Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




9973 berichten | Pagina 550 van 665 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 549, 550, 551 ... 665  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 15 jan 2017, 18:23 
7. Race for the Galaxy (2007)

Berichten: 1441
Woonplaats: Woudenberg
Watson & Holmes :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Leuk detective spel, zit goed in elkaar. We speelden met 3, maar spel is eigenlijk bedoeld voor meer, zodat je elkaar beter voor de voeten kunt lopen. Iets te vroeg geprobeerd de oplossing in te dienen van de moordzaak (had 4 van de 5 antwoorden goed), want ik dacht dat de anderen me op de hielen zaten. Dat bleek niet het geval, de een kwam een aantal ronden na mij ook op 4 goede antwoorden, terwijl de andere onderweg wat verkeerde aantekeningen had gemaakt en zichzelf op een dwaalspoor had gezet en niet 1 antwoord goed had. Anyway, wil ik zeker nog wel eens doen.

Honshu :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Daarna nog met 3 ter afsluiting deze filler gespeeld. Leuk drafting/city building spel. Zou 'm niet kopen, maar ik speel wel mee.

Puerto Rico :ster: :ster: :ster: :ster: :ster:
Al weer anderhalf jaar geleden dat deze op tafel was gekomen en was dus weer hoog tijd :)
Met zijn tweetjes gespeeld (met mijn zoontje) en was wederom zeer geslaagd.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 15 jan 2017, 18:42 
Avatar gebruiker

Berichten: 1391
Woonplaats: Hoogeveen
Moeders was jarig en vroeg of we een avondje spelletjes kwamen doen, maar natuurlijk mams!

Super Rhino :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster: 4x
Leuk voor jong en oud. Je bouwt samen in competitie een zo hoog mogelijk toren.
De gebruikte kaarten, de daken, hebben nog een leuke twist in verschillende effecten zoals extra kaartjes pakken, beurt overslaan of 2 kaarten achter elkaar spelen.

Bang! The Dice Game :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster: 4x
Deze is en blijft altijd weer dikke pret en geeft aan tafel altijd lekker veel rumoer!
Ik denk wel dat de uitbreiding een must is (nog niet in mijn bezit) om enigszins de speler eliminatie wat te verminderen. Op zich geen probleem, het spel is lekker vlotjes, heel duidelijk in regels en door de vele karakters ook elke keer weer net even anders.

Droomhuis :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster: 1x
Samen met de familie speelde wij deze met acht....ja 8 :D
Koppeltjes van 2 en bouwen maar. Een grote chaos, maar was dikke pret met mensen die nooit anders spelen dan klaverjassen of kaartspelletjes.
Ik moet zeggen dit spel is echt super leuk en ook bijna perfect in balans.
De scoren lagen allemaal binnen 2 punten, geweldig.

Augustus :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster: 1x
Een bingo style spel waar je zo efficiënt mogelijk probeert te objectieven af te ronden en zoveel mogelijk overwinningspunten probeert te behalen als Romeinse landheer.
Het is simpel, maar desondanks zijn er toch nog wel leuke keuzes te maken en is er best wat tactiek aanwezig. Wij speelde met 5 dus de Ave Caesar's maakte het spel lekker hectisch. Het spel heeft wel wat geluk in het feit dat als precies de kaarten er liggen met iconen die jou veel punten opleveren, je best wel eens een flink punten verschil kan zien.

Afbeelding

_________________
Volg ons El Crosso a Board game Life blog ook op AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 16 jan 2017, 10:43 
3. The Gallerist (2015)

Berichten: 750
Woonplaats: Mechelen
Dit weekend:

Madeira: Dit blijft een TOP spel. Echt een van mijn favo spelen momenteel

De Alchemist: Mijn vriendin vond dit spel geweldig! Ze maakte dan ook 2 keer genadeloos af... Achjah het was fijn spelen.

Istanbul: Blijft toch een tof racespelletje

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 19 jan 2017, 10:14 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
lordyazos schreef:
Dit weekend:

Madeira: Dit blijft een TOP spel. Echt een van mijn favo spelen momenteel

De Alchemist: Mijn vriendin vond dit spel geweldig! Ze maakte dan ook 2 keer genadeloos af... Achjah het was fijn spelen.

Istanbul: Blijft toch een tof racespelletje


Madeira, staat hier ook in de kast te springen om nog eens gespeeld te worden. Een paar jaar geleden 2x gespeeld, nu een beetje schrik om de regels terug te moeten lezen en uit te zoeken. Maar is er eentje die mijn vrouw dolgraag speelt. Dus ik zal een keertje moeten doorbijten vermoed ik :-)

_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 19 jan 2017, 10:16 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
Concordia Salsa :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:
Ik blijf Concordia zalig vinden, maar met deze uitbreiding erbij, weet ik niet of ik het nog zonder ga spelen. Zalig die forum kaarten ... wat het uitspelen van je tribuunkaart extra aantrekkelijk maakt en je noopt tot wat bijkomend nadenken.

