Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




14 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 04 jan 2017, 17:38 
Sojaboon

Berichten: 20
Wat is het verschil tussen al deze versies en welke is het leukste?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 04 jan 2017, 18:48 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
Het bordspel heb ik nooit gespeeld, maar Master is alles wat je in de normale versie krijgt, maar dan met een extra twist in de vorm van ratten en stamboekkaarten en vernieuwd artwork. Die toevoegingen kun je er ook (in het begin) uitlaten, dus ik zou in elk geval niet voor de normale Koehandel gaan, maar het bordspel kan ik je dus niet over adviseren.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 04 jan 2017, 21:25 
6. Pandemic Legacy: Season 1 (2015)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
maxitaxi777 schreef:
Het bordspel heb ik nooit gespeeld, maar Master is alles wat je in de normale versie krijgt, maar dan met een extra twist in de vorm van ratten en stamboekkaarten en vernieuwd artwork. Die toevoegingen kun je er ook (in het begin) uitlaten, dus ik zou in elk geval niet voor de normale Koehandel gaan, maar het bordspel kan ik je dus niet over adviseren.



De nagel op de kop

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 04 jan 2017, 23:26 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
maxitaxi777 schreef:
Het bordspel heb ik nooit gespeeld, maar Master is alles wat je in de normale versie krijgt, maar dan met een extra twist in de vorm van ratten en stamboekkaarten en vernieuwd artwork. Die toevoegingen kun je er ook (in het begin) uitlaten, dus ik zou in elk geval niet voor de normale Koehandel gaan, maar het bordspel kan ik je dus niet over adviseren.


Is de toevoeging eigenlijk de moeite? De basis is best een leuk spelletje in ieder geval.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 05 jan 2017, 09:47 
Sojaboon

Berichten: 20
maxitaxi777 schreef:
Het bordspel heb ik nooit gespeeld, maar Master is alles wat je in de normale versie krijgt, maar dan met een extra twist in de vorm van ratten en stamboekkaarten en vernieuwd artwork. Die toevoegingen kun je er ook (in het begin) uitlaten, dus ik zou in elk geval niet voor de normale Koehandel gaan, maar het bordspel kan ik je dus niet over adviseren.



Zijn er geen andere regels? Ik heb gehoord dat master veel langer duurt.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 05 jan 2017, 10:17 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
Ik vind de toevoegingen de moeite ja; een stamboekkaart maakt een setje meer waard (of is ook los wat waard) en het setje ratten wil je juist niet. Bij elke rattenkaart gaan de spelers tegen elkaar opbieden om de rat niet te hoeven nemen (totdat niemand meer een geldkaart op wil offeren, waarbij de waarde niet van belang is want de kaart komt blind). Deze persoon krijgt de rat en alle geofferde geldkaarten. Uiteindelijk wordt er met de ratten net als voor iedere andere diersoort gekoehandeld. Wie met dit setje eindigt, is een ander setje kwijt bij de puntentelling. Het spel duurt ongetwijfeld iets langer wegens de extra kaarten en dus veilingen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 05 jan 2017, 17:23 
Avatar gebruiker
Ik vind het Master ook veel leuker ja, brengt meer variatie...


Omhoog
     
 
BerichtGeplaatst: do 05 jan 2017, 17:36 
5. Puerto Rico (2002)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
Ik vind de master ook een meerwaarde.
Maar ik heb vrienden die de gewone versie gewoon zijn en de mastertoevoegingen maar niets vinden.

...de mens is een gewoontedier he :)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 05 jan 2017, 20:46 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Dat klinkt wel als een goede toevoeging. Ik vind het basisspel soms iets te lang duren maar het is wel een erg goed biedspel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2017, 16:53 
Sojaboon

Berichten: 20
Iemand het bordspel gespeeld?

En is koehandel (kaartspel) de moeite als je For Sale hebt?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2017, 17:05 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 184
Woonplaats: BE - Boutersem
Ik heb koehandel verkocht omwille van die redenen - in principe is het een goed spel maar duurt veel te lang voor wat het is

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2017, 17:23 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2754
Woonplaats: Utrecht
Ik vind koehandel leuker dan for sale. De inflatie, het kunnen richtten van je pijlen, bluffen met de nullen. Keuze in wat je wilt en hoe je het durft te spelen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 07 jan 2017, 14:29 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
mmgull schreef:
Iemand het bordspel gespeeld?

En is koehandel (kaartspel) de moeite als je For Sale hebt?


Als je van biedspellen houdt zeker wel, ze zijn elk een heel ander spel binnen het biedsysteem.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 08 jan 2017, 21:42 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
mmgull schreef:
Iemand het bordspel gespeeld?

Ik heb het bordspel gespeeld en vind het een leuke variant op het bekende kaartspel. In plaats van de traditionele veiling bij opbod zijn er nu meerdere veilingmechanismes. Ook liggen de te veilen dieren al open waardoor je meer sturing hebt welk dier je wilt veilen. Tot slot is er een tombola toegevoegd en is de waarde van de dieren te manipuleren via een aparte plaats op het bord waar je tegen betaling van geldkaarten de waarde kan verhogen of verlagen.

Ik vind het een geslaagd spel dat ook nog eens heel mooi is vormgegeven door Michael Menzel. Met families leuk om te spelen al blijft het aloude kaartspel bij mij favoriet.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
14 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Koehandel : bordspel vs kaartspel vs master  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

Koehandel, Koehandel - Het Bordspel, Koehandel Master



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®