Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





4 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Regelvraag Mea Culpa
BerichtGeplaatst: za 22 okt 2016, 12:02 
Party Animal
Avatar gebruiker

Berichten: 436
Woonplaats: Leuven (BE)
Ik vroeg me af bij het bordspel Mea Culpa of je de actie van je karakter op het einde van je beurt MOET uitvoeren? Dit is helemaal niet zo duidelijk en heeft toch wel gevolgen. Bijvoorbeeld. Ik had zelf de priester. Dus op het einde van mijn beurt mag ik proberen om in het geniep naar het huis van plezier te gaan. Hierbij moet ik in het geheim mijn dobbelsteen op het nummer zetten van de kamer waar ik binnen wil. Als mijn tegenstander dan kan raden naar waar ik ga, moet ik voor deze actie de prijs betalen. Indien ik dit niet kan doordat ik mijn 6 al opgebruikt heb en ik had gehoopt dat ze het fout zouden raden. Dan dien ik achteruit te gaan richting de hel. Allemaal goed en wel, maar als er op het einde van mijn beurt maar 1 deur niet meer beschikbaar is, weten mijn medespelers zowiezo naar welke deur ik ga. Want ik mag geen deur kiezen die niet meer beschikbaar is. Dus dan zit ik zowiezo met de gebakken peren.Moet ik deze actie dan doen in dit geval of mag ik hiervan afzien. Dit kan nog grote gevolgen hebben als er ook een actie mee gemoeid is die ervoor zorgt dat ik een zondesteen in de put moet leggen. Als dit mijn laatste zou zijn zou ik ook nog een put moeten leegmaken en voor elke zonde dat ik terugkrijg een stap achteruit gaan richting hel. Dat zou dan wel een zware pil zijn om te slikken.

_________________
http://www.depittigepion.be/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Regelvraag Mea Culpa
BerichtGeplaatst: za 22 okt 2016, 12:57 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Voor zover ik weet ( op basis van één potje in Essen, dus niet 100% zeker ) was dat onderdeel niet verplicht. Alleen je directe acties (stenen verplaatsen, bouwvakker zetten) zijn dat volgens mij wel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Regelvraag Mea Culpa
BerichtGeplaatst: za 22 okt 2016, 13:05 
Party Animal
Avatar gebruiker

Berichten: 436
Woonplaats: Leuven (BE)
In de regels staat wel wel van de eerste acties van elke karakter uitgelegd of ze moeten of mogen maar niets van de laatste. Ik zou ook eerder vermoeden van niet.

_________________
http://www.depittigepion.be/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Regelvraag Mea Culpa
BerichtGeplaatst: za 22 okt 2016, 14:06 
Garnaal

Berichten: 369
Woonplaats: Duffel (België )
Jouw speciale actie is niet verplicht dus als er nog maar 1 kaart vrijlicht in het rode lichtjes district dan kan je die actie kiezen.
Je moet dan gewoon de kosten betalen. ( anders zou die gratis kunnen zijn ).

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
4 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Regelvraag Mea Culpa  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Tags

Mea Culpa



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®