_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 19 jan 2017, 13:23 
Avatar gebruiker

Berichten: 1391
Woonplaats: Hoogeveen
Tides of Madness :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Altijd leuk om deze weer op tafel te krijgen.Mooi artwork is altijd meegenomen en een interessante spel uit maar een paar kaarten blijft mij altijd positief verbazen. Nu is het wel zo dat deze, nu ik bijvoorbeeld ook Hanamikoji veel speel, iets omlaag is gegaan in mijn waardering. Nu zijn deze spellen niet een op een te vergelijken en is bijvoorbeeld het draften in ToM wel erg leuk.

Maar het plezier aan Hanamikoji is gewoon wat hoger en als ik dan een specifiek twee speler spel wil spelen prefereer ik die. (Of Schotten Totten.)

Project Elite :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster: (eerste impressie)
Eerste keer dat ik deze kon spelen en het spel zelf is heerlijk hectisch en zit gewoon super leuk in elkaar. De verschillende karakters, de vele wapens en items en de diverse Alien science (moet je zelf wel pakken en gebruiken.....D'OH) geven een extra stukje sfeer aan het spel. Het is een realtime game, maar enkel in een bepaalde fase van het spel. Dat geeft in vergelijk met andere realtime spellen wel wat meer tijd voor overleg en een adem pauze. Wat mij betreft ook een pluspunt. De miniaturen, er is al veel over gezegd, maar die berichten kan ik ook helaas wel bevestigen. Ze zijn robuust, maar het zijn geen mooie exemplaren.

Desalniettemin is dit spel erg leuk en kan ik begrijpen waarom het voor sommige mensen bovenaan aan hun lijstje stond voor 2016. Hectisch plezier!

Aeon's End :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster: (eerste impressie)
Wow! Deze was echt heel erg leuk. Dat verklap ik maar meteen. Ik had hem al eens met een live spel bij Rahdo gezien en die vond hem verrassend leuk. Nu ik het gespeeld heb, kan ik dat enthousiasme wel plaatsen. Wat een leuk spel! Door de net andere deckbuilder varianten zoals het niet schudden van je deck en de wisselende spelvolgorde, onderscheidt dit spel zich van vele andere. Ook de karakters waarmee je kunt spelen geven allemaal hun eigen smaak door het gebruik van een specifieke spell, ability en ook de breaches zijn voor elke speler anders. Grootste minpunt voor mij was het inconsistente artwork. Sommige kaarten vond ik erg mooi en had veel weg van de jaren 80 D&D, maar sommige kaarten zijn gewoon saai.

Maar dit minpunt valt in het niet bij het plezier met het spel en de makkelijke speelbaarheid hiervan. Goed gedaan Action Phased Games!

Afbeelding

_________________
Volg ons El Crosso a Board game Life blog ook op AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 19 jan 2017, 14:08 
Condottiërre

Berichten: 908
De afgelopen dagen zijn er 2 nieuwe aanwinsten op tafel gekomen. De eerste was Star trek Ascendancy, een relatief eenvoudig 4X game. Je bouwt nodes om resources te genereren, shepen om nieuwe stelsel te gaan verkennen en uiteindelijk ga je connectie maken met tegenspelers om zo de confrontatie aan te gaan. Er zit wat randomness in en ook beetje downtime, maar desalniettemin vond ik het een goed spel. De Dice Tower kraakt het spel af, maar dat vind ik rijkelijk overdreven. Het heeft een paar pijnpuntjes, maar Tom Vasel overdrijft naar mijn mening.

Gisteren was het Great Western Trail. Een spel met een origineel thema, designer van Mombasa en het krijgt over het algemeen geweldige recensies. Ik moest het proberen. Ik had torenhoge verwachtingen en die zijn dan ook volledig ingevuld! De opties, keuzes, planning... Heerlijk gewoon.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 21 jan 2017, 02:12 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 322
Woonplaats: BE Hulshout
Royals :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:

Dit voelt aan (en ziet er ook zo uit :problem: ) als een ouderwetse klassieker. Wellicht omdat het rond 1 basismechanisme draait, namelijk area control. En dit met simpele korte speelbeurten. Je trekt 3 kaarten (open of gesloten). Daarna mag je eventueel kaarten afleggen om de gunst van een edele in een bepaalde stad te verkrijgen. Als je belangrijke edelen wilt beïnvloeden moet je hiervoor meer kaarten afleggen. Je mag eender welke kleur van kaart afleggen, maar het voordeligst is de overeenkomstige kleur van het land te gebruiken. Je kan ook een edele omkopen die een tegenstander gunstig gezind is wat het heerlijk interactief maakt.

