Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




112 berichten | Pagina 6 van 8 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Grootste miskoop
BerichtGeplaatst: zo 20 nov 2016, 21:44 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
:thumbup:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Grootste miskoop
BerichtGeplaatst: ma 21 nov 2016, 15:25 
Uitgever
Avatar gebruiker

Berichten: 489
Woonplaats: Hilversum
dirk schreef:
Voor mij zijn dat er twee, ten eerste Smallworld, gekocht op aanraden van de winkelier toen ik nog maar net in de hobby zat en nog niet alles eerst eens uitzocht op BGG.
Vond er maar niets aan, een beetje een veredelde risk imo hoewel er natuurlijk wel genoeg liefhebbers van zijn. Dit was dan weer een voordeel want heb ik vlot kunnen verkopen met niet al teveel verlies.
Tweede spel was Terra Mystica, hoewel ik dit persoonlijk een heel goed spel vind maar helaas kwam deze veel te weinig op tafel door te weinig interesse van mijn medespelers. Dit is er ook eentje die je moet spelen met mensen die het spel allemaal ongeveer even goed kennen anders is de fun er snel af. Ook deze wel kunnen verkopen met relatief weinig verlies.


SmallWorld, zo zie je maar dat smaken verschillen ik hou namelijk zelf wel van dit spel. Niet iedere dag maar zo nu en dan heerlijk.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Grootste miskoop
BerichtGeplaatst: di 22 nov 2016, 09:15 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2651
Woonplaats: Etten-Leur
Gemaskerde Muchacho schreef:
Cuba, dit spel ziet er fantastisch uit maar vond ik tijdens het spelen toch wat pragmatisch.
Weinig interactie en en voelde of we de beurten gewoon achter elkaar afwerkten...

Speelde je het wel goed? Vind ivm andere euro's waar je zelf je acties doet er wel interactie.

Overal waar je punten kunt krijgen is de timing en tegenstanders te snel af zijn erg belangrijk. Met name bij de boten. Maar dit betekent dan weer minder stemmen voor de politieke fase die ook erg belangrijk is en zorgt voor interactie.

Tot slot koop je geen grondstoffen van de bank maar uit de markt waar vraag en aanbod door de spelers wordt bepaald.

Natuurlijk kan het spel zwaar tegenvallen, maar gebrek aan interactie herken ik niet. Natuurlijk is het spel een euro en kan je geen King of Tokyo of de Mol verwachten betreft interactie.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Grootste miskoop
BerichtGeplaatst: di 31 jan 2017, 18:12 
Sojaboon

Berichten: 27
Ooit: Chaos in the Old World, god wat een afgrijselijk spel.

Recent: Scythe, man man, wat een zootje ongeregeld. Coole engine, maar verschrikkelijk thema en graphics.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Grootste miskoop
BerichtGeplaatst: di 28 feb 2017, 13:03 
Avatar gebruiker

Berichten: 994
Woonplaats: Huis ter Heide
504 van Friedemann Friese.

Wat een waanzinnig concept leek, bleek saaiheid in een doos. Twee keer gespeeld, veel te veel gefrunnik en gepruts.

_________________
Hier vind je mijn stukjes over bordspellen
&
Check de website van de Nederlandse Spellenprijs


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Grootste miskoop
BerichtGeplaatst: di 28 feb 2017, 18:19 
Avatar gebruiker

Berichten: 265
Woonplaats: Sassenheim
De Poorters van Nieuwstad staat op stip met nummer 1 !!!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Grootste miskoop
BerichtGeplaatst: di 28 feb 2017, 18:39 
1. The Republic of Rome (1990)

Berichten: 174
Woonplaats: Ede
Citaat:
Recent: Scythe, man man, wat een zootje ongeregeld. Coole engine, maar verschrikkelijk thema en graphics

Uit nieuwsgierigheid: waarom kocht je dit dan? Het hele spel is geïnspireerd door en ontworpen rond de tekeningen en het thema van de kunstenaar. Is dus niet dat je ineens een verrassing kreeg voorgeschoteld.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Grootste miskoop
BerichtGeplaatst: di 07 maart 2017, 16:02 
3. Cuba (2007)

Berichten: 28
helena schreef:
Agricola. Blind afgegaan op de reviews waarin het spel de hemel in werd geprezen en omdat het er zo mooi uitzag. Ik heb het een kans gegeven, maar uiteindelijk toch tot de conclusie gekomen dat ik het TE veel van alles vond en het gewoon niet leuk vond om te spelen. Gelukkig kon ik het voor bijna de aankoopprijs weer verkopen.


Kan ik me volledig bij aansluiten. Mijn vrouw vindt het echter een geweldig spel, dus hij blijft in de kast staan.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Grootste miskoop
BerichtGeplaatst: do 09 maart 2017, 20:29 
7. Munchkin (2001)

Berichten: 21
Woonplaats: Leuven
Dat zullen Small World (Underground) en Cash 'n Guns (2nd edition) zijn.
Beiden 2dehands gekocht op SPEL 2016 en op aanraden van vrienden.

Smallworld (Underground), veel te veel gedoe voor een spel dat 'maar ok' is, dan steek ik liever anderhalf uur en veel gepruts in een lekker potje Terra Mystica ofzo. Bovendien vind ik de terreinen op de Underground map soms erg moeilijk om van elkaar te onderscheiden.

