Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



13 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Delphi is daar
BerichtGeplaatst: do 19 jan 2017, 20:00 
Nieuwsreporter
Avatar gebruiker

Berichten: 549
Afbeelding999 Games meldt dat Stefan Feld’s nieuwe bordspel Delphi morgen in het magazijn wordt verwacht en vanaf volgende week in de winkel zal liggen. Bij (het orakel van) Delphi moet je van de oppergod Zeus twaalf opdrachten volbrengen. Aan het begin van het spel bouw je uit losse bordelementen een archipel op. De spelers beginnen het spel op een centraal startveld. Daarvandaan varen hun schepen uit, om zo snel mogelijk de opdrachten te vervullen en als eerste weer terug te keren. Voor een uitgebreide kennismaking met dit interessante bordspel verwijs ik je naar de preview van 15 december.

Afbeelding

Het Orakel van Delphi is geschikt voor 2-4 spelers vanaf 12 jaar en heeft volgens de 999 Games website een speelduur van ongeveer 60 minuten (maar daar kun je gerust een half uur bij optellen).

Meer informatie:


Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2017/01/19/delphi-is-daar/


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Het Orakel van Delphi
BerichtGeplaatst: vr 20 jan 2017, 07:25 
Uitgever
Avatar gebruiker

Berichten: 88
Almere, 19 januari 2017 – Vanaf volgende week gaat 999 Games het spannende
logistieke bordspel Het Orakel van Delphi in het Nederlands uitleveren. Dit uitdagende
racespel is een ontwerp van de succesvolle auteur Stefan Feld, die al vele juweeltjes op zijn
naam heeft staan. Dit is het eerste spel van hem dat door 999 Games wordt uitgegeven.


In Het Orakel van Delphi geeft oppergod Zeus de spelers 12 opdrachten, die ze zo snel mogelijk moeten uitvoeren. Daarvoor hebben ze de beschikking over een zeilschip met een speciale eigenschap en 3 orakeldobbelstenen, die gedeeltelijk bepalen welke acties ze kunnen uitvoeren. De volgorde waarin de spelers hun opdrachten uitvoeren, heeft niet alleen grote invloed op hun eigen mogelijkheden tijdens het spel, maar ook op die van de andere spelers. Wie als eerste bij Zeus terug is na zijn 12 opdrachten te hebben volbracht, wint dit schitterende spel. Het Orakel van Delphi is geschikt voor 2 tot 4 spelers vanaf 12 jaar en duurt ongeveer een half uur per speler.

Op zaterdag 28 januari zal Het Orakel van Delphi bij de Ducosim Winterbeurs in Amersfoort een beurspremière krijgen.

Meer informatie:
http://www.999games.nl/het-orakel-van-delphi.html
http://www.999games.nl/nieuws/evenementen/ducosim-winterbeurs-2017.html


Laatst bijgewerkt door BaSL op vr 20 jan 2017, 07:28, in totaal 1 keer bewerkt.
Berichten samengevoegd


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Delphi is daar
BerichtGeplaatst: vr 20 jan 2017, 11:11 
what's in a game...

Berichten: 214
Woonplaats: oostende
dit is nu een spel waar ik naar uit kijk :)


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Delphi is daar
BerichtGeplaatst: vr 20 jan 2017, 12:49 
Standaard moderator

Berichten: 773
Woonplaats: Amersfoort
Naar Ducosim komen dan zou ik zeggen. Dan kun je hem spelen . :)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Delphi is daar
BerichtGeplaatst: vr 20 jan 2017, 13:11 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 322
Woonplaats: BE Hulshout
Ik heb het reeds een aantal keren gespeeld en wat ben ik blij dat het een Feld is maar toch geen typische Feld. Fijn thema, geen punten sprokkelen maar wel veel diepgang. Er is geen directe interactie tussen de spelers maar dat hoeft in dit spel ook niet. Het is vooral belangrijk om efficiënt te werk te gaan. En het is al meerdere malen gebeurt dat 2 qpelers tegelijk bij Zeus aankomen dus het is razend spannend tot het einde.

Topspel dus!

_________________
Wij spelen elke 2e zaterdag van de maand in Heist-op-den-Berg vanaf 16u30. Meer info https://www.facebook.com/forumheist/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Delphi is daar
BerichtGeplaatst: vr 20 jan 2017, 19:26 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1613
Woonplaats: Weert
Ik ben totaal geen Feld fan, maar deze kan mij erg bekoren. Heerlijk racespel.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Delphi is daar
BerichtGeplaatst: vr 20 jan 2017, 19:36 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
ouwezeeman schreef:
Topspel dus!


Met zoveel water is er nauwelijks een veld te bekennen. Dat zal een ouwe zeeman aanspreken. :lol:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Delphi is daar
BerichtGeplaatst: za 28 jan 2017, 13:13 
Professor Pimpel

Berichten: 215
Woonplaats: Amersfoort
Vandaag het spel binnen. Helaas is er een printfout geweest. Tijdens het unpunchen kwam ik erachter dat groen een zeus fiche mist.

Nu ga ik 999 games lief vragen of ze die alsnog kunnen opsturen, maar vroeg me af of meerdere er niet last van hadden. Misschien dat de hele printrun fout is gegaan (Laten we hopen van niet).

Ik upload hem hier maar niet voordat ik op één of andere manier auteursrechten schend.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Delphi is daar
BerichtGeplaatst: za 28 jan 2017, 15:24 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 858
Woonplaats: Rotterdam
Goozbabs schreef:
Vandaag het spel binnen. Helaas is er een printfout geweest. Tijdens het unpunchen kwam ik erachter dat groen een zeus fiche mist.



De Zeus fiches zijn dubbelzijdig. Heb je goed gekeken? Sommige zijn aan beide kanten anders.

_________________
"I am a tattooed sexy dancing monkey"


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Delphi is daar
BerichtGeplaatst: za 28 jan 2017, 21:36 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
De hele (internationale) printrun is fout gegaan, maar je kunt inderdaad de achterzijde gebruiken; die is hetzelfde bij de betreffende tegel.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Delphi is daar
BerichtGeplaatst: za 28 jan 2017, 22:50 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
pleunie.william schreef:
De hele (internationale) printrun is fout gegaan, maar je kunt inderdaad de achterzijde gebruiken; die is hetzelfde bij de betreffende tegel.

Ook de eerste printrun? Dit is neem ik aan een tweede? Aangezien dit spel op Spiel al te verkrijgen was.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Delphi is daar
BerichtGeplaatst: zo 29 jan 2017, 00:29 
Professor Pimpel

Berichten: 215
Woonplaats: Amersfoort
Ik heb het over de 999 games versie, of is die printrun echt precies hetzelfde als de internationale met de zeusfiches?

En ik had het spel al eerder gespeeld en dacht dat alle zeusfiches 2 verschillende kanten hadden, maar blijkbaar zijn de cultusfiches wel dubbelzijdig (beide kanten hetzelfde) gelukkig.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Delphi is daar
BerichtGeplaatst: do 16 feb 2017, 17:56 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1613
Woonplaats: Weert
pleunie.william schreef:
De hele (internationale) printrun is fout gegaan, maar je kunt inderdaad de achterzijde gebruiken; die is hetzelfde bij de betreffende tegel.


Viel de 999 versie ook onder deze internationale eerste printrun?

Ik zie op de site van Hall games dat er een tweede editie uitkomt met andere kleuren. Gaat 999 hierin mee dat je weet?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
13 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Delphi is daar  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 9 gasten


Tags

999 Games, Bordspeler.nl, Het Orakel van Delphi, Stefan Feld



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®