Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




3 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 18 nov 2016, 22:00 
Nieuwsreporter
Avatar gebruiker

Berichten: 549
De Gouden Ludo is een Vlaamse spellenprijs die dit jaar voor de achtste keer wordt georganiseerd. Twee maanden geleden waren zes spellen genomineerd voor de eindronde; dit jaar voor het eerst in twee categorieën: familie- en expertspellen. Een grote groep Vlaamse spellenclubs heeft uit de genomineerden de twee winnaars gekozen. Deze zijn vanavond bekendgemaakt op een feestelijke bijeenkomst voorafgaand aan de beurs Spel 2016.

Afbeelding

AfbeeldingCODENAMES van Vlaada Chvátil, uitgegeven door White Goblin Games, is de winnaar van de Gouden Ludo 2016 – familie. ‘Tijdens dit kort familiespel liggen er 25 willekeurige kaarten open op tafel, allen met 1 woord. Je speelt in twee teams allebei met een meesterspion. Deze zoekt een link van slechts 1 woord tussen de kaarten van zijn eigen team. Hun teamgenoten proberen aan de hand van deze tips de juiste kaarten te raden. De hoeveelheid verschillende woorden en combinaties maken dit spel bijna oneindig herspeelbaar. Een spel voor de creatieve geesten onder ons’.

De andere genomineerden waren El Gaucho (The Game Master) en Quadropolis (Days of Wonder).

AfbeeldingORLÉANS van Reiner Stockhausen, eveneens uitgegeven door  White Goblin Games, is de winnaar van de Gouden Ludo 2016 – expert. ‘Strategie is alles. De Middeleeuwen in Orléans en omgeving stelt iedere speler zijn eigen gevolg samen uit boeren, handelaars, ridders, monniken, Je hebt je volgelingen en hun kwaliteiten hard nodig om je macht uit te breiden, ofwel door te handelen, als vakman of in dienst van de wetenschap. Ridders zorgen ervoor dat je meer acties kunt uitvoeren en ze zijn ook hard nodig om handelsreizen te begeleiden. In het dorp kun je vaklieden vinden die helpen bij de bouw van handelshuizen en die gereedschap kunnen maken. Geleerden zijn belangrijk omdat zij wetenschappelijke vooruitgang boeken. Ten slotte kan het geen kwaad om actief te zijn in het klooster, want met de hulp van monniken ben je minder aan het lot overgeleverd. Je wilt altijd meer acties uitvoeren dan je kunt en er zijn vele wegen die naar je doel leiden. De kunst is om uit de verschillende spelelementen een combinatie te kiezen die het beste bij je strategie past’.

De andere genomineerden waren Haspelknecht (Quined Games) en Mombasa (The Game Master).

Commentaar: White Goblin Games is vast zo trots als een Drentse veenboer met deze mooie dubbelslag. Ik feliciteer ze met dit succes. Inhoudelijk kan ik me vinden in de winst van Orléans, al had Mombasa van The Game Master hem net zo goed verdiend. Voor Codenames vond ik de nominatie voldoende waardering. Dit vind ik eigenlijk geen familiespel in de klassieke zin des woords. In deze categorie had wat mij betreft Quadropolis mogen winnen. Het zij zo, de Vlamingen hebben twee mooie spellen op het ereschavot gezet.

Meer informatie:


Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2016/11/18/de-gobl ... uden-ludo/


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 19 nov 2016, 02:44 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6304
Woonplaats: Sint-Truiden - BE








Afbeelding




Bordspelmania op FB

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 29 nov 2016, 16:16 
PIZZA KNIFE . NL

Berichten: 10
Woonplaats: Zeist
Welverdiend voor White Goblin, ze zijn hard aan de weg aan het timmeren.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
3 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellenprijzen  
 Feed - Onderwerp - De Goblins slaan een dubbelslag bij de Gouden Ludo  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

Alexander Pfister, Bordspeler.nl, Codenames, Gouden Ludo 2016, Orléans, Spel 2016, Vlaada Chvátil, White Goblin Games, spellenprijs



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®