwassenen, dat is lastig te zeggen. Ik denk dat de genoemde spellen voor volwassenen meer als Filler gebruikt kunnen worden. Hoewel Carcassonne toch zeker voor volwassenen een behoorlijk strategisch spelletje kan zijn.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 21 aug 2016, 12:09 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 75
Woonplaats: Kampen
Kolonisten van Catan
Ticket to Ride

Maar ook simpele kaartspelletjes:
Uno
Koehandel

En de leerlingen van mij 12-14 jaar beleven veel plezier aan
Carcasonne
Pandemic
en 'good old' Risk


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 21 aug 2016, 15:34 
Standaard moderator

Berichten: 773
Woonplaats: Amersfoort
Karuba (van Haba) is een leuke uitdaging. Breng je avonturiers zo snel mogelijk maar de tempels door paden door de jungle te maken (plaatsen van tegels). Grote herspeelbaarheid. Mooi spelmateriaal. Verrassend leuk.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 21 aug 2016, 16:07 
what's in a game...

Berichten: 214
Woonplaats: oostende
Kval wss in herhaling...

Kolonisten, ticket to ride, jamaica, camel cup, cacao, valse motten, mysterium zou ook wel lukken, ....


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 26 aug 2016, 13:24 
PIONier

Berichten: 3
Woonplaats: Voorschoten
Frank's Zoo is ook erg leuk en goed te doen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 26 aug 2016, 14:10 
3. El Grande Decennial Edition (2006)

Berichten: 683
Woonplaats: Meijel
Onze kids (5 en 7) zijn helemaal weg van de Tales&Games serie: The Three Little Pigs, Hare&Tortoise en Grasshopper and the Ant. Korte spellen met totaal andere mechanismen en voldoende uitdaging, ook voor een volwassene. Binnenkort moeten hier ook Little Red Riding Hood en The Pied Piper worden gekocht heb ik te horen gekregen van mijn speelkameraadjes. En in het najaar komt al weer de volgende uit: Ali Baba. (Alleen Baba Yaga laat ik voor wat ie is). Staat ook leuk in de boekenkast :)

Karuba (heel goed) is al genoemd maar zelf ben ik nog meer gecharmeerd van Avonturenland van Haba. Omdat er bij het spel 3 avonturen zitten met een toenemende moeilijkheidsgraad zit het met de herspeelbaarheid wel snor en kun je geleidelijk, als aangegeven wordt dat ze wel een stapje pittiger willen, het spel uitdagender maken. Simpele spelregels, voldoende keuzemogelijkheden. En voor de volwassene ook interessant genoeg! (In het najaar schijnen er nog 3 avonturen te worden uitgebracht.)
Gisteravond voor het eerst Avontuur 3 gespeeld en ook dit konden ze verrassend genoeg al heel goed spelen. Dit Avontuur is denk ik al moeilijk genoeg voor niet-veel spelende volwassenen (maar voor mij ook :) ). Niet onbelangrijk denk ik om te vermelden is dat onze 2 kinderen wel al de nodige spelervaring hebben. Gewoon met Avontuur 1 beginnen.

Een spel wat ze momenteel ook heel graag spelen is Parfum (soms voor een euro of 15 op amazon.de). En ook ik vind dit leuk om te doen. Hogere geluksfactor (dobbelstenen, maar het is toch vooral een kwestie van hoeveel risico neem ik) maar die stoort mij bij dit spel totaal niet.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 05 sep 2016, 01:25 
Grote Dienaar

Berichten: 124
Woonplaats: Helmond
karuba is hier een grote hit!

Mijn dochters zijn overigens 9 en 10 jaar oud.
Verder nog:

Dixit
Blablabla (redelijk onbekend maar fantastisch)
Ticket to ride
Machi Koro (supersimpel mechanisme)
Weerwolven (op school)
Genius
Blokus


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 05 sep 2016, 09:12 
9. Azul (2017)

Berichten: 1441
Woonplaats: Woudenberg
EEMBC schreef:
Een spel wat ze momenteel ook heel graag spelen is Parfum (soms voor een euro of 15 op amazon.de). En ook ik vind dit leuk om te doen. Hogere geluksfactor (dobbelstenen, maar het is toch vooral een kwestie van hoeveel risico neem ik) maar die stoort mij bij dit spel totaal niet.


Als Parfum in de smaak valt, is Fresco ook zeker aan te bevelen. Zelfde ontwerpers, grafisch erg mooi en -zeker zonder de uitbreidingen- niet te moeilijk.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 05 sep 2016, 19:39 
Jakkiebak!

Berichten: 60
Misschien dat Iguazu wel leuk is voor zowel jong als oud?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 06 sep 2016, 11:07 
Joker

Berichten: 5
Wij spelen erg graag stenen tijdperk


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 06 sep 2016, 15:34 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
Ik mis nog
Advonturenland van haba, je hebt verschillende moeilijkheidsgraden. Misschien moet je de 7 jarige alleen wel een beetje op weg helpen.
Alhambra
Cartagena
Metro
Zooloretto

_________________
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
29 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Familiespellen met genoeg uitdaging  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

familiespel



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®