Cash 'n Guns (2nd edition), werd me al vaak aangeraden als partygame, maar zegt me absoluut niets. De interactie blijft vrij beperkt en Godfather zijn in combinatie met bepaalde karaktereigenschappen kunnen het spel helemaal overpoweren. Veel liever BANG! dan.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Grootste miskoop
BerichtGeplaatst: vr 24 maart 2017, 09:53 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 104
Woonplaats: Almere
Wij doen helaas vrij regelmatig miskopen. We zijn nog heel erg zoekende in wat we leuk vinden maar willen wel graag iets nieuws. Meestal kan het nieuwe spel dan toch niet tippen aan het standaard repertoire. De grootste flop was poorters van nieuwstad. Deze samenstelling moest de succesformule worden... ik heb hem hier vaker voorbij zien komen. Ook waren wij teleurgesteld in machi koro en 7 wonders duel en splendor.. afgegaan op goede reviews en dergelijke, maar we willen meer tactiek en keuzes.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Grootste miskoop
BerichtGeplaatst: vr 24 maart 2017, 11:17 
Stamhoofd

Berichten: 501
Woonplaats: Voorburg
Ik vond dat een leuke actie van 999 Games, wekelijks stemmen op thema's, spelmechanismes, artwork etc. Ik heb daar toen wekelijks aan meegedaan en was erg benieuwd naar het eindresultaat. Dat zou voor mij dan ook de enige reden zijn om De Poorters van Nieuwstad nog eens te kopen, maar van de reviews word ik niet blij! :lol:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Grootste miskoop
BerichtGeplaatst: do 04 mei 2017, 14:49 
PIONier

Berichten: 4
Woonplaats: Amstelveen
Zedaeni schreef:
Wij doen helaas vrij regelmatig miskopen. We zijn nog heel erg zoekende in wat we leuk vinden maar willen wel graag iets nieuws. Meestal kan het nieuwe spel dan toch niet tippen aan het standaard repertoire. De grootste flop was poorters van nieuwstad. Deze samenstelling moest de succesformule worden... ik heb hem hier vaker voorbij zien komen. Ook waren wij teleurgesteld in machi koro en 7 wonders duel en splendor.. afgegaan op goede reviews en dergelijke, maar we willen meer tactiek en keuzes.


Splendor, 7 wonders duel en machi koro worden mij ook steevast aangeraden; maar van wat ik lees op BGG en de verpakking van het spel zelf, spreken ze me totaal niet aan - voorlopig dus ook niet gekocht.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Grootste miskoop
BerichtGeplaatst: do 04 mei 2017, 14:58 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
janb schreef:
Zedaeni schreef:
Wij doen helaas vrij regelmatig miskopen. We zijn nog heel erg zoekende in wat we leuk vinden maar willen wel graag iets nieuws. Meestal kan het nieuwe spel dan toch niet tippen aan het standaard repertoire. De grootste flop was poorters van nieuwstad. Deze samenstelling moest de succesformule worden... ik heb hem hier vaker voorbij zien komen. Ook waren wij teleurgesteld in machi koro en 7 wonders duel en splendor.. afgegaan op goede reviews en dergelijke, maar we willen meer tactiek en keuzes.


Splendor, 7 wonders duel en machi koro worden mij ook steevast aangeraden; maar van wat ik lees op BGG en de verpakking van het spel zelf, spreken ze me totaal niet aan - voorlopig dus ook niet gekocht.

7 Wonders Duel is in de basis al echt top, vind ik :D. Machi Koro basis is leuk voor even, maar valt daarna met de uitbreidingen nog wel interessant te houden (niet iedereen kan dezelfde kaarten kopen op elk moment omdat het aanbod varieert). Splendor heb ik na een keer of 10 wel volledig ontdekt, maar het is wel een simpel en toch elegant spel. Hopelijk blaast de op handen zijnde uitbreiding hier nieuw leven in!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Grootste miskoop
BerichtGeplaatst: do 04 mei 2017, 19:12 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Zedaeni schreef:
Wij doen helaas vrij regelmatig miskopen. We zijn nog heel erg zoekende in wat we leuk vinden maar willen wel graag iets nieuws. Meestal kan het nieuwe spel dan toch niet tippen aan het standaard repertoire. De grootste flop was poorters van nieuwstad. Deze samenstelling moest de succesformule worden... ik heb hem hier vaker voorbij zien komen. Ook waren wij teleurgesteld in machi koro en 7 wonders duel en splendor.. afgegaan op goede reviews en dergelijke, maar we willen meer tactiek en keuzes.

In het begin doet iedereen wel eens (serieuze) miskopen maar na een tijdje begin je te weten wat je echt wel interesseert en gebeurt dat minder en minder, ook omdat je leert om vooraf soms wat research te doen :wink:
7 Wonders duel vind ik anders toch wel een serieus tactisch spel waarbij je keuzes toch wel veel verschil kunnen maken. Ik vond deze persoonlijk best goed en ben absoluut geen 7 wonders fan. Samen met Targi voor mij één van de beste twee-spelerspellen

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Grootste miskoop
BerichtGeplaatst: vr 05 mei 2017, 08:08 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 322
Woonplaats: BE Hulshout
Oh en nu schieten mij ineens de miskopen van weleer te binnnen:

Alhambra en Blue moon. :sick:

Allebei toen gekocht op aanraden, maar serieus tegen gevallen. Alhoewel ik Alhambra misschien eens een nieuwe kans moet geven, want mijn perceptie qua bordspellen is danig veranderd....

_________________
Wij spelen elke 2e zaterdag van de maand in Heist-op-den-Berg vanaf 16u30. Meer info https://www.facebook.com/forumheist/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
112 berichten | Pagina 6 van 8 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Grootste miskoop  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

miskoop



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®