Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



7 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: De Keltisfamilie groeit
BerichtGeplaatst: za 14 jan 2017, 16:00 
Nieuwsreporter
Avatar gebruiker

Berichten: 549
Afbeelding White Goblin Games komt volgende week met Reiner Knizia’s Keltis Fun & Go, een variant op het bordspel Keltis. Het spelmateriaal bestaat uit een scorebordje en 55 steenfiches in vijf verschillende kleuren (waarde 0-10). Aan het begin worden de fiches geschud en gedekt op tafel gelegd. De actieve speler draait een fiche om en beslist of hij het fiche open laat liggen of met dit fiche een rij start of uitbouwt. Een fiche met een klavertje geeft je een extra beurt, andere fiches leveren een bonus van 1-3 punten op en wensstenen heb je nodig om strafpunten te vermijden. In plaats van een gedekt fiche mag je ook een open fiche pakken. Per kleur moet je met de fiches een eigen rij in op- of aflopende volgorde aanleggen. Als het laatste fiche is gelegd, worden de punten toegekend.

Dit leuke spel is officieel niet eerder in Nederland uitgebracht. Maar in 2009 was de Duitse editie (met Nederlandstalige regels) een verkoophit bij de Amersfoortse Spellenwinckel. Daar gingen de doosjes als warme broodjes over de toonbank.

Keltis Fun & Go is geschikt voor 2-4 spelers vanaf 7 jaar en heeft een speelduur van ongeveer 15 minuten.

Meer informatie:


Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2017/01/14/de-kelt ... ie-groeit/


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 15 jan 2017, 21:38 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Dit heb ik altijd de leukste telg binnen de Keltisfamilie gevonden. Ontzettend veel speelplezier in zo'n klein doosje! Erg goede keuze van WGG om deze naar Nederland te halen. :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 16 jan 2017, 12:41 
2. Wingspan (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
Nu nog de beste van de Keltis familie in NL uitgeven: Das Orakel. Deze is nooit in het Nederlands uitgegeven. Ik heb hem wel in Duits, maar het spel zelf is taalonafhankelijk en het is voor mij een raadsel waarom destijds 999Games hem niet uitbracht toen ze de rechten nog hadden.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 16 jan 2017, 18:13 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
WTULTC schreef:
Nu nog de beste van de Keltis familie in NL uitgeven: Das Orakel. Deze is nooit in het Nederlands uitgegeven. Ik heb hem wel in Duits, maar het spel zelf is taalonafhankelijk en het is voor mij een raadsel waarom destijds 999Games hem niet uitbracht toen ze de rechten nog hadden.


Een raadsel? Serieus? Het stoppen met het uitgeven van Keltis lijkt mij een verdomd goede hint. Dat spel liep hier toentertijd gewoon niet goed genoeg.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 16 jan 2017, 19:51 
kooiker

Berichten: 707
Erwin schreef:
WTULTC schreef:
Nu nog de beste van de Keltis familie in NL uitgeven: Das Orakel. Deze is nooit in het Nederlands uitgegeven. Ik heb hem wel in Duits, maar het spel zelf is taalonafhankelijk en het is voor mij een raadsel waarom destijds 999Games hem niet uitbracht toen ze de rechten nog hadden.


Een raadsel? Serieus? Het stoppen met het uitgeven van Keltis lijkt mij een verdomd goede hint. Dat spel liep hier toentertijd gewoon niet goed genoeg.

Smaken verschillen, ik vind het best een leuk spel


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 16 jan 2017, 20:52 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
helena schreef:
Smaken verschillen, ik vind het best een leuk spel


Inderdaad. Ik vind Keltis een erg leuk en goed spel. :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 16 jan 2017, 21:00 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Dierik schreef:
Dit heb ik altijd de leukste telg binnen de Keltisfamilie gevonden. Ontzettend veel speelplezier in zo'n klein doosje! Erg goede keuze van WGG om deze naar Nederland te halen. :thumbup:


Inderdaad, een erg leuk spel en een goede keuze van de Goblins.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
7 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - De Keltisfamilie groeit  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Tags

, Bordspeler.nl, Keltis Fun & Go, Reiner Knizia, White Goblin Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®