Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





12 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 26 sep 2016, 10:36 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1200
Woonplaats: Woerden
heeft iemand onirim castellium friday sylvion wel eens gespeeld? Hoe ben je eraan geraakt? Vind het een beetje duur om ze te importeren vanuit US en in Europa niet verkrijgbaar (amazon.co.uk is status aparte maar die leveren onirim niet aan nederland). Ook benieuwd naar ervaringen qua tiny epic galaxies solo...

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 26 sep 2016, 12:51 
6. Puerto Rico (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
Onirim en Vrijdag staan bij de Summoner op 'verwachte levering in september', dus die zouden wel weer beschikbaar moeten worden. Sylvion hebben ze daar op voorraad staan (heb verder geen andere winkels bekeken).

Ik heb zowel Onirim en Vrijdag gespeeld en beide bevielen mij goed. Onirim veel abstracter dan Vrijdag en voor mijn gevoel iets meer afhankelijk van geluk, daar staat wel weer tegenover dat Onirim praktischer in formaat is en daardoor makkelijker mee te nemen en te spelen is (die neem ik eerder mee in bv het vliegtuig dan Vrijdag).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 26 sep 2016, 13:33 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 241
Woonplaats: Rotselaar (B)
Kijk zeker eens bij De Spelshop. Zij hebben een zeer ruim aanbod.
www.spelshop.be


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 26 sep 2016, 13:49 
Hell Yeah !!!
Avatar gebruiker

Berichten: 659
Woonplaats: Heusden (BE)
Ik heb ooit Onirim en Vrijdag gekocht. Onirim heb ik verkocht omdat het zoals Flash zegt een stuk abstracter is. Bij Vrijdag is het allemaal wat concreter. Dat maakt het wat luchtiger om uit te halen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 26 sep 2016, 18:14 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 88
Woonplaats: Hasselt (BE)
Sylvion een tijd geleden gekocht in een winkel in Dijon. Leuk spel, al ben ik er zelf niet helemaal kapot van. Het artwork is ook wat onduidelijk...
Vrijdag gekocht toen het pas uitkwam. Heel fijn spel, met een leuk thema en lekker uitdagend. Vind ik persoonlijk echt de moeite.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 26 sep 2016, 19:39 
Rooster Booster

Berichten: 83
Woonplaats: Ridderkerk
Ik heb Vrijdag zelf niet aangeschaft, maar mijn broer had hem. Ik heb hem even geleend en paar keer gespeeld. Misschien heb ik hem fout gespeeld, maar ik vond er weinig uitdaging aan nadat ik het mechanisme door had. Als je in het begin agressief de slechts kaarten (min-kaarten en 0 kaarten) uit je deck verwijderd, kun je gemakkelijk de grotere uitdagingen aan, om zo je deck drastisch te verbeteren. Speel je voorzichtig, loop je al snel achter feiten aan.
Maar wellicht heb ik regel gemist... :shifty:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 26 sep 2016, 21:49 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1057
Woonplaats: Beverwijk
friday en onirim Heb ik zeer veel gespeeld. Beide erg leuk. Onirim is wel veel schudden. Daar knappen sommigen op af. Sylvion vind wat minder, maar leuk genoeg om te behoude. Castellion ligt nog ongespeeld in de kast.

Mijn voorkeur gaat uit naar onirim. Ook omdat er wat uitbreidingen bijzitten.

_________________
We live to survive our paradoxes


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 11 okt 2016, 16:26 

Berichten: 151
Woonplaats: 's-Gravenzande
Zowel Vrijdag en Onirim gespeeld. Allebei leuk fillers waarbij ikzelf Vrijdag leuker vond. Ook een stuk lastiger om te spelen!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 12 okt 2016, 08:24 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2219
Woonplaats: Den Haag
Vrijdag ooit gekocht, verkocht en weer gekocht want ik miste het. Veel spel in een klein doosje. Als je van De Onirim-serie houdt, vraag dan iemand om in Essen Nautilium mee te nemen. Ziet er goed uit!

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 12 nov 2017, 20:48 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1200
Woonplaats: Woerden
Bedankt voor de reacties.

Ik heb Vrijdag gekocht bij Summoner. Geweldig spel, handleiding was zaad. Heb zelf de handleiding maar herschreven zodat hij wel goed werkt, met name de combo's van de kaartjes was waardeloos in de originele handleiding (zelfs de duitse originele bestudeerd, hielp iets maar was niet genoeg). Handleiding perfect nu, maar het verder niet meer gespeeld. Wel nog warme gevoelens van nostalgie ervoor.

Onirim met de 7 uitbreidingen ook bij Summoner gekocht. 2x gespeeld, niet mijn ding.
Daarmee ook geen behoefte aan zijn broertjes sylvion/castellion meer.

ODD is nog steeds de allerbeste solo ever.

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 12 nov 2017, 21:19 
Stamhoofd

Berichten: 501
Woonplaats: Voorburg
Sylvion en Castellion zijn wel heel andere spellen dan Onirim. Ik heb Onirim op telefoon gespeeld en vond dat ook niets. Sylvion en Castellion heb ik allebei in bezit, en pas paar keer gespeeld. Zeker nog niet alles uit gehaald dus. Sylvion is een soort tower defense spel, Castellion heeft mooie tegeltjes in plaats van kaarten en heeft een soort Tetris element. Bij Castellion valt op dat het beginners niveau juist heel moeilijk te halen is, omdat je zonder de speciale eigenschappen van bepaalde tegels speelt. Daardoor leer je dan weer wel heel goed de waarde van die speciale eigenschappen.

Ik vind Sylvion en Castellion in ieder geval meer de moeite waard dan Onirim, dus zou ze niet zomaar uitvlakken.

Vrijdag ook veel plezier van gehad. Komt nu niet meer echt op tafel, maar vond het erg uitdagend voor een solo spelletje. :)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 25 nov 2017, 22:25 
1. Go (-2200)

Berichten: 154
Woonplaats: Nijmegen
Vandaag voor het eerst sylvion gespeeld, na een 'how-to'-youtubefilmpje best goed te doen, maar de 1e keer ben je natuurlijk nog aardig bezig met de regels. (en natuurlijk flink verloren, de laatste boom op het eind net verbrand...). De eerste indruk is redelijk - maar misschien maken de uitbereidingen het wat interessanter. Vrijdag heb ik een keer of 10 gespeeld tot nu toe. De spelduur bij vrijdag is net iets langer, het spelplezier net iets hoger.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
12 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - onirim castellium friday sylvion  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Tags

castellium, friday, onirim, sylvion, tiny epic galaxies



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®