Het leuke aan dit spel is dat veel verschillende meerderheden te verkrijgen zijn. Namelijk per land welke na elke scoreronde geteld worden. Ook per edele, alle steden in 1 land, alle edelen, en per stad kunnen punten worden verdiend. Verder lever je echt een strijd met een van de tegenstanders om de meeste invloed te krijgen. En dan loopt een derde er soms mee heen. Je kan ook beter alles wat kanaliseren. Dit is geen area control waar je overal een beetje wilt.

Ondanks het uitzicht is het spel dus heel goed bevallen!

_________________
Wij spelen elke 2e zaterdag van de maand in Heist-op-den-Berg vanaf 16u30. Meer info https://www.facebook.com/forumheist/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 21 jan 2017, 10:32 
5. Concordia (2013)

Berichten: 1441
Woonplaats: Woudenberg
Copycat :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:

De Ark is Vol :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 21 jan 2017, 11:16 
Avatar gebruiker

Berichten: 406
Woonplaats: Kortrijk
lordyazos schreef:
Gespeeld op Spiel
Papa Paulo

Pizza! Me like! Boardgames! Me like even more!
Papa Paulo is een super spel! Het speelt vlot en ziet er zalig knap uit!
Fabrice, als je dit leest: Wat een super spel! Echt leuk, en terecht in de MAsterprint series!
Ik ga nog wachten op Spel om deze aan te schaffen, maar hij komt zeker in mijn collectie!
Oordeel: :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:


Voila, ik heb hem gelezen. Blij dat je hem leuk vindt :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 21 jan 2017, 14:59 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
ouwezeeman schreef:
Royals :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:

Dit voelt aan (en ziet er ook zo uit :problem: ) als een ouderwetse klassieker. Wellicht omdat het rond 1 basismechanisme draait, namelijk area control. En dit met simpele korte speelbeurten. Je trekt 3 kaarten (open of gesloten). Daarna mag je eventueel kaarten afleggen om de gunst van een edele in een bepaalde stad te verkrijgen. Als je belangrijke edelen wilt beïnvloeden moet je hiervoor meer kaarten afleggen. Je mag eender welke kleur van kaart afleggen, maar het voordeligst is de overeenkomstige kleur van het land te gebruiken. Je kan ook een edele omkopen die een tegenstander gunstig gezind is wat het heerlijk interactief maakt.

Het leuke aan dit spel is dat veel verschillende meerderheden te verkrijgen zijn. Namelijk per land welke na elke scoreronde geteld worden. Ook per edele, alle steden in 1 land, alle edelen, en per stad kunnen punten worden verdiend. Verder lever je echt een strijd met een van de tegenstanders om de meeste invloed te krijgen. En dan loopt een derde er soms mee heen. Je kan ook beter alles wat kanaliseren. Dit is geen area control waar je overal een beetje wilt.

Ondanks het uitzicht is het spel dus heel goed bevallen!


Klopt, heerlijk spel, misschien iets onder de radar gebleven ondanks de heruitgave. Het is best moeilijk om overal mee te dingen. Het is ook tof dat je weet hoeveel van elke kleur in het deck zitten.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 21 jan 2017, 15:39 
Locomotief

Berichten: 33
Woonplaats: Nabij Rotterdam
The Manhattan Project: Energy Empire :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:
Mi Tierra: New Era :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 21 jan 2017, 18:01 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
Alchemists :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:

Na een jaar eindelijk op tafel. Dit is echt leuk. Heerlijke humor in de beschrijving, logica in de gameplayflow en dan ook nog een grote vleug mastermind en sudoku, dus de hersens hebben echt voeding nodig. Echt leuk. Nu met 2, maar zal met 4 lachen worden.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 21 jan 2017, 22:25 
4. Tzolk'in: The Mayan Calendar (2012)

Berichten: 1441
Woonplaats: Woudenberg
Arboretum :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
Sushi Go Party :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Amerigo :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 22 jan 2017, 11:23 
Garnaal

Berichten: 347
Woonplaats: Waardenburg
Gisteravond twee top spellen gespeeld...

The Great Western Trail :ster::ster::ster::ster::halfster:


Terraforming Mars :ster::ster::ster::ster::halfster:

Beide spellen worden per keer beter en leuker. Vooralsnog staat The Great Western Trail bij mij op 1 voor de 2016 spellen en Terraforming Mars op 2.

Ik moet wel zeggen dat ik nog heel veel spellen moet spelen. Moet minimaal elk weekend wel meerdere spellen op tafel gaan leggen :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
9973 berichten | Pagina 550 van 665 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 549, 550, 551 ... 665  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Gisteren speelde ik...  

Gebruikers die deze topic waarderen

11 april, Dierik, Elenitza, Mel25, pleunie.william, Pura Vida, rvlieshout, Shaolin, vdberg